A 10 leggyorsabb kör a Nürburgring Nordschleife aszfaltján

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A Nürburgring a világ egyik leghíresebb és legnehezebb versenypályája, mely minden pilótát próbára tesz. Az elmúlt években a világ kedvelt autómárkáinak kedvelt tesztpályája lett a „Zöld Pokol”.

A közelmúltban a méltán híres és klasszikus Nordschleife a gyártók számára kedvelt tesztpálya lett, s fontos helyszíne annak, hogy kipróbálják az újításokat. Nem mellesleg az is cél, hogy minél gyorsabban érjenek körbe a pályán az éppen tesztelt autóval, a rajongók és a jövendőbeli vásárlók legnagyobb örömére. Természetesen az ott futott köridő nem teljesen mérvadó, de mostanság egyre jobban felértékelődik az, hogy valaki szélvész gyorsan körbe tud érni. Egyes gyártók már előszeretettel használják marketingcélokra is, videókat és képeket osztanak meg az ott teljesített körökről. Manapság már nem csak a szuperautók szaggatják ott az aszfaltot, hanem például a négyajtósok és a SUV-ok is.

Elsőkerék-hajtás rekord

A verseny ebben a szegmensben különösen erős volt az elmúlt időszakban, hiszen nagyon is figyelemre méltó járművek készültek a teljesítmény terén. A Seat Leon Cupra 280 erősen kezdte a menetelést 2014-ben, a 7:58.4 perces köridő elég ütősnek bizonyult, de csak bizonyult. Érkezett ugyanis a Renault, azon belül is a Megane RS 275 Trophy-R, és rögtön futottak vele egy 7:54.36-os kört, ami ugye 4 másodperces javulást jelent, versenypályán ez jelentős eltérés.

A Honda Civic Type R szép eredménnyel büszkélkedhet a híres Nordschleife pályán

A Honda Civic Type R szép eredménnyel büszkélkedhet

2015-ben aztán jöttek a japánok, a Honda Civic Type R pedig 7:50.63-as időt futott, ami szintén közel 4 másodperces javulás volt. Majd érkezett a Volkswagen Golf GTI Clubsport S, és a 7:47.19-es kör úgy tűnt, verhetetlen. Igen ám, de ismét visszatért a Civic, és megszületett az új rekord: 7:43.8, ami azóta verhetetlennek bizonyul ebben a szegmensben. Igaz, a Honda mérnökei elmondták, hogy az autó fejlesztési céllal készült, ezért az extra teljesítmény, de így is büszkék lehetnek rá.

A négyajtós autók

A családi autók és a SUV-ok közt is érdemes szemezgetni, persze itt is olyan autókról beszélünk, melyek nem átlagos képességekkel rendelkeznek, de ha minden igaz, alkalmasak arra is, hogy családi autók legyenek. Az Alfa Romeo csodafegyvere, a Giulia Quadrifoglio egészen gyönyörű és erőt demonstráló. Mi sem jobb bizonyíték, mint a 7:32.00-ás köridő a legendás Nordschleife-i aszfalton.

Jaguar XE SV - nem szereti a lassúságot, gyors négyajtós

Jaguar XE SV - nem szereti a lassúságot

Természetesen voltak, akik szerettek volna ezzel az idővel is versenyezni, ez volt többek között a Jaguar XE SV Project 8-as autó, ami odatett egy 7:21.20-as időt, ami bizony már tiszteletet parancsol.

A 10 leggyorsabban teljesítő autó

Most pedig jöjjenek a főszereplők, a 10 leggyorsabb autó, mely meghódította a német csodapályát hajmeresztő tempót diktálva.

10. 2017 Porsche 911 GT3 – 7:12.7s

A 2017-es modell több, mint 10 másodpercet javított az előzőhöz képest, az előrelépés természetesen megkérdőjelezhetetlen. Kevesebb, mint 4 másodperc alatt van 100-on és 500 lóerővel rendelkezik egy 7 sebességes PDK váltóval karöltve.

10. helyen a GT3, utcán nem könnyű bánni vele

10. helyen a GT3

9. Dodge Viper ACR – 7:12.13s

A V10-es motorral szerelt Dodge Viper ACR egy megújult csomagot kapott. Ennek tartalma számtalan súlycsökkentés, jobb aerodinamikával és visszacsatolt felfüggesztéssel ért el félelmetesen jó köridőt.

Az ACR V10-es motorral van szerelve, ami jellemző a Dodgera

Az ACR V10-es motorral van szerelve

8. Gumpert Apollo Sport – 7:11.57s

710 lóerős V8-as ikerturbó dolgozik ebben a szörnyetegben, melynek a sport változata repesztett egy hatalmas időt.

A sirályszárnyas Apollo, piros színben

A sirályszárnyas Apollo

7. Mercedes-AMG GT R – 7:10.92s

Az AMG GT család legerősebb tagja nem okozott csalódást a Mercedes rajongóknak, sem a V8-as 4 literes iker-turbós motor, ami kb. 3,6 másodperc alatt repíti 100-ra az autót. Erre tesz rá egy lapáttal a frissített aero csomag és a szénszálas karosszéria.

Az AMG GT R a Mercedes egyik zászlósa, a pokol színében

Az AMG GT R a Mercedes egyik zászlósa

6. Nissan GT-R Nismo: 7:08.69s

A kézzel készített Nissan motor bátran kijelenthető, hogy bárhol bárkivel felveszi a versenyt, a „Zöld Pokol”-ban is ezt igazolja az előkelő hatodik hely. Árban ez lehet a legelérhetőbb annak, aki egy igazi fenevadra vágyik. Igaz, ezt a kört különleges pályára használt beállításokkal futotta.

A Nissan motorját kézzel rakják össze, utcai használatra is jó

A Nissan motorját kézzel rakják össze

5. Dodge Viper ACR – 7:01.03s

Az ACR másodszor is nekifutott egy 8,4 literes V10-es motorral, 645 lóerővel és 810 NM nyomatékkal, majdnem becsúszott 7 perc alá, de csak majdnem.

A Dodge ACR másodszor is nekifutott és sokat javított

A Dodge ACR másodszor is nekifutott

4. Lamborghini Aventador SV – 6:59.73s

Ami nem sikerült amerikai részről, az sikerült az olaszoknak? az Aventador sikerrel maradt a bűvös 7 perc alatt. Az „SV” a hiperautó kiadást hivatott jelezni, s mindössze 2 másodpercet kapott a sokkal drágább Porsche 918-tól.

Aventador SV - az olaszok csodája, meggyőző eredménnyel

Aventador SV - az olaszok csodája

3. Porsche 918 Spyder (Weissach csomag) – 6:57s

Az autó több, mint tiszteletet parancsoló és csak 918 darabot gyártottak belőle 2013 és 2015 között. 4,6 literes V8-as motor 608 lóerő teljesítménnyel, amit megtold még két elektromotor, plusz 279 lóerőt biztosítva. Frissített aero csomag és 35 kilóval könnyebb, mint a normál 918.

A Porsche egyik legritkább csodája a 918 Spyder, nagyon erős autó

A Porsche egyik legritkább csodája a 918 Spyder

2. Lamborghini Huracan Performante – 6:52.01s

A Genfi Autószalonon prezentálták az autót, ami 5,2 literes V10-es motorral megkövetelte magának a szépen csillogó ezüstöt. A forma gyönyörű, a mérnökök biztosan kiérdemeltek egy kis fizetésemelést.

A Huracan is felborzolja a kedélyeket, minden fontos eseményen bemutatták

A Huracan is felborzolja a kedélyeket

1. Porsche 911 GT2 RS - 6:47.3s

Lars Kern kezében született meg az első hely, melyhez nem is kell különösebb kommentárt fűzni. Az idő és az autó is szédületes, kevesebb, mint 1500 kg súly, extra hűtőrendszer, extra turbófelöltés, 7 fokozatú duplakuplungos váltó, 3,8 literes 580 lóerős motor. Természetesen ahol csak lehet, szénszálas anyagot használtak és 2,8 másodperc alatt már 100-on is vagyunk.

A győztes GT2 RS a márka császára

A győztes GT2 RS

A Weissach csomaggal pedig további súlyt lehet vele spórolni. Maga a császár.

A bónusz, ami mindent visz?

McLaren P1 Lm – 6:43.2s

Mélyen és hangosan szürke területre tévedni nem biztonságos, vagy inkább vadító? V8-as erőforrás, 2,4 másodperc alatt repül 100-ra, több, mint 980 lóerő, pályára tervezett felfüggesztés és extra könnyed súly. A Lanzante szakemberi által készített tűzvész nem hagyott további kérdéseket.

Brutális adatok és megjelenés: McLaren P1 LM, a pálya királya

Brutális adatok és megjelenés: McLaren P1 LM

Forrás: Autoexpress

További autós hírek

Egy autós lesodródott az útról és egy jelzőtáblának ütközött. A vezető életét vesztette, utasa megsérült – írja a police.hu Egyelőre ismeretlen…

A Puskás Aréna nyitó labdarúgó-mérkőzését 2019. november 15-én, pénteken este 19 órai kezdettel játsszák. A stadion bejáratai a Dózsa György…

A kategóriák között egyértelműen a SUV vezeti az idei eladási listát (is), csak ebből a fajtából 47480 újat állítottak forgalomba,…

Brutális baleset rázta meg Szlovéniát szerda reggel. A balesetet egy kis Opel Corsa vezetője okozta, amikor feltehetően a rosszul megválasztott…

2019 az az év, amikor másról sem lehet hallani, csak arról, hogy az autók ölik meg a bolygónkat. De komolyan!…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
1979-es Porsche 930 McLaren motorral elölről
2019. július 09.
A V6-ok a McLarentől érkeztek, igaz kicsit lebutították őket.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika