V8-as Mercedes W108 280S tuning – egy modernizált klasszikus

Közzétéve:
2019-01-22, 14:38

Ebben a Mercedesben nem sok gyári alkatrész maradt, a látvány viszont elég ütősre sikerült

A W108-as a ’60-as éves kényelmes luxusszedánja volt, ahol minden a nyugalomról és a méltóságteljes vonulásról szólt. A 280S-ben eredetileg egy 2,8-as sorhatos blokk dolgozott, mellyel a 110 km/órás tempót annyi idő volt elérni, hogy a sofőrnek kinőtt a másnapi borostája közben. Ez nem is egy versenygép volt, hanem egy utazóautó. Éppen ezért kontrasztos ez a tuning, hiszen az elvégzett módosításokkal azért jóval gyorsabban szedi a papucsokat, látványra és minőségre pedig egészen elképesztő.

Mercedes W108 tuning elölről

Mercedes W108 tuning hátulról

Mint a legtöbb klasszikus átépítés, ez a projekt is a megfelelő donorautó beszerzésével indult. Az Eurowise tuningcéget egy pénzt nem sajnáló ügyfél kereste fel, hogy készítsenek neki egy egyedi W108-ast. Mike Ngo nem is pazarolta az időt, és felkutatta a lehető legkevesebb ráfordítást igénylő példányt. Rövidesen rá is talált, egy idős bácsitól vette meg a kocsit, aki az első tulaja volt a garázsban tartott Mercedesnek. Tekintve, hogy ezek az autók legalább 50 évesek, nem volt könnyű egy olyat vásárolni, ami még nem rohadt el teljesen.

A tuningcsapat ezelőtt még sosem vágta ekkora fába a fejszéjét, ehhez az átépítéshez pedig gondos előkészületek kellettek. Így Mike mindent eltervezett annak érdekében, hogy a lehető legjobb munkát végezzék el. Első lépésként lejjebb hozták a tetőt tíz centivel. Már ezzel a módosítással is elérték volna azt, hogy az emberek utána forduljanak ennek a W108-nak, a történet azonban nem ért itt véget. Nem volt kis mutatvány az üvegek beillesztése, négy különböző szélvédővel próbálkoztak, mire sikerült profi módon elvégezni a munkát, ráadásul a tömítéseket és a burkolatokat is módosítani kellett.

Mercedes W108 tuning oldalról

A nagyon vagány öngyilkos ajtókat is megkapta, mely a Rolls-Royce modelleket idézi. Itt is sokat kellett matekozni a művelet során, hiszen a hátsó ajtókra új zsanérok kellettek, a kilincs és a zár átalakításáról nem is beszélve. Kívül szinte mindenhol lepucolták a krómozásokat, a fényszórókat pedig modernizálták. Az első köténylemez egy BMW E38-ról való Alpina darab, melyet megnyújtottak, hogy felférjen a Mercedesre. A közepére lyukakat fúrtak, hogy az olajhűtő szellőzése jobb legyen, ráadásul egy masszív intercooler is ott figyel mögötte.

A kasztni alá Air Lift Performance 3P légrugókat tettek, emellé pedig egy második levegős rendszer is bekerült, mellyel szépen lehet ugráltatni a bódét, igény szerint pedig akár porig is lehet ültetni. A futómű leglátványosabb elemei a kétrészes, 18 colos krómozott Formula felnik, melyek minimális döntést is kaptak. Előre Nascar stílusú lengőkarokat szereltek, a fékrendszert is modernizálták. Wilwood főfékhengert és folyadéktartályokat kapott a Mercedes, továbbá egy hidraulikus kéziféket is beszereltek. Elöl 380-as Brembo fékek vannak 8 dugattyús nyergekkel, hátulra pedig négydugattyúsak kerültek. A megállással tehát már nem volt gond, na de mitől lesz gyors egy ekkora batár?

Mercedes W108 tuning motortere

Mercedes W108 tuning csomagtere

Az autó orrába egy felfúrt 5,3 literes V8 került, kovácsolt alkatrészekkel szerelve. Egyediek a vezérműtengelyek és a kipufogórendszer is, a megfelelő keverékképzésről pedig Fitech befecskendezőrendszer gondoskodik. A jó légzés érdekében ráraktak egy csigát is, a Borg Warner S366 típusú turbófeltöltő jó szolgálatot tesz benne. Az erőátvitelt egy T56-os, hatsebességes váltóval és a hozzá kapcsolt S1-es szekvenciális szerkezettel oldották meg.

Habár a beltér szinte érintetlenül gyári állapotú volt, az fel sem merült, hogy úgy maradjon. A W108 fekete-piros bőr üléseket, karbonszálas műszerfalat és egyedi óracsoportot is kapott. A modernizáció jegyében a C63-ból vették át a kormányt, továbbá központi zár, elektromos ablakok és bluetooth rendszer is került a kocsiba. A végeredmény pedig nagyon ütős lett, szerencsére nem féltek hozzányúlni ehhez a klasszikus típushoz.

Mercedes W108 tuning beltere

Mercedes W108 tuning műszerfala

Forrás:
Címkék:

További autós hírek

Az új fővárosi közgyűlés már az első rendes ülésén elfogadott egy olyan javaslatot, hogy megvizsgálják az autómegosztó cégek kedvezményrendszerének kiterjesztését…

Kukásautó és menetrend szerinti trolibuszjárat ütközött össze még szombaton Milánóban. Elképesztő sebességgel csapódott a kukásautó oldalról a buszba, ami a…

Még mellette sem szívesen parkoltunk volna, hiszen a sofőr – érthető indulatai ellenére – egy igazi dühöngő őrült, aki kezelésre…

Egy román “horror karaván”, az MO-ról lehajtva, a 7-es útra balra kanyaradó sávból, piros lámpánál jobbra kanyarodik. (szerencsére baleset nem…

A beleset-megelőzés, a rendőrség egyik hivatalos facebook oldala és a PoliceHungary YouTube csatorna posztolta ki azokat a jeleneteket egy videócsokorban,…

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning
2018. szeptember 04.
Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki