2021. április 04. | 12:50

Így ültesd le tisztességgel a hodályodat!

A tuningolt autók körében jól elkülöníthető kategóriát képeznek a hátsókerekes japán luxusjárművek, mint a Celsior, Cedric és Crown modifikált változatai - ezeket szokás VIP autóknak, VIP stílusban elkészített járműveknek hívni. 2021-re már igazán üdítő látványt tud nyújtani egy Lexus LS400 a 2000-es évek elejéről, hát még egy Toyota Celsior, ami ennek a japán belpiacos változata. Vessünk egy pillantást erre a remekműre, ami egy apró, Osaka városa mellett található műhely, a Crystal Garage kezei alatt készült.

Az évek során jó néhány autót raktak már össze a srácok, a 2JZ motorral szerelt Crown modelltől egészen a képeken látható Celsiorig. Ahhoz, hogy ilyen alacsonyan tudjon közlekedni, gyakorlatilag az egész padlólemezt átdolgozták, az első és hátsó kereszttartót is módosítani kellett, az olajteknő és a csomagtér padlója is más formát kapott, valamint az üzemanyag- és fékcsöveket útját is áttervezték. A kipufogórendszer is egyedi gyártású, a szénszálas koptatók helyett jelen esetben fémeket használtak.

Elöl egy enyhén módosított LS430 lökhárítót látunk, a hátsó teljesen unikális. A sárvédők elöl egy, hátul két hüvelykkel szélesebbek és magasabbra is került a peremük, ebből kifolyólag a kilincseket is feljebb kellett helyezni. Az autó 18 colos, elöl 10, hátul 12 széles Weds Kranze LXZ felniket kapott, T Demand coiloverekkel, amiket Roberuta Cup kittel egészítettek ki.

A tulajdonos elmondás szerint egy komfortos, de vezethető autót szeretett volna, mindegy, milyen áron. Laikus szemmel nézve minden más lehet ez az autó csak nem komfortos és jól vezethető, mindenesetre a tulajdonos élvezi és tény, hogy roppant egyedire sikerült ez a Celsior. A jövőbeni tervek között egy manuális váltó beszerelése szerepel, mely a 3969 köbcentis V8-ashoz biztosan remekül passzol majd.