2019. február 12. | 11:23

Ebbe a hármasba az E36 motorját lógatták, de olyan mintha mindig is ez lett volna benne

Ez az E30 tuning elég érdekesen indult, hiszen a pletykák szerint egy alvilági figura építtette magának, akinek elég meredek ügyei is voltak. A legenda szerint egy amerikai építőcsapatot bízott meg, ám amikor a munkálatok nem haladtak kellő ütemben, a műhelyhez küldött egy gárdát, hogy „ösztönözzék” a szakembereket. Az akaratának nyomatékosítása végülis eredménnyel járt, hiszen a teljes motorcserét, futómű átalakítást és karosszéria fényezést is magában foglaló tuning nem sokkal ezután befejeződött.

A végeredmény ránézésre is ütős lett, a Merlot vörös fényezés nagyon jól áll a kocsinak, a minimalista megoldások pedig illenek egy ilyen klasszikus darabhoz. Nem toltak túl rajta semmit, nem alkalmaztak hatalmas kerékdőlést és nem ültették porig. A hátsó szárnyon is jól mutat a karbonszálas elem, a 18 colos BBS LM felnik is belepasszolnak az összképbe.

Jelenleg Alex Ciceu tulajdonában van az E30, aki utcára és versenyzésre egyaránt használja a gépet. A beltérben is a minimalista stílus köszön vissza, nem kerültek bele nagy hangszórók, a rádiót is kivették belőle, hogy semmi se vonja el a figyelmet a tiszta vezetési élménytől. Lefalazták a középkonzol egy részét is, a bőrkárpit pedig szintén egy mestermunka. A kardánboxon egy DTM stílusú AKG Stage 2 váltókar kapott helyet, az első üléseket pedig Recaro kagylókra cserélték.

A futómű is módosult, Ground Control rugókkal egybeépített gátlókat és módosított lengőkarokat szereltek be. Az erősített tornyokat merevítő köti össze, a fékezésről pedig nagyobb tárcsák és nyergek gondoskodnak. 

Az autó orrába egy S52B30-as blokk került, mely az M52-es motor továbbfejlesztett változata. Ez egy amcsi belpiacos cucc volt, melyet az E36 M3-ban mutattak be. Az öntöttvas blokk Vanos vezérléssel rendelkezik, az M52-höz képest más vezérműtengely került bele többek közt. A motor új korában 240 lóerőt és 320 Nm-t produkált, jelenleg nem tudni, mennyit tud a gép.

Mindenesetre úgy mutat a motortérben, mintha mindig is ott lett volna, nyoma sincs már a géptető alatt a gyári négyhengeres motornak, melyet kikaptak a BMW-ből. Az autó 1999-es átalakításakor ez volt a legmodernebb megoldás, amit kivitelezni lehetett, a szívátültetés azonban nem volt olcsó, 30 ezer dollárért (8,5 millió forint) hajtották végre, mely akkori áron elég magasnak mondható. Turner szíjtárcsákat és szívócsövet is kapott az E30, valamint egy új sportkipufogórendszert tettek alá. Így lett teljes az összkép, ilyen az, amikor a nem sajnálják a pénzt és a munkát egy igényes tuning esetén.