Mégis csak lesz 2JZ-s Supra

Közzétéve:
2019-02-28, 15:38

Már készülőben a 2JZ kit az új Suprához. Hát nem a gyártó táltosodott meg mégis, csak a CX Racing csapata jelentette be, hogy már készül a komplett motor swap kit, amellyel „könnyedén” átépíthető lesz a Supra

2020 Toyota Supra a Detroiti autószalonon szemből

Bár még forgalomban sincs az új Supra, máris akadt egy szerelő társaság, akik az átlagosnál kicsit jobban utálják, hogy BMW motor hajtja a legendás Mk IV utódját. A végtelen rétestésztához hasonlító bejelentések és a több mint 10 éves várakozás után végre bemutatkozott az új Toyota Supra utcai verziója a Detroiti Autószalonon.

2020 Toyota Supra a Detroiti autószalonon hátulról

Ahogy azt már a kezdetektől sejteni lehetett, az új Suprát talán egy kicsit benézte a gyártó. Ha csak abból indulok ki, hogy az az ember, aki egyből az autóra gondol és nem a gördeszkás márkára vagy egy fizikai kifejezésre a Supra szó hallatán, az 10000000000% biztossággal az Mk IV, azaz a 4. generációs Toyota Suprára fog gondolni, amiben egy Toyota motor volt, ráadásul egy 2JZ. Ha igazi ínyenc, akkor még az is eszébe jut, hogy egészen pontosan ebből is a turbós, azaz a 2JZ-GTE volt csak az igazi legenda.

A 4. generációs karosszéria és a turbós JZ gyakorlatilag megteremtett egy tökéletes verseny tankot, aminek a mai napig brutális kultusza van az egész világon. És akkor jött ez az izé, amibe belenyúltak a bajorok, a GR body kit nélkül pedig úgy néz ki, mintha egy Z4 meg egy Mk IV gyurma formát szúrópróbaszerűen összenyomkodtak volna.

A lámpán látod, hogy a régit próbálja idézni, de nem sikerült neki, a hűtőrács olyan mintha ketté toltak volna két BMW vesét és közé dobtak volna egy Toyota emblémát, az oldalsó beömlő akkora, hogy beférne a fejem, ellenben az ajtótól hátrafelé haladva nagyon érezhetőek a Toyota jellegzetes, hirtelen kitüremkedései, amiket például a CH-R esetében is nagyon szerettem, a huncutul gonoszra húzott hátsó lámpákkal együtt.

2020 Toyota Supra a Detroiti autószalonon 45 fokos szögből hátulról

No de a Genfi Autószalonon úgyis tiszteletem teszem idén, majd testközelből elmondom milyen volt az új Supra. Most viszont maradnék az eredeti mederben, mi szerint állítólag nem jó. Állítólag. Bár nem lehet egy az egyben a BMW-re fogni az egész dolgot, én mégis csak a BMW-re fognám az egész dolgot.

Nem azért, mert a bajorok nem tudnak jó autót gyártani. Nagyon is tudnak. Jó német autót, a japánok meg jó japán autót. És ennek így is kellene maradnia örökre. A rajongók nagy részének is ezért vérzik a szíve, szeme, gyomra. Mert egyszerűen amíg az, hogy egy japán utcai bódéba francia hajtómű kerül, az nem azt jelenti, hogy ha egy japán gyártó egyik legikonikusabb sportmodelljének utódjába német hajtómű kerül az működik. Ez nem járja.

Ezért ki is térnék a lényegre. Már most létezik szervizcsapat, aki egy olyan átalakító szetten dolgozik, amelynek segítségével könnyedén átemelhető lesz a szent 2JZ a hathengeres BMW valami helyére. Egyébiránt nem akarom a BMW-t fikázni, így biztos van amiért és vannak emberek, akik szeretni fogják így is a Suprát ahogy van, de én azon a véleményen vagyok, hogyha fogná magát a Toyota, és újra gyártaná a 2JZ-t, nagyobb számban adnák el az új Suprát mint valaha.

2020 Toyota Supra a Detroiti autószalonon hátulról

A CX Racing egyébként az Instagramon tette közzé az elképzelést, amihez képet is mellékeltek, ahogy láthatod egészen csitti-fitti módon illik az új Supra orrába a régi JZ. Talán nem véletlenül, és a japánoknál mégsem gurult el minden szem gyógyszer.

2020 Toyota Supra 2JZ-GTE motorswappal

Forrás:

Kapcsolódó írások

2018 Toyota Supra kémfotón
2018. szeptember 26.
A GR Suprát már több cikken keresztül szét szedtük nektek az elmúlt fél év alatt, de most végre itt az utcai verzió is!
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja