2018. szeptember 26. | 18:20

A GR Suprát már több cikken keresztül szét szedtük nektek az elmúlt fél év alatt, de most végre itt az utcai verzió is!

Bár ez még mindig nem a legvégsőbb végső hivatalos verzió, hiszen arra még a 2018-as Párizsi Autószalonig várnia kell a nagyközönségnek, azért már túl sok változtatás valószínűleg nem várható. Illetve azon kívül, hogy a BMW Z4-esének platformjára épült, és ugyanazt a hathengeres szívet rejti majd, nem sokat tudni még a pontos teljesítmény adatokról.

Hogy teljesen őszinte mederbe tereljem írásom, el kell mondjam, hogy mélységes mély szomorúsággal tölt el, hogy a BMW-nek a keze is benne van az új Supra fejlesztésében. Takarózik a gyártó mindenféle kifogásokkal, hogy a Supra-rajongók ragaszkodtak a sorhatos megtartásához, meg hogy teljesen más lesz a Z4 és a Supra karaktere…

Nos, attól ez még nem lesz egy ízig-vérig japán autó, mint az elődje volt. És nem lesz egy legendás motor sem, mint az elődje volt. Egyszerűen ez már nem az a Supra lesz amire minden japánautó mániás könnybe lábadt szemekkel tekint. És ha már a rajongók ragaszkodtak a sorhatoshoz, akkor miért nem nyúltak ismét a JZ-hez a mérnökök?

Teljes értetlenséggel vagyok a Toyota felé ezzel kapcsolatban, hiszen bár nem olcsó sportautót fejleszteni és biztosan nem az fogja fellendíteni a cég részvényeit, de kérem szépen azért a Toyota háza táján van mit a tejbe aprítgatni. Világelsők a hibrid gyártásban, számtalan motorsport kategóriában eredményesek, haszongépjárműveik Magyarországon toronymagasan uralják az eladási listákat, és a világ más területein is élvonalasok.

A Lexus modellekről ne is essék szó, zseniális autókat gyárt a Toyota teljesen önállóan is, és a legdurvább durvaság lett pont egy BMW kooperáció?! Már elnézést de kiégek! A GT86 esetében a Subaruval való együttműködés egy kicsit sem szúrta a szemem, hazai pályán két olyan gyártó állt össze, akik kezei közül biztos volt az érkező siker. Na de ez?

Nálam meggyalázták a szent Supra nevet még akkor is ha szinte biztosra vehető, hogy isteni járgány lesz belőle, és nagy sikereket fog elérni a versenypályákon is. Már most tisztázott, hogy az új Suprát szerepelteti a Toyota a NASCAR-on az eddig jól megszokott szedán Camry helyett. És biztos, hogy más versenyeken is megjelenik majd a kocsi, legyen szó time attackról vagy driftről helyt fog állni az új Supra. És ennyi. Helyt áll.

Talán nem én vagyok az egyedüli, akiben hasonló érzelmek kavarognak az új Supra kapcsán. Egy biztos, remekül fest az utcai verzió is, és még a takaró matricázás sem rontja el az összképet. Pörgesd végig a kémfotókat, minden hisztériám és elfogultságom ellenére a megjelenésbe nem tudok belekötni, valószínűleg a futásba sem lehet majd. Csak ez nem az a Supra lesz.