2018. szeptember 17. | 17:56

Ha valaki nem bírja a SUV-kat akkor az én vagyok. Teljesen indokolatlannak és feleslegesnek érzem városban, amúgy meg egyik sem egy vérbeli terepjáró. Most azonban a Toyota C-HR hibridjének személyében begurult elém egy SUV, ami bizony kéne.

Te hány csillaggal értékeled ezt a tesztautót?
szavazat - átlag: (5-ből)
Toyota C-HR 1.8 Hybrid Automatic
Előnyök
Gazdaságos hajtáslánc
Menő forma
Érezhetően sportos futómű
Hátrányok
Szűkös hátsó tér
Hosszú távon zavaró gördülési zaj

Hol is kezdhetném? Nos talán annál, hogy még soha egyetlen SUV-méretű autó sem tetszett. Soha. Nem vagyok egy hatalmasra nőtt teremtés, a legtöbb ilyen autóban úgy érzem elveszek és semmi sincs kényelmes közelségben. Sokkal nagyobb, mint egy városi hatchback, de mégsem akkora, mint egy terepjáró, egyszerűen nem érzem otthonosan magam bennük. Nem úgy a Toyota C-HR-ben, pedig az sem kicsi, sőt!

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

A Toyota új modelljei kivétel nélkül remekül festenek. Már ha bejön ez a kissé markáns és határozott vonalvezetés. Még az Aygo is sportosabbá vált, az Auris pofája is karakteresebbé formálódott. Egyszóval vagányak és fiatalosak lettek az utóbbi 10 évben többnyire jellegtelennek mondható, buborékarcú Toyoták. Biztos új a dizájn-részleg, de lehet, hogy csak most ébredtek a kómából. Mindegy is.

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

A C-HR méltán nevezhető a Prius izgalmasabb nagytestvérének hiszen a Toyota pontosan ugyanarra a TNGA-C padlólemezre építette fel az autót, mint a Priust. Igazándiból a C-HR is, mint a legtöbb SUV inkább városi autó, mint terepjárgány, de ez nem vesz el az értékéből. Az 1997 óta piacra dobott és csiszolt hibrid hajtáslánc pedig mostanra érte el azt a szintet, hogy már izgalmas is tud lenni az autó, nem csak gazdaságos. A C-HR elnevezés jelentésére több verzió is kering, mint például a Compact High Rider, Cross Hatch Run-about vagy a Coupé High-Rider. Ezeket lehetne fejtegetni tovább, de szerintem így is elég magyarázat a névválasztásra.

Toyota C-HR Hybrid - jól állt nekem, na de miért is?

Bár a gyártó Király Viktorral, és az Ő trendi fotóival rakta tele a hivatalos weboldalt, azért a kollégák elmondása szerint nekem sem állt rosszul ez az autó. Még pedig azért nem, mert ez a kocsi egyszerűen jól néz ki. Fiatalos, vagány. Ami az én tetszésemet elnyerte, hogy nagyon határozott, markáns „kitüremkedései” vannak akárhonnan is nézed. Van, aki frászt kap ezektől az idomoktól, nekem viszont roppantul tetszenek.

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

Számomra megnyerő a morcos X-vonalba húzott tekintet, a nyúlánk beömlők, a nagy grillrács, hogy az autó bár crossoveresen magas, még sincs bután nagy hely a kerekek és a kerékjárati ív között. Nem olyan, mint egy traktor. A karosszéria oldalán húzódó hullámvonal, és a kiszélesített kerékívek még vonzóbbá teszik számomra az egész látványt. A C-HR-t tervező designertől kapott a nagyérdemű egy hátsó szárnyat is a szélvédő fölé, ami valójában nem jó semmi másra, csak hogy ne láss ki tőle, és legyen hely az I love Hybrid matricának. Persze nagyon menő ez is, de funkciótlan, leszorítóerőt legalábbis nem generál az tuti fix. No de nem ez az első kocsi, amin tök feleslegesen van valamilyen kasztni elem, jól néz ki és „jóvan az úgy”.

A hátsó felét vizslatva feltűnt, hogy a rengeteg indokolatlannak tűnő (csak tűnő, mert aerodinamikai szempontból egy kategóriáján belül egészen jó tulajdonságú autóról van szó 0,31-es alaktényezővel rendelkezik) domborulat között megbújik egy nagyon is tudatos elem, ismét visszaköszön az új Toyotákon jellegzetes X-alakzat, melyet a hátsó lámpák és a hátsó szélességjelzők keretei szegélyeznek.

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

Egy mondatban még a hátsó és első lámpákról egyaránt, a hangsúlyozottan, innen-onnan ívelt lámpák közös tulajdonsága, hogy átlógnak az autó oldalára, nem sok modellen láttam még ilyet. A hátsó lámpák önmagukban is megérnek egy említést, agresszíven emelkednek ki a karosszériából az autó hátuljának középső részén elhelyezkedő, szintén szárnyra hajazó ív folytatásaként. Kicsit Type-R Civic-es. De csak egy kicsit.

A hátsó ajtó rejtett kilincsei nagyon jópofák, de rettentő szélzajt tudnak generálni a hátsó ülésen utazók feje mellett. Összességében nézve egy SUV-hoz képest kompakt és lapos-széles forma a C-HR, 4,36 méteres hosszúsággal. Az alapfelszereltség részeként 17 colos 5 küllős kerekekkel érkezik a járgány, de a 4 választható felszereltség csomagban bújik 18 colos és 10 küllős verzió is. Persze tesztpéldányomon már egy egyedi kerék volt így a gyártó honlapján tudod megtekinteni miből választhatsz, ha a CH-R mellett döntesz.

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

Mindenképpen szeretném megemlíteni az autó gyári, kétszínű küllemét. A Toyotánál sok-sok évvel ezelőtt az AE86 Corolla fekete fehér panda festése is nagy sikert aratott, most pedig a C-HR is hordoz magán néhány erre utaló jelet. Ha a motorház is fekete lenne rá is mondhatnánk, hogy a klasszikus panda. Egyébként a legmagasabb felszereltségi szinten 6 különböző színből válogathatsz, melyek közül egyik sem mondható harsánynak. Nekem bejött ez a fehér-fekete kombináció, ha nem is ebben, akkor teljesen feketében venném meg.

Toyota C-HR Hybrid - nem éreztem benne, hogy hangyányi vagyok

Végre egy SUV ami nem kebelez be és zabál fel reggelire amint beszállok. Az egyébként meglepően kényelmes és „jó belesimulni” ülések hülyére emelése nélkül is frankón kiláttam és még az ablakból kikönyöklést sem csak váll fölé emelt, kissé ortopéd módon tudtam űzni. Szóval nem túl nagy, hogy a 164 centimmel ne tudjak vagánykodni benne. Nézz hülyének bátran, de hidd el, ha egész életedben a vállad felett könyököltél volna a kocsikban Te is értékelnéd az élményt. Komolyabbra fordítva a szót. Amint beülsz érzed, hogy ez már nem az a régi kopogós japán műanyag, de azért még műanyag. Abból viszont nagyon jó minőségű. Nincs túl gondolva a beltér, nincs 20 000 darab dedikált gomb, a hangulatot a kékes-lilás és fekete színek adják, ugyanis ezek dominálnak a borításokon. Elmaradhatatlan a kékszínű élek fel-felsejlése, hiszen mégis csak egy hibrid gépben ülsz, nehogy elfeledkezz róla.

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

Akármihez nyúlsz az működik, és jó tapintású, kifejezetten tetszett az ajtókárpit karbonmintás kivitelezése. Alapesetben a 8” átmérőjű Toyota Touch® 2 infotainment érintőfelületén lehet nyomkodni meg állítgatni a zenét, bluetooth-kapcsolatot, hangerőt, miegymást. Egyszóval bármilyen multimédiás lehetőséget ezen keresztül érsz el. Viszont ha ennek a rendszernek a Go-verzióját választod, akkor már magyar nyelvű műholdas navid is lesz, valós idejű közlekedési információkhoz juthatsz, amiben még traffi figyelmeztetés is van, valamint Google Street View és teljes Európa térkép is a rendelkezésedre áll. Természetesen a műszerfalon elhelyezett digitális kijelzőn kívül itt, a középkonzolon is eléred az autó aktuális állapotával és futásával kapcsolatos információkat.

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

Tehát a beltér számomra nem tágas feleslegesen. Nálam nagyobb termetű emberek számára azonban már lehetnek bökkenők, főleg a hátsó ülésen. Ugyanis a befelé ívelő tető és az erősen csapottan végződő ablakok miatt hátul enyhe klausztrofób érzés kapja el az embert. A lábtérrel és az ülésekkel itt sincs gond a nyakbehúzás azonban 185 centi felett szinte kötelező. Nem beszélve a kilátásró, mert hogy az nem nagyon van. Hátrafelé legalábbis nem sokkal több, mint a Miatámban, talán még kevesebb is. Akár egy fekete zsák szájába is nézhetnék, az sem lenne sokkal rosszabb. Szóval ajánlott megtanulni radarral és tükörből parkolni, ha C-HR-be ül az ember.

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

A Toyota kompakt SUV modelléhez természetesen elengedhetetlen a Toyota Safety Sense rendszere, ez a komplex támogató rendszer gondoskodik róla, hogy a lehető legbalesetmentesebben közlekedhess. A rendszerben van ütközésre figyelmeztető jelzés, adaptív tempomat, kormányzási beavatkozással sávelhagyásra figyelmeztető jelző, automata távolsági fényszóró, valamint opcionálisan kérhetsz keresztirányú forgalomfigyelőt, holttérfigyelőt, önparkoló funkciót és tolatókamerát.

Toyota C-HR Hybrid – milyen érzés vezetni?

Ami elsőre feltűnt, hogy a SUV-hoz képest roppant alacsony tömegközéppont miatt meglepően pontos és lendületes fordulásra képes a C-HR, nem jelentkezett a jellegzetes SUV-os lobogás. A TNGA-C platformnak köszönhetően 65%-kal nőtt a torziós merevsége a karosszériának. A kényelmes, de pontos vezethetőséget segítik még az első MacPherson rugóstagok, hátul pedig a duplalengőkaros felfüggesztés. Persze nem éreztem magam azonnal versenyzőnek az autóban, hiszen elég magas építmény, nem kap el benne a racer-feeling. Minden esetre sokkalta feszesebb, mint kategóriáján belül elhelyezkedő vetélytársai. Nekem bejött. A 10,4 méteres fordulókör pedig szép teljesítmény egy ekkora kocsitól.

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

A Toyota nem viccelt azzal, hogy egy izgalmas autót álmodtak meg, ezért is teszteltették a kocsit Hirojuki Koba japán autóversenyzővel a Nürburgringen. A tesztek során Koba természetesen végig határon autózva próbálgatta a gépet és annak képességeit. Az ő beszámolói és tanácsai alapján pedig elkészült a végleges verzió, ami már tökéletesen hozza azt, amit ígér.

Toyota C-HR Hybrid – városba született

Az általam kipróbált C-HR az 1,8 literes hibrid hajtáslánccal bíró darab volt, de ha nem vagy kibékülve a hibriddel, választhatsz 1,2 literes, háromhengeres turbós példányt is. Éljen a downsizing! A két választható turbóbenzines motoropció között lóerő terén nincs különbség, egységesen 115 paci ereje viszi a bódét, viszont dönthetsz róla, hogy hatsebességes manuális váltóval, vagy CVT-automatával kéred. Ha már benzin meg T is, én inkább a kéziváltósra szavaznék.

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

A hibrid esetében az 1,8 literes Atkinson-ciklusú benzinmotort egy elektromotor egészíti ki. Ezek összesen 122 lóerős teljesítményt produkálnak, melyből 163 Nm-t, azaz 72 lóerőt az elektromotor képez. A C-HR esetében mondhatnánk inkább a benzinmotor támogatja az elektromotort és nem fordítva. Minél gyorsabban haladtam az autóval, annál radikálisabban csökkent a megtehető kilométerek száma.

Toyota C-HR Hybrid - Teszt - Alapjárat

Városban a hibrid rendszer segítségével simán járhatsz 4 liter körüli fogyasztással, pályán viszont felkúszik 6 literre ez a szám. A 0-100 sprintet, ha tehetném azt mondanám, eltart egy ideig míg megteszi, viszont ennél konkrétabbnak kell lennem így megosztom, hogy 11 mp az a bizonyos gyorsulási idő. Hát most na! Mi van abban? Nem sportautó. Nem hallgathatom el azt sem, hogy szerintem a CVT-váltóval ez az idő csak romlik, és nem javul.

Toyota C-HR Hybrid - összegezve

Összességében a C-HR-ről nem tudok negatívan beszélni. Talán az év egyik legpozitívabb csalódása eddig nekem ez az autó. Több irányból is megdöntötte az általános nézeteim, és erősítette a hibridekkel szembeni alapvető szimpátiámat. Egyértelmű volt, hogy utálni nem fogom, hiszen japán, de azért nem gondoltam volna, hogy vennék is ha tehetném. Ha már szóba jött, hogy venném: ha úgy döntenék, hogy vásárolok egy C-HR-t, akkor a következő árakat tolná elém az értékesítő kolléga a Toyota szalonban: az 1,2 literes turbós manuális opció 5 995 000 jó magyar forintról indul, ennek automata változata 7 495 000 forintot kóstál. Ha pedig környezet tudatos és túl nagy ökológialábnyomot hagyni nem akaró perszóna lennék akkor 8 075 000 forintról indulna extrák nélkül a megvásárolni kívánt hibrid gépjármű.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid Automatic

  • Lökettérfogat: 1798 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Teljesítmény: 122 LE
  • Forgatónyomaték: 142 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4360/1795/1565 mm
  • Tengelytáv: 2640 mm
  • Saját tömeg: 1380-1460 kg
  • Vegyes fogyasztás: 3,8-3,9 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 5,5 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 86-87 g/km
  • Végsebesség: 170 km/h
  • 0-100: 11,0 s