2019. június 12. | 10:33

Jake Markuse Mitsubishi Evója olyan, mintha a Tokiói hajszából lépett volna elő

Amerika és a Brit-szigetek országai mellett az Ausztrál autós kultúra is egyre inkább kezd begyűrűzni a köztudatba, főleg úgy, hogy a JDM szelleme az ausztrálokat is fertőzi. Legyen szó a 2000 lóerős drift szörnyetegekről, Skyline-okról, vagy éppen Jake Markuse 2006-os Evójáról. Az Evo IX, ami 2005 és 2009 között készült, nagyjából azzal a pofával, mint a VII-es vagy a VIII-as Evolution. Gyári megjelenésében sem nevezhető visszafogottnak, hát még a képeken látható formában: merész vonalak, hatalmas szellőzők és szélesítések, azt gondolom kellően Halálos Iramban-stílusú autó lett.

Ahogyan a mesében lenni szokott, Jake-et gyerekkorában megfertőzte az Evo-szerelem, alig várta már a napot, hogy építhessen egyet magának. A Bodyform Motorsportnál dolgozó Petertől kért segítséget. Jake az inspirációt Michael Zomayas widebody kitjéből merítette, ami 2015-ben a Stancenation weboldalán mutatkozott be. Ezeket az elemeket szabták át a Bodyformnál, masszív karbon hátsó szárnyat és Lexus-féle metál fényezést kapott a lekerekített, de mégis sarkos karosszéria.

A széles sárvédőívek szó szerint megzabálják a 18x12 SSR MS3 felniket, amiken a Nitto NT05-ös gumiabroncsok feszülnek. Jake szerint a kerékcsavarok színe az, ami sokat dob az autó kinézetén, ezeknek színét ő maga álmodta meg.

Az Evo kabinjában enyhébb módosításokat végeztek, bekerültek a Bride A.I.R. ülések, a két kompresszorral megtámogatott, Air Lift 3H air ride rendszert természetesen a csomagtérbe helyezték el. Kezdetben a statikus felfüggesztés mellett voksoltak, ám végül a levegős rendszer lett a nyerő, ami köré mindent fekete alcantarába burkoltak. Elnézve a képeket, szerintem jól döntöttek!

A 2.0 literes, négyhengeres, turbómotor a maga 280 lóerejével továbbra is hátba ver, a következő komolyabb pénzösszeg a motor erejének növelésére lesz ellocsolva. Bár azt gondolom sokan így is zokszó nélkül elfogadnák ezt a csodás járművet!