Japán legenda, némi amcsi csavarral - Nissan Skyline C211 tuning

Kámány Andrea újságíró
Közzétéve:
2021-02-06, 14:50

A japán és amerikai stílusjegyek ötvözése elsőre furcsának tűnhet, kivéve, ha erről a Skyline építésről van szó. 

Itt nyilvánvalóan egy veterán autó átépítéséről beszélünk, de ha be szeretnénk kategorizálni, vajon hova sorolhatnánk? Lowrider? Custom? Hot-Rod? Talán mindegyik jelző illene rá. A Stancenation bemutatójából kiderül, hogy Masanari Furukawa stílusát mind a Hot-Rod, mind a Lowrider világ erősen befolyásolta. Az az elgondolás, hogy ezeket a stílusokat használja veterán japán autóján, nem újkeletű ötlet. Az viszont látszik, hogy mi születik abból, ha ezeket ízlésesen összekeverjük egy japán autólegendán.

Nissan Skyline oldalról utcán

Az 1980-as Skyline karosszériája szinte teljesen változatlan, Furukawa tényleg csak minimális módosításokat végzett el rajta annak érdekében, hogy felfrissítse az autó megjelenését, de ne veszítse el tipikus vonalait. Az első lökhárító, a hátsó “kacsacsőr” stílusú szárny és a gyöngyházfehér fényezés mind arra hivatottak, hogy feltűnőbbé tegyék a ‘70-es évekbeli formákat.

Nissan Skyline felülről motorháztető nélkül

Az egyszerűség elve nagyon hangsúlyos. Minden mindennel passzol. A gyári hátsó lámpák ott és úgy tökéletesek, ahogy vannak. Az eredeti kasztnitól a polírozott motorig minden hibátlan és flow-élményt ad. Annak ellenére, hogy ez a típus Japánban nem számít ritkaságnak, ez a darab annyira különleges, hogy nevezhetnénk már-már egzotikusnak is.

Nissan Skyline hátulról utcán

Ebben a gyönyörű, puritán motortérben pihen egy unatkozó, L28-as sorhatos motor megküldve krómmal, ami azt mutatja, hogy az erő nem a legfőbb tényező volt ennek az autónak az építésekor, de a biztonság kedvéért azért a tripla Weber 45 karburátor és a Kameari leömlő szépen dolgozik, amikor az autó elindul. Az S14-es ötsebességes váltó pedig egy OS Giken kuplunggal együtt végez gyönyörű munkát.

polírozott motortér

Ha ennek a példánynak szüksége lenne még egy kis szépítésre, akkor jöjjön a felni-felfüggesztés kombinációja. Az autó a Skipper Japan hidraulikus felfüggesztését kapta, amit Work Equip 40-es felnikkel kombinált Masanari. Tökéletes választás ehhez az autóhoz, éppen csak annyira tolakodó, ahogyan kitölti a kerékjárati ívet, így szemernyit sem bontja meg az összképet.

hátsó kerék fehér autón

Belül a klasszikus JDM életérzés és a tökéletes részletek keveréke fogad. A karosszéria színére fényezett bukókeret öleli körbe a két Bride Exas III sportülést, a hátsó pad helyére pedig Nitro palackok kerültek. Akad még itt pár apró részlet, mint például a Grip Royal kormánykerék, az Auto Meter műszeregység, közepén egy hatalmas fordulatszámmérővel, valamint a Pioneer hangszórópár teszi teljessé a képet.

hangszóró páros a hátsó kalaptartón

Ha kiváncsiak vagytok rá, szerkesztőségünknek milyen élményei voltak egy ennél fiatalabb Nissan sportautó volánja mögött, nézzétek meg az erről szóló videót.

 

Kapcsolódó írások

Nissan 350Z
2019. november 16.
Minden a Need For Speed-del kezdődött, később az álmok valóra váltak.
Mitsubishi Lancer Evolution X tuning elölről
2019. április 18.
A JDM autóknak egyedi hangulatuk van, ez a verda is ilyen

További hírek