2020. december 27. | 07:50

Most egy fiatalabb BMW-vel foglalkozom, nézzük, hogyan épült-szépült ez a 2015-ös F10 M5.

Imola Red. A szín, amely a méltán híres versenypályáról kapta a nevét, ami nem mellesleg az Olasz Nagydíj otthona, egy tényezőt képvisel: a sebességet. Az E36 M3 GT-n való első megjelenése óta kultikus kedvenc lett a BMW-rajongók körében. Ez a ritka szín megjelenésében és történelmében is tökéletesen passzol az F10 M5 modellhez, amelyet 2011-ben mutattak be az ikonikus sportszedán ötödik generációjaként. A Föld leggyorsabb szedánjának nyilvánított F10 M5 rányomta bélyegét a teljesítmény és a sporttuning világára: 553 lóerőnyi színtiszta izom. Ravi Dolwani számára ez volt a tökéletes alap egy kis átalakításhoz.

A kezdők számára nem könnyű megtalálni az Imola Red M5-öt. Túlnyomó részük fekete, fehér vagy szürke, ez a ritka olasz vörös rendkívül figyelemfelkeltő, ezáltal pedig gyakran árképző prémium.

Miután sikerült beszerezni egyet, Ravi a szedán teljesítményének javítására fókuszált, a mindennapi vezethetőség feláldozása nélkül. Mint a CSF Racing and High Performance divízió vezetője és tulajdonosa, Ravi összegyűjtötte minden lehetőségét és erőforrását. A PureTurbos csapatával közösen kifejlesztett vízhűtéses intercooler segíti a motor megfelelő üzemelését, amit egy pár RK Autowerk karbon légbeömlő támogat. Az Evolve Automotive katalizátor nélküli leömlője pedig egy intelligens (kapcsolható) FI Exhaust kipufogórendszerbe torkollik. Az ECU tuninggal kiegészülve az autó így 628 lóerőt ad át a hátsó tengelyre. A 305 széles Michelin Pilot Sport 4S gumiabroncsokon pedig agresszívan indul meg az M5.

Ennyivel persze még nem érjük be. Az Imola Red színvilág önmagában nem volt elég, így Ravi a Competiton változattal szerelt szedánt egy még magasabb szintre emelte. Az autó megjelenését egy PSM Dynamic full karbon szett biztosítja, amely párosul egy Agency Power szénszálas motorháztetővel és egy IND „gloss black-out”  készlettel az autó eredeti króm részei helyett. A lökhárító sarkaiban megbújva a Radenso Radar 360º RCM radarérzékelő és lézerblokkoló utalásai jelennek meg, amelyek betekintést engednek abba, hogy milyen gyors is tud lenni ez a sportszedán. Ravi minden óvintézkedést megtesz.

Az autó belseje gyári fekete Marino bőrrel készült, M Performance karbonbetétes kormánykerékkel és 3D Design váltókarral párosítva. A radar- és lézerrendszer vezérlőegysége a kormánykerék jobb oldalán helyezkedik el, míg a belső tér többi része megmaradt a Münchenben megálmodott és azóta változatlan formavilágként.

Végül, de nem utolsósorban természetesen essen szó a futóműről is. Az egyenes gyorsulás Ravi számára nagyon fontos szempont, ugyanakkor az autó dinamikája sem maradhat másodlagos . A KW Suspension HAS készletnek köszönhetően képes volt finomhangolni az autó hasmagasságát és menettulajdonságait anélkül, hogy feláldozta volna a mérnökileg tökéletesen megalkotott BMW-t. A 6Sixty Design monoblokk kerekek 21x9,5 és 21x11 méretben a legszembetűnőbb változást adják az autó megjelenésének, melyek mögött  gyári karbon-kerámia fékek lapulnak. A Project Kicks Iconix R40 anyák egy apró, de stílusos részletet csempésznek a végeredményhez, és összességében ez egy olyan csomag, amely tagadhatatlanul illik az M-hez.

A motorháztetőn felbukkanó karbon betétek és az Imola Red színezés nem igazán tudja leplezni az M5 valódi mivoltát; egy igazi erőgép, ahol a teljesítmény és a praktikum összhangjának megtalálásához nem kevés tapasztalat szükséges. Ezekkel a módosításokkal tehát az autó egy önmagához méltó igényes átalakításon esett át, és tényleg olyan autó lett, ami pontosan definiálja mindazt, amilyennek egy igazi sofőr autójának lennie kell.

Amennyiben érdekelnek a BMW sportos modelljei, nézd meg ezt a bemutatót! Ha a videó nem indulna el, Youtube csatornánkon is megtekintheted.