Egy legenda átalakul - Golf MK2 tuning

Kámány Andrea újságíró
Közzétéve:
2021-02-07, 07:50

Az igényes és precíz munka mintapéldánya ez a Rallye Golf.

Hálás szívvel szeretnénk köszönetet mondani az 1980-as évek legjobb autóiért: a BMW M3-, az Audi Quattro és a Lancia Delta modellekért, hogy csak néhányat említsünk. Megszédítettek minket széles sárvédőikkel, nagy teljesítményű motorjaikkal és gazdag motorsport-gyökereikkel, amelyeket szilárdan elültettek a versenypályák talajába szerte a világon. Egyesek számára talán újdonság lehet, mégis a Volkswagen titkos műhelyében ott volt egy versenyautó: a Rally Golf. Ez az autó azért született, hogy az 1990-es rali-világbajnokság A-csoportjában felvegye a versenyt a fent említett megállíthatatlan Lanciákkal.

VW Rallye Golf szemből

A dobozszerű sárvédők a mondhatni a korszak címerei voltak, és történetesen a Rallye verzió legmeghatározóbb jellemzői. Projektoros fényszórókkal felszerelve ez a Golf a homologizáció miatt született meg. A gyárilag 1,8 literes G60 motorral szerelt Rally Golf 160 lóerőt és 223 Nm nyomatékot ad le, ami meglehetősen tekintélyes egy akkora autó számára. Ez a teljesítmény mind a négy kerékhez eljut, köszönhetően a Syncro összkerékhajtásnak és az ötfokozatú kézi váltónak: ez talán az egyik legmenőbb részlet, ami ezt a Golfot olyan különlegessé teszi.  A Rallye kiadás tehát minden tekintetben volt olyan egyedi és extra, mint bármelyik más kategóriabéli társa. A Volkswagen, hogy megfeleljen a szabálykönyveknek, mindössze 5000 ilyen gépet épített, így 2020-ban nagy ritkaságnak számít. Ez nyilvánvalóan nem akadályozta meg Niko Nikolićot abban, hogy teljesen újragondolja a Rallye Golf fogalmát.

A Niko "XS4 Rallye" projektje még 2014-ben kezdődött egy teljesen lecsupaszított karosszériával. Amit a legtöbben túlságosan nehéznek tartanának egy projektben, Niko pont abban látta meg a lehetőséget, hogy egy igazi Volkswagen-legendát kezdjen el átépíteni.

Ez az építkezés nem csak lassan kezdődött, de a külső és belső átalakítások több mint egy évet vettek igénybe. A kemény munka viszont megérte: az autó minden apró részlete igényességet és gondosságot sugároz. Az élénk, cukorkára hajazó piros szín pedig a munkálatok végén, 2016-ban került fel az autó külsejére és belsejére egyaránt.

VW Rallye Golf belseje oldalról

Nézzük meg, mit rejt ennek a szépségnek a belseje, ami szintén említésre méltó. Az orrában egy Frankenstein'd motor lapul, amelyet R30T néven emlegetnek. A legegyszerűbben kifejezve: ez Niko esetében egy 3.2 VR6-osra épül, amelyet egy Audiból vettek, majd még reszeltek rajta egy kicsit. A motorjelölést megkülönböztető T, ahogy azt sejteni lehet, a Garrett GTX4202R turbófeltöltőjéhez tartozik. Ennek hihetetlen felépítésnek köszönhetően ez az R30T 902 lóerőt és 1296 Nm nyomatékot tud prezentálni, ami magasan több, mint amit bármelyik Volkswagen tud. A megerősített összkerékhajtással karöltve kijelenthető, hogy Nico autója egy igazi vadállat.

VW Rallye Golf eleje oldalról

Belterét tekintve Nico inkább a kevesebb több elvét követte. A karbon-piros mintázatú Recaro sportülésekhez természetesen karbon mintázatú bukókeret dukál, azonban a karbon-áradatnak itt még nincs vége: ezek a betétek az OMP sportkormányon is megjelennek. A CAE váltó tovább fokozza a versenyautós érzetet, és valójában ez az autó nem igazán fog sarat és port látni, a raliautós dizájnt nem lehetett félredobni egy másodpercre sem. Ez a lecsupaszított beltér a színezetlen szélvédőn és ablakokon belül csodálatos belátást nyújt a külső szemlélőknek, a feltűnő piros fényezéssel kiegészülve. Ez a szín nem csak a Golf belsejének, de természetesen a külsejének is egy egyedi, tekintélyt parancsoló megjelenést ad.

VW Rallye Golf szemből udvaron

A BBS E87-es felnik tökéletesen illeszkednek az autó megjelenéséhez, és ha lehet ezt még fokozni, akkor azt a mögöttük lapuló eredeti Porsche fékekkel lehet elérni. Nyilván nem csak a látványon volt itt sem a hangsúly, a H&R gólyalábak adják meg a stabilitást ehhez a hihetetlen mértékű erőhöz.

felni és Porsche féknyereg közelről

Azt mondják, egy kép többet mond ezer szónál, de ennek az autónak az esetében minden háttértudás és információ még többet ad ahhoz, hogy megfelelően értékeljük a Volkswagen történetének egyik legegyedibb darabját. Azt a szenvedélyt, eltökéltséget és precizitást, amivel a gazdája nekilátott az ikonikus darab átépítésének és azt, hogy mindeközben nem esett át a ló túlsó oldalára és tökéletes ízléssel, tisztelettel volt az eredeti vonalak iránt.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

StanceNation

Kapcsolódó írások

1980-as VW Golf Mk1 modell egy parkolóban, féloldalról
2020. október 21.
Ritka darab keres új tulajdonost magának. Teljesen megkímélt, nagyon jól karbantartott modell.
2022-es Volkswagen Golf R féloldalasan szemből
2020. november 05.
A 320 lóerő, a 420 newtonméter és a Drift Mode is az alapfelszereltség része.

További hírek