Mille Miglia és az Alapjárat?! Igen, 2018-ban a HK Engineering szervizcsapatot kísérjük 4 napon keresztül!

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Az egyik legpatinásabb veteránautók versenyt kíséri el élőben az Alapjárat különítménye

Az Alapjárat 2018-ban végigkíséri a versenyzőket és a versenyzőket segítő magyar HK Engineering szervizcsapatát. A helyszíni tudósítások révén friss infókat-képeket kapsz a Mille Migliáról - percről-percre, óráról-órára május 16-19. között!

Az Alapjárat különítmény

  • Müller Attila - műsorvezető
  • Novák Attila Béla - hangmérnök 
  • Póczak Tamás - szervező, sofőr
  • Szakszon Imre - operatőr, vágó

A Mille Miglia-sztori

A Mille Miglia egyike a legnagyobb múltra visszatekintő versenyeknek, ugyanis 1927-ben rendezték az első futamot. Hogy honnan jött az olaszoknak az ötlet, nagyon egyszerű: ha már a franciáknak volt egy Le Mans-juk, nekik is kell valami embert próbáló verseny. Ráadásul ehhez az ötleteléshez nem kellett más, csak hogy három olasz autóversenyző, Aymo Maggi, Franco Mazzotti és Renzo Castagneto, valamint a La Gazeta dello Sport újságírója, Giovanni Canestrini összeverődjön 1926 decemberében egy kávé mellett, és az olasz autóversenyzés helyzetéről beszélgessen.

Mille Miglia résztvevő versenyző

A Brescia-Róma-Brescia útvonal saccperkábé 1600 km, vagyis 1000 mérföld hosszú, talán nem meglepetés, hogy innen származik a Mille Miglia neve is. Az első versenyen alig 77 km/h-s átlagsebességet ért el a győztes Minoja-Morandi páros, ami mai szemmel egyáltalán nem túl combos, de a csúcstartó, Stirling Moss már 157 km/h-s átlagsebességet ért el.

A verseny hivatalosan 1957-ig került megrendezésre, ám ebben az évben 11 ember halt meg a verseny alatt, ami a szervezőket arra sarkallta, hogy beszüntessék a Mille Migliát. 1977-re viszont nosztalgiázni támadt kedve az embereknek, úgyhogy ismét elővették a Mille Migliát, azonban már jelentős módosításokkal.

Egyrészt az új szériában nem a gyorsaság számított, másrészt csak 1957, vagyis az előző széria utolsó versenye előtt gyártott autókkal lehetett rajta részt venni.

5 évre ezután ismét eltűnt a verseny, azonban az igény megmaradt rá, szóval csak idő kérdése volt, mikor tér vissza újra a Mille Miglia. Az indulók nem versenypilótákból állnak, hanem olyanokból, akiknek van szerencséjük és pénzük birtokolni egy olyan autót, ami megfelel a verseny szabályzatának. Belőlük is van egy még szűkebb réteg: akiknek az autója már 1957 előtt is részt vett a versenyen. Az ő autóikat egy "1000 miller" jelvény díszíti, de ha a birtokodba is kerülne egy ilyen autó, amivel jelentkeznél a versenyre, jó ha tudod, a 7500 eurós nevezési díj mellett évekig tartó várólista van, akkora a túljelentkezés!

Mille Miglia 2018

Holnap, azaz 14-én kezdődik a hivatalos sajtótájékoztató, amiről már tudósítani fogunk, semmiképpen ne hagyjátok ki, ha a csodálatos veteránautók szerelmesei vagytok!

Támogatónk a Renault

Az Alapjárat 2018-as Mille Miglia-túrájához a Renault Magyarország biztosított autót, egy Grand Scenic Bose® Energy 1,3 TCe 160 EDC7-et.

Köszönet érte! 

Grand Scenic Bose® Energy 1,3 TCe 160 EDC7

Mille Miglia 2018 - Alapjárat, támogató: Renault Magyarország

Forrás:

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
1978 Ford Fairmont, oldalnézet, jobbról
2018. november 06.
A történelem során számos villogós autó segítette az amerikai zsaruk hajszáját. Most megtudhatod, hogy a Ford Crown Victoria és a Hudson Hornet mellett melyik típusok voltak az USA történetének legmenőbb rendőrautói
Gosford Classic Cars, 1956 Wartburg 311, almazöld
2019. május 01.
A Gosford Classic Cars árverésre bocsájt egy kimagaslóan jó állapotú Wartburg 311-est. Az autó értékéhez sokat hozzátesz, hogy az első modellek egyike és a legapróbb részleteiben is eredeti
1970 Velorex Oskar, Bőregér, Batmobile, oldalnézet, jobbról
2019. május 01.
1945-ben született meg a szocializmus egyik legbizarrabb autója, a Bőregér néven is emlegetett csehszlovák Velorex Oskar