2021. február 07. | 08:50

Az igényes és precíz munka mintapéldánya ez a Rallye Golf.

Hálás szívvel szeretnénk köszönetet mondani az 1980-as évek legjobb autóiért: a BMW M3-, az Audi Quattro és a Lancia Delta modellekért, hogy csak néhányat említsünk. Megszédítettek minket széles sárvédőikkel, nagy teljesítményű motorjaikkal és gazdag motorsport-gyökereikkel, amelyeket szilárdan elültettek a versenypályák talajába szerte a világon. Egyesek számára talán újdonság lehet, mégis a Volkswagen titkos műhelyében ott volt egy versenyautó: a Rally Golf. Ez az autó azért született, hogy az 1990-es rali-világbajnokság A-csoportjában felvegye a versenyt a fent említett megállíthatatlan Lanciákkal.

A dobozszerű sárvédők a mondhatni a korszak címerei voltak, és történetesen a Rallye verzió legmeghatározóbb jellemzői. Projektoros fényszórókkal felszerelve ez a Golf a homologizáció miatt született meg. A gyárilag 1,8 literes G60 motorral szerelt Rally Golf 160 lóerőt és 223 Nm nyomatékot ad le, ami meglehetősen tekintélyes egy akkora autó számára. Ez a teljesítmény mind a négy kerékhez eljut, köszönhetően a Syncro összkerékhajtásnak és az ötfokozatú kézi váltónak: ez talán az egyik legmenőbb részlet, ami ezt a Golfot olyan különlegessé teszi.  A Rallye kiadás tehát minden tekintetben volt olyan egyedi és extra, mint bármelyik más kategóriabéli társa. A Volkswagen, hogy megfeleljen a szabálykönyveknek, mindössze 5000 ilyen gépet épített, így 2020-ban nagy ritkaságnak számít. Ez nyilvánvalóan nem akadályozta meg Niko Nikolićot abban, hogy teljesen újragondolja a Rallye Golf fogalmát.

A Niko "XS4 Rallye" projektje még 2014-ben kezdődött egy teljesen lecsupaszított karosszériával. Amit a legtöbben túlságosan nehéznek tartanának egy projektben, Niko pont abban látta meg a lehetőséget, hogy egy igazi Volkswagen-legendát kezdjen el átépíteni.

Ez az építkezés nem csak lassan kezdődött, de a külső és belső átalakítások több mint egy évet vettek igénybe. A kemény munka viszont megérte: az autó minden apró részlete igényességet és gondosságot sugároz. Az élénk, cukorkára hajazó piros szín pedig a munkálatok végén, 2016-ban került fel az autó külsejére és belsejére egyaránt.

Nézzük meg, mit rejt ennek a szépségnek a belseje, ami szintén említésre méltó. Az orrában egy Frankenstein'd motor lapul, amelyet R30T néven emlegetnek. A legegyszerűbben kifejezve: ez Niko esetében egy 3.2 VR6-osra épül, amelyet egy Audiból vettek, majd még reszeltek rajta egy kicsit. A motorjelölést megkülönböztető T, ahogy azt sejteni lehet, a Garrett GTX4202R turbófeltöltőjéhez tartozik. Ennek hihetetlen felépítésnek köszönhetően ez az R30T 902 lóerőt és 1296 Nm nyomatékot tud prezentálni, ami magasan több, mint amit bármelyik Volkswagen tud. A megerősített összkerékhajtással karöltve kijelenthető, hogy Nico autója egy igazi vadállat.

Belterét tekintve Nico inkább a kevesebb több elvét követte. A karbon-piros mintázatú Recaro sportülésekhez természetesen karbon mintázatú bukókeret dukál, azonban a karbon-áradatnak itt még nincs vége: ezek a betétek az OMP sportkormányon is megjelennek. A CAE váltó tovább fokozza a versenyautós érzetet, és valójában ez az autó nem igazán fog sarat és port látni, a raliautós dizájnt nem lehetett félredobni egy másodpercre sem. Ez a lecsupaszított beltér a színezetlen szélvédőn és ablakokon belül csodálatos belátást nyújt a külső szemlélőknek, a feltűnő piros fényezéssel kiegészülve. Ez a szín nem csak a Golf belsejének, de természetesen a külsejének is egy egyedi, tekintélyt parancsoló megjelenést ad.

A BBS E87-es felnik tökéletesen illeszkednek az autó megjelenéséhez, és ha lehet ezt még fokozni, akkor azt a mögöttük lapuló eredeti Porsche fékekkel lehet elérni. Nyilván nem csak a látványon volt itt sem a hangsúly, a H&R gólyalábak adják meg a stabilitást ehhez a hihetetlen mértékű erőhöz.

Azt mondják, egy kép többet mond ezer szónál, de ennek az autónak az esetében minden háttértudás és információ még többet ad ahhoz, hogy megfelelően értékeljük a Volkswagen történetének egyik legegyedibb darabját. Azt a szenvedélyt, eltökéltséget és precizitást, amivel a gazdája nekilátott az ikonikus darab átépítésének és azt, hogy mindeközben nem esett át a ló túlsó oldalára és tökéletes ízléssel, tisztelettel volt az eredeti vonalak iránt.

StanceNation