Egy padlóra nyomott bogár: 1964-es Beetle tuning

Közzétéve:
2020-01-01, 09:30

A Volkswagen klasszikusát sokan inkább gyári állapotúra restaurálják, ám Luigi nem tartozik közéjük.

Gondolom senkinek nem kell bemutatnom azt az autót, mely a járműgyártás történetének egyik legsikeresebb modellévé vált. Az 1938-tól gyártott Volkswagen Beetle nem kevesebb, mint 21,5 milliós példányszámot ért el, mely egészen elképesztően sok. Nem csoda, hogy sokak által kedvelt típus lett a tuning világában is, ám az igényesen elkészített példányokból egyre kevesebb van manapság.

1964-es Volkswagen Beetle tuning elölről

1964-es Volkswagen Beetle tuning hátulról

Az olasz Luigi Di Gioia ráadásul egy olyan autót vett alapul, mely egészen szép gyári állapotban fennmaradt, hiszen egy garázsban állt hosszú évekig. A klasszikus bogárrajongók most nyilván a szívükhöz kapnak, hogy miért kellett egy teljesen hibátlan állapotú példányt így átfaragni. Az viszont biztos, hogy jóval könnyebb dolga volt így Luiginak, hiszen nem kellett kezdésnek kivakarni a rozsdából az autót. Egy olaszországi műhely garázsában találta, ahol az idő szépen elrepült felette, és nem hagyott rajta súlyos nyomokat.

Miután hazavitte a bogarat, nem tétlenkedett sokat és elindította saját átépítő projektjét. Mivel a fényezés nem volt rossz állapotban, így egy alapos polírozással és a króm elemek felújításával makulátlan lett. A beltérben is történt néhány változtatás, a műszerfalra VDO mutatók kerültek, a hamutartót kihúzva pedig egy érdekes funkció tárul a sofőr elé. Ide tették ugyanis a légrugós felfüggesztés kapcsolóját, ezzel modernséget csempészve a régi klasszikusba. A bogárhátú tehát új felfüggesztést kapott, a lufi pedig a csomagtérbe került. A háromrészes Falgeb Factory felnik egészen egyedi darabok, a kerékdőlést pedig a stílushoz igazították. Előre ráadásul 340 mm-es Wilwood tárcsafékek kerültek, így a lassulással sem lehet probléma.

1964-es Volkswagen Beetle tuning beltere

1964-es Volkswagen Beetle tuning hamutartó

Az 1,2-es motort is kikapták az autó farából, helyette egy 1,6 literes blokkot szereltek be, hiszen a jobb futóműhöz nem árt valamivel több erő sem. Dupla EMPI karburátorral üzemel, melyhez egy egyedi kipufogórendszert használtak. Ezzel vált teljessé az összkép, a léghűtéses motor hangját pedig már messziről hallani, az autó külsejét pedig könnyű megjegyezni, hiszen elég markáns látványt nyújt.

1964-es Volkswagen Beetle tuning motortere

Ezen a videón pedig megnézheted, milyen nyalánkságok vonultak fel a 2018-as Wörthersee találkozón, mely a Volkswagenek egyik legnagyobb gyűjtőhelye.

Forrás:

További autós hírek

A Pofátlan(tan)ítás egy extra epizódjaként tette közzé a baleset-megelőzés Facebook oldala ezt a videót. Sajnos mi is posztoltunk a napokban…

Egyszerűen azt tapasztaljuk, hogy nagyon sokan nem az útviszonyoknak megfelelően vezetnek. Nem, valóban nem esik a hó, de a napok…

Több levelet kaptunk a témában az utóbbi időben, ezért tegyük tisztába azt, hogy miért nem kapsz büntetőpontot a kiszabott bírság…

Ismerős kép lehet sokatoknak, ahogy az asszony bringáját viszitek haza a vasútállomásról vidéken… 🙂 A videón látható szituáció is hasonló…

Venczel János versenyző nyilvános posztjára bukkantunk a Facebookon és megdöbbentünk a meglehetősen precíz, aljas tolvajtempón. Írja: “Kedves Ismerőseim!! 300.000 Ft…