Itt nyilvánvalóan egy veterán autó átépítéséről beszélünk, de ha be szeretnénk kategorizálni, vajon hova sorolhatnánk? Lowrider? Custom? Hot-Rod? Talán mindegyik jelző illene rá. A Stancenation bemutatójából kiderül, hogy Masanari Furukawa stílusát mind a Hot-Rod, mind a Lowrider világ erősen befolyásolta. Az az elgondolás, hogy ezeket a stílusokat használja veterán japán autóján, nem újkeletű ötlet. Az viszont látszik, hogy mi születik abból, ha ezeket ízlésesen összekeverjük egy japán autólegendán.

Az 1980-as Skyline karosszériája szinte teljesen változatlan, Furukawa tényleg csak minimális módosításokat végzett el rajta annak érdekében, hogy felfrissítse az autó megjelenését, de ne veszítse el tipikus vonalait. Az első lökhárító, a hátsó “kacsacsőr” stílusú szárny és a gyöngyházfehér fényezés mind arra hivatottak, hogy feltűnőbbé tegyék a ‘70-es évekbeli formákat.

Az egyszerűség elve nagyon hangsúlyos. Minden mindennel passzol. A gyári hátsó lámpák ott és úgy tökéletesek, ahogy vannak. Az eredeti kasztnitól a polírozott motorig minden hibátlan és flow-élményt ad. Annak ellenére, hogy ez a típus Japánban nem számít ritkaságnak, ez a darab annyira különleges, hogy nevezhetnénk már-már egzotikusnak is.

Ebben a gyönyörű, puritán motortérben pihen egy unatkozó, L28-as sorhatos motor megküldve krómmal, ami azt mutatja, hogy az erő nem a legfőbb tényező volt ennek az autónak az építésekor, de a biztonság kedvéért azért a tripla Weber 45 karburátor és a Kameari leömlő szépen dolgozik, amikor az autó elindul. Az S14-es ötsebességes váltó pedig egy OS Giken kuplunggal együtt végez gyönyörű munkát.

Ha ennek a példánynak szüksége lenne még egy kis szépítésre, akkor jöjjön a felni-felfüggesztés kombinációja. Az autó a Skipper Japan hidraulikus felfüggesztését kapta, amit Work Equip 40-es felnikkel kombinált Masanari. Tökéletes választás ehhez az autóhoz, éppen csak annyira tolakodó, ahogyan kitölti a kerékjárati ívet, így szemernyit sem bontja meg az összképet.

Belül a klasszikus JDM életérzés és a tökéletes részletek keveréke fogad. A karosszéria színére fényezett bukókeret öleli körbe a két Bride Exas III sportülést, a hátsó pad helyére pedig Nitro palackok kerültek. Akad még itt pár apró részlet, mint például a Grip Royal kormánykerék, az Auto Meter műszeregység, közepén egy hatalmas fordulatszámmérővel, valamint a Pioneer hangszórópár teszi teljessé a képet.

Ha kiváncsiak vagytok rá, szerkesztőségünknek milyen élményei voltak egy ennél fiatalabb Nissan sportautó volánja mögött, nézzétek meg az erről szóló videót.