2020. március 05. | 16:47

Ez az első generációs MX5 nem éppen versenypályára való, de kimennék vele a világból!

Minden évben  megrendezik Oregon államban a Gambler 500 névre keresztelt bolondos offroad versenyt vagy valami hasonlót. Ezen vesz majd részt ez az első generációs MX5 is, vagyis egy NA, amit nem kicsit módosítottak az ottani sivatagos terepre.  Ezzel még különlegesebbé tettek egy amúgy is ikonikus autót, legalább is számomra az.

A Tate Morgan tulajdonában lévő kékség csupán kívülről hat fenyegetőnek, ugyanis az orrában egy sima 1,6 literes szívó erőforrás teljesít, úgy ahogy, mivel 400 ezer km megtétele után sokszor csak két henger működik a négyből, ahogy az a Hoonigan AutoFocus videójában is észlelhető. Azonban emberünket ez sem tántorítja el egy kis mókától és nem is kell neki hozzá túl sok erő, köszönhetően a felfüggesztésnek.

Morgan szerint nem volt nehéz ezt a Mazdát sivatagi körülményekhez igazítani, végül is csak az egész felfüggesztést kellett átalakítani és szélesíteni kellett a nyomtávot. Ezeknek és a vékony 14 colos felnin feszülő terepjáró abroncsoknak köszönhetően igazán mókás látványt kölcsönöz.

A biztonság érzetet növeli a bukókeret (ami sosem árt) és a hátulra applikált méretes pótkerék jelenléte, utóbbi elengedhetetlen a terep versenyekre szánt gépeknél. A fényezés hagy kívánnivalót maga után, mivel több helyen is látható az eredeti piros szín, de ez semmit nem von le az értékéből, mivel ebben az esetben nem ez az elsődleges.

Ez egy alacsony költségvetésű projekt, amihez majdnem 1000 hasonlót várnak a szervezők a következő, 2020 júniusban megrendezésre kerülő Gambler 500-ra. A résztvevők saját maguk szórakoztatására vesznek részt ezen a mókán. Most mondd meg, nem erről szól az élet?

Én maximálisan megértem őket, és én is be vagyok sózva, mivel a tervek szerint hétvégén kikerül a garázsból a saját NB-m is.