Trabant LED fényszóróval és bőr belsővel? Miért ne!

Közzétéve:
2019-05-01, 07:21

Szépen rendbe hozták ezt a pöfögőkirályt

A szocializmust megtapasztalók számára semmiképp nem ismeretlen a Trabant intézménye, arról azonban megoszlanak a vélemények, hogy milyen autó is volt ez valójában. Aki hajtott ilyet, az hajlamos nosztalgikus hangulatában azt mondani, hogy nem is volt ez olyan rossz kocsi, hiszen viszonylag olcsón biztosította a személyszállítást, ráadásul akár a konyhaasztalon is meg lehetett generálozni a motorját. Logikus érvekből azonban kevés szól a Trabant mellett, nem egy világverő konstrukcióról van szó. Annyi biztos, egyszerű volt, mint egy faék.

Trabant restomod oldalról

Trabant restomod fentről

Ennek ellenére nagyjából 3,7 millió példány készült belőle a közel 35 éves gyártási periódusa alatt, mely semmiképp sem elhanyagolható szám. Ezek közül nem sok érte meg a 2019-es évet épségben, az idő vasfoga könnyen kikezdte ez a csöppnyi járművet. Épp nemrégiben derült ki, hogy egy alig használt, gyári állapotú Trabantot 2,52 millióért árvereztek el itthon.

Ennek a cikknek az alanya nem csak hogy túlélte az elmúlt évtizedeket, hanem egy egészen szenzációs formában éledt újjá. Egy Vilner nevezetű bolgár tuningmester vette kezelésbe, és kifejezetten alapos munkát végzett rajta. A karosszériaelemeket felújította, az oldalajtókra és a tetőre pedig 21-es számmal ellátott kockás motívumot helyezett. A felniken szintén ez a minta jelenik meg, a külső egyetlen XXI. századi elemei pedig a LED fényszórók, melyek indexként is funkcionálnak.

Trabant restomod beltere

Trabant restomod hátsó ülése

Vilner legnagyobb erőssége a belterek kialakítása, ennél a Trabantnál sem fogta vissza magát. A kárpitokhoz kockás szövettel kombinált bézs színű bőrt használt, mely az üléseken kívül az oldalajtókon, a műszerfalon és a váltószoknyán is feltűnik. Momo kormányt tekerhet a sofőr, valamint új rádiót is kapott a kis Trabi.

Lévén ez egy késői, 1990-es típus, ebben a Volkswagen Polo 1,1 literes motorja dolgozik, mely kicsivel több mint 40 lóerőt teljesít. Ehhez egy négyfokozatú kéziváltót kapcsoltak, mely az első kerekekhez közvetíti az erőt. A mindössze 700 kg körüli jármű így egészen fickósan mozog, ezután a Trabant után pedig garantáltan mindenki megfordul. Igazán pofás kis restomod dög lett.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1970 Velorex Oskar, Bőregér, Batmobile, oldalnézet, jobbról
2019. május 01.
1945-ben született meg a szocializmus egyik legbizarrabb autója, a Bőregér néven is emlegetett csehszlovák Velorex Oskar.
Trabant 601 S
2019. július 05.
Legfeljebb 2 millió forintot kell kifizetni egy kitűnő állapotú szedán vagy lépcsőshátú kivitelért.

További hírek