2022. február 06. | 08:31

A japán tuning komoly végletekbe képes elmenni, ám Masatoshi Sakuma E36-ja eléggé egyben van.

Az E36 sajátos helyet foglal el az európai autók színterén. Ez az autó olyan, mint a japán fanatikusoknak a Nissan Skyline R33. Egy olyan nagyszerű autó, amely mind a fiatalabb, mind az idősebb testvérek árnyékában feledésbe merült.

Aztán ahogy hogy teltek-múltak az évek, és az előző generációs autók beszerzése sokkal nehezebbé vált, az E36 elkezdett saját követői csoportot szerezni. Semmi sem tanúsítja ezt jobban, mint hogy egy európai piacra szánt autó megjelenik Japán utcáin, komoly átalakításokkal felvértezve. Hiszen pontosan ezt tette Masatoshi Sakuma is saját, 1994-es BMW 318-asával fukushimai garázsában, a Wild Line-ban. A Stancenation munkatársa meg is látogatta, hogy bemutassa négykerekűjét.

Az autó külsején minimálisan változtatott, egyetlen nagy kivétellel: a hátsó kerékjárati ív módosításon esett át, amitől az autó megjelenése teljesen megváltozott. Mellesleg az autó külsejének másik tipikus jellemzője a színe, gyári Morea Green fényezést kapott.

Kevés dolog passzolhat jobban egy szépséges bajor autóhoz, mint egy szett peremes BBS felni. Ez a BMW sem képez ez alól kivételt, BBS LM felnik kerültek rá, elöl-hátul 17”-os méretben. A hátsó gumik 205/40, az elsők pedig 195/40 méretűek. Az autó porig ültetéséről sem feledkezett el Masatoshi, Air Lift Performance air-ride futómű gondoskodik erről.

Nem feltétlenül tetszik mindenkinek, de szerintem csodás látvány a sárvédőívek minimalista megjelenése és az autó ültetése. Az egész egy letisztult, sima egységet alkot.

Mivel ez az autó külsőre sem egy elnagyolt, vezethetetlen show-car, így a belső is harmóniában van ezzel a letisztult dizájnnal. A pontosság és az egyszerűség tökéletes keveréke. A motortér gyári megjelenése maradt, néhány alkatrész lett csak a karosszéria színével összhangban lefényezve, épp csak annyira, hogy ne rontsa az esztétikát.

Ahogy mondtam a beltérrel sem esett túlzásokba Masatoshi, a gyári színek miatt az egész olyan hatást kelt, mintha most jött volna a gyárból. Egy Nardi kormánykerék és egy BMW Performance váltógomb elegendő is az utasok lenyűgözéséhez.

Az igazság az, hogy az egyszerű autók minőségi alkatrészekből összerakva igenis nagyot tudnak mutatni, és noha a recept egyszerűnek tűnik, a kivitelezés nem minden esetben az. Masatoshi így fogalmaz: „Az autóm egyszerűbb és szebb dolgokat követel. Létrehozása során az egyensúly szépségét kerestem.”  Ez pedig egy olyan személy kijelentése, aki tökéletesen tudja, miről beszél. Köszönjük ezt a gyönyörű munkát, ez jól bizonyítja azt, hogy a kevesebb néha (sokszor) több. 

További képeket a Stancenation oldalán nézhetsz a kocsiról.