2020. augusztus 19. | 10:39

A Nissan ikonikus sportautójára szeretne hasonlítani ez a Daihatsu Copen roadster.

Íme, így néz ki a Nissan GT-R, amikor még kisbaba. Valójában ez egy Daihatsu Copen, amit a japán Liberty Walk nevű, autókarosszériák módosítására szakosodott tuningcég kezelésbe vett egy kicsit, hogy amennyire csak lehetséges, a Nissan sportautóra hajazzon. Nos, az eredmény… hm, ilyen lett, a részleteket elnézve, hunyorítva azért fellelhetők a hasonlóságok.

Ott van például a hűtőmaszk, a fékek hűtését szolgáló (kamu?) rések és a nappali menetfények, amelyek a GT-R-en is hasonlóan néznek ki. Először azt hittem, hogy a lámpák is módosítva lettek a marconább kinézet és a nagyobb hasonlóság végett, de nem, azok maradtak az eredeti Daihatsu alkatrészek. Egész jól formázzák már gyárilag is a Nissan sportautójának fényszóróit.

Aztán az ültetés, a szoknya körben, a kiszélesített kerékjárati ívek, valamint maguk a felnik is mind olyan részletek, amelyek lehetnének akár a Nissan GT-R sajátosságai is és fokozzák a sportautós (nagyautós) hangulatot. Természetesen az autó hátsó része sem maradt érintetlen, a hatalmas spoiler, a diffúzor és a négy kipufogóvég is mintázza a Nissant.

Ha valaki nem venné észre, hogy ez nem egy igazi GT-R, akkor legkésőbb akkor fog gyanút, ha beül és meglátja a (szinte) teljesen originál belső teret vagy akkor, amikor először lenyomja a gázpedált. Ugyanis a lemezek alatt megmaradt a régi technika, azaz az autó orrában a kis 659 köbcentis, háromhengeres turbómotorocska duruzsol kemény 63 lóerővel.

Forgatónyomatékától sem szokás manapság hasra esni: 92 Nm 3200-as fordulaton. És hiába csupán 850 kg az egész autó, ekkora teljesítmény már ekkora súlyt is bőven megérez. Annak ellenére tehát, hogy vadul néz ki a GT-R inspirálta roadster, menetteljesítményben nem hozza sajnos azt, amit mutat. Pedig valószínűleg elég lenne neki 140 turbólóerő is a virgoncsághoz.