Visszafogott szörnyeteg – BMW E30 M3 tuning

Közzétéve:
2019-02-12, 10:23

Ebbe a hármasba az E36 motorját lógatták, de olyan mintha mindig is ez lett volna benne

Ez az E30 tuning elég érdekesen indult, hiszen a pletykák szerint egy alvilági figura építtette magának, akinek elég meredek ügyei is voltak. A legenda szerint egy amerikai építőcsapatot bízott meg, ám amikor a munkálatok nem haladtak kellő ütemben, a műhelyhez küldött egy gárdát, hogy „ösztönözzék” a szakembereket. Az akaratának nyomatékosítása végülis eredménnyel járt, hiszen a teljes motorcserét, futómű átalakítást és karosszéria fényezést is magában foglaló tuning nem sokkal ezután befejeződött.

Alex Ciceu BMW E30 M3 tuning elölről

Alex Ciceu BMW E30 M3 tuning hátulról

A végeredmény ránézésre is ütős lett, a Merlot vörös fényezés nagyon jól áll a kocsinak, a minimalista megoldások pedig illenek egy ilyen klasszikus darabhoz. Nem toltak túl rajta semmit, nem alkalmaztak hatalmas kerékdőlést és nem ültették porig. A hátsó szárnyon is jól mutat a karbonszálas elem, a 18 colos BBS LM felnik is belepasszolnak az összképbe.

Jelenleg Alex Ciceu tulajdonában van az E30, aki utcára és versenyzésre egyaránt használja a gépet. A beltérben is a minimalista stílus köszön vissza, nem kerültek bele nagy hangszórók, a rádiót is kivették belőle, hogy semmi se vonja el a figyelmet a tiszta vezetési élménytől. Lefalazták a középkonzol egy részét is, a bőrkárpit pedig szintén egy mestermunka. A kardánboxon egy DTM stílusú AKG Stage 2 váltókar kapott helyet, az első üléseket pedig Recaro kagylókra cserélték.

Alex Ciceu BMW E30 M3 tuning hátsó szárnya

Alex Ciceu BMW E30 M3 tuning beltere

A futómű is módosult, Ground Control rugókkal egybeépített gátlókat és módosított lengőkarokat szereltek be. Az erősített tornyokat merevítő köti össze, a fékezésről pedig nagyobb tárcsák és nyergek gondoskodnak. 

Az autó orrába egy S52B30-as blokk került, mely az M52-es motor továbbfejlesztett változata. Ez egy amcsi belpiacos cucc volt, melyet az E36 M3-ban mutattak be. Az öntöttvas blokk Vanos vezérléssel rendelkezik, az M52-höz képest más vezérműtengely került bele többek közt. A motor új korában 240 lóerőt és 320 Nm-t produkált, jelenleg nem tudni, mennyit tud a gép.

Mindenesetre úgy mutat a motortérben, mintha mindig is ott lett volna, nyoma sincs már a géptető alatt a gyári négyhengeres motornak, melyet kikaptak a BMW-ből. Az autó 1999-es átalakításakor ez volt a legmodernebb megoldás, amit kivitelezni lehetett, a szívátültetés azonban nem volt olcsó, 30 ezer dollárért (8,5 millió forint) hajtották végre, mely akkori áron elég magasnak mondható. Turner szíjtárcsákat és szívócsövet is kapott az E30, valamint egy új sportkipufogórendszert tettek alá. Így lett teljes az összkép, ilyen az, amikor a nem sajnálják a pénzt és a munkát egy igényes tuning esetén.

Alex Ciceu BMW E30 M3 tuning motortere

Forrás:
Címkék:

Kapcsolódó írások

BMW 1-es sorozat gyári fotó
2019. március 29.
A gyártó már a hivatalos bemutató előtt kiszivárogtatott némi információt a 2019-es modellévre szóló BMW 1-es sorozatról. Feltehetőleg a célból alkalmazzák ezt a stratégiát, hogy tudassák a néppel, a fronthajtású hatchback igenis bitang lesz
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!