Nagyhalnak lenni egy bazi nagy tóban: Josh Davis Type X 180SX

Közzétéve:
2020-05-17, 17:00

A tunerek, drifterek és restomodderek között divatosnak számító S-karosszériák egy gyöngyszeme.

Legyünk őszinték, a Nissan S-karosszéria sorozat családja számos tagot és variációt számlál. Vannak ugyan nagyobb csoportokba különíthető és támpontként szolgáló pontok, a modell a maga idejében talán nem is volt annyira népszerű, mint manapság. Annak ellenére, hogy anno sem volt egy elfeledett vonala az autózásnak, sőt.

Manapság, ahogy azt már említettem ismét fellendült a piac, megszámlálhatatlan mennyiségben vannak jelen a világon a legmélyebb sírokból feltámasztott darabok. Persze minden építés más egy kicsit, mindenkinek benne van a saját személyisége is, igazán kiemelkedőt alkotni nem is olyan egyszerű már. Természetesen ha nem lennének kivételek, nem lenne az általános szabály sem, ilyen kivételt képez Josh Davis Nissan Type X 180SX S13-a.

Csak hogy egy kicsit még magasabbra emeljük a színvonalat, vannak ugye azok a kocsik, amik után nyakadtörve fordulsz az utcán és nem azok, amelyek láttán a szád szélét harapdálod az autókiállításokon. Ez egy hajszálnyival még azok felett van. Ez egy olyan kocsi, amitől a kisgyerekek az autók szerelmeseivé válnak, amiből mobilhátterek és borítóképek lesznek. Ez egy olyan kocsi, amitől bárki beindulna!

Josh Davis Nissan Type X 180SX menetközben

Josh számára nem volt már ismeretlen az S-karosszéria sorozat, két 240-es is áll még a garázsában, valamint egy varázslatos 1991-es Toyota Celsior VIP Style restomodtól vett könnyes búcsút a 180SX érdekében. Mindenesetre ez a kocsi sem a netről lett letöltve, közel sem így festett, amikor Josh tulajdonába került. Tekerjünk vissza kb. másfél évet az időben, amikor először találkoztak. Elrongyolódott belső, legalább 3 különböző szín, rohadt konzervdobozra hajazó kasztni és négy maximum tárolásra alkalmas kerék. Josh kénytelen volt minden követ megmozgatni, hogy kihozza a lehető legjobbat a kocsiból.

Locsolt először egy kis lóvét a festésre, karosszéria elemekre és a menthető részek helyreállítására. A kezdetek jól indultak, ám valamilyen rejtélyes módon Josh autója át talált menni egy kerítésen, ami nagyban visszavetette a melót. Van az úgy, hogy nem adja ki… Josh kitartása minden megpróbáltatás ellenére is megmaradt, végül pedig remekül sült el a dolog.

Josh Davis Nissan Type X 180SX-e alatti Brada BR1 18x10-es méretben

A kocsi alá egy 18 colos Brada BR1 felni szettet választott, 10 col széles ET10 méretekkel és

-4 fokos dőléssel. Egy igazi kerékbuzi sírva fakad egy ilyen setup hallatán, nekem valahogy ez az egyetlen pontja az autónak, amiből mást választottam volna. Esetleg egy pályaautósabb, küllős kialakítást. De persze ez is elég baba, főleg a homokszórt Charcoal Metallic színnel. Remekül egészíti ki a kocsi megjelenését.

Josh Davis Nissan Type X 180SX fentről

A Grip Royal Black Burlwood Designer kormány lehetővé teszi Josh számára, hogy remekül vezethető autóban élvezhesse az életet, emellett pedig ördögien jól néz ki. A PROPER+ Bubble váltógomb sokaknak túlzás lehet, de megvan benne valamiféle nindzsás menőség. A megosztó váltógomb közvetlenül egy Pioneer 2Dines fejegység előtt ágaskodik, amely mellett helyet foglal az OEM 180SX digitális klíma vezérlője. Más apró részletek is becsülendők a beltérben, ilyen például az eredeti Type X ülések, vagy a Bride Japan RHD S13 padlószőnyegek.

Josh Davis Nissan Type X 180SX beltér

A kasztnin nem találsz semmiféle szélesítő elemet, az első ívek szépen vissza lettek húzva a helyükre, a hátsók pedig kaptak egy minimális premet, hogy a vödör kerekek beférjenek a kocsi alá, és ne akadjanak fenn a karosszériában. Josh megvásárolta a népszerű Type X body kitet is a kocsihoz, ezzel tette teljesen autentikussá a sportkocsit. A motorháztető alatt természetesen egy SR20DET lakik, amely kapott néhány utángyártott alkatrészt is, persze abból sem gagyit, HKS és K&N termékeket. A kipufogó sem egy mindennapi darab, hiszen a hatalmas első coolerrel felszerelt SR termel némi hangot és szőrmeresztő zörejt, aminek tökéletes utat és hangzást biztosít a HKS HiPower Exhaust rendszere.

Josh Davis Nissan Type X 180SX hátulról eredeti Type X kouki lámpákkal

Azt hiszem mindenki egyetért velem, hogy ez tényleg egy kiemelkedő darab, a módosítások komplett listáját megtalálod a forráscikkben, a komplett galériát az autóról pedig a lap alján. Ha pedig kedvet kaptál még több japán finomsághoz, csekkold le az Alapjárat Nissan 350Z bemutatóját is!

Kapcsolódó írások

2019. november 16.
Minden a Need For Speed-del kezdődött, később az álmok valóra váltak.
Nissan Silvia CSP311
2019. szeptember 01.
A Silvia vérvonala egészen 1964-ig nyúlik vissza, a korai generációkról azonban a legtöbben megfeledkeznek. A driftkirály egykoron még a raliban brillírozott!

További hírek