Az eddigieknél biztonságosabb sisakot vezet be az FIA

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A Nemzetközi Automobil Szövetség éves Sportkonferenciáján, Manilában leleplezte a 2019-re tervezett új, továbbfejlesztett bukósisakot, amely az eddigi legbiztonságosabb lesz.

Az FIA kiadott egy új topkategóriás sisakot, amely minden versenyszériában nagyobb biztonságot fog nyújtani a pilótáknak. Az összes gyártónak teljesítenie kell a tervezési és teljesítmény követelményeket, melyeket a szövetség támaszt. Az új fejlesztés számos biztonsági előnyt hordoz magában, ilyenek például a fokozott energiaelnyelés, a becsapódási védelem és a kiterjedt, megerősített védelmi területek.

A bemutatót több mint egy évtizedes kutatás előzte meg annak érdekében, hogy megteremtsék a legfrissebb szabványt a sisakgyártóknak a sport biztonságának növekedése érdekében.

Az FIA 8860-2018, egy újabb szint a biztonságban

A legfrissebb szabvány, az úgynevezett FIA 8860-2018 kifejlesztésében olyan gyártókkal működött együtt a szövetség, mint a Schuberth, az Arai, a Stilo illetve a Bell Racing. Ezek a gyártók jelenleg is szállítanak a Formula 1-nek illetve egyéb szériáknak.

„A jelenlegi csúcskategóriás sisakok már így is a legbiztonságosabbak a világon, de az új típus egyel magasabb szintet képvisel. Fontos, hogy minden biztonsági kutatásunk során folyamatosan törekedjünk a fejlesztésre, ezért minden gyártótól megköveteljük, hogy megfeleljen a bajnokságaink kemény szabályainak.” - nyilatkozta Laurent Mekies, az FIA biztonsági igazgatója.

Stephane Cohen, a Bell Racing Helmets elnöke elmondta:

Az új fejvédők fejlesztéséhez bővítenünk kell az eddigi tesztelési sort, amitől a sisakok átfogóbb védelemre lesznek képesek”

Jövőre eltérő sisakdizájnokat fogsz látni. Áttervezték többek között a plexit, 10 milliméterrel keskenyebb lett, ez javítva a ballisztikus védelmet, amely minden eddiginél magasabbra emeli a törmelékek becsapódásával elleni védelmet, illetve a sisakok oldalát is átterveztek, megerősítették.

2019-től az eddigieknél is szigorúbb teszteken kell majd átesniük a sisakoknak, hogy megkaphassák majd az ’FIA 8860-2018’ minősítést, a legjelentősebb változások:

  •  A sisakrostélynak olyan vízlepergető bevonatot kell tartalmaznia, amely nem színeződhet el, illetve nem torzulhat nagyobb mértékben.
  • A teszten 9,5 m/s sebességgel lőnek tárgyakat a sisak felé. 
  • A pilóta fejét érő lassulás mértéke nem haladhatja meg a 275G-t.
  • A típusnak ellen kell állnia 790 °C-os hőhatásnak, továbbá magától el kell aludjanak a lángok a sisak felületén.
  • 5,1 méterről egy 10 kg tömegű tárgyat ejtenek a bukósisakra, és a pilóta fejét érő erő maximum 10 kN lehet.

Az FIA eddig is élen járt a biztonság tekintetében, ezt bizonyítja a glória bevezetése is, amely már az első szezonban életet mentett, méghozzá a Spanyol Nagydíj betétfutamában, az F2-esek versenyén. A Russian Time pilótája, Makino Tadasuke volt a szenvedő alany, akit honfitársa, Fukuzumi autója gyalult le.

Forrás/Fotó:

További autós hírek

Kereskedelmi forgalomban várhatóan 2021-ben kapható majd, de valaki már csapatja vele 🙂 A durván 3 hete leleplezett monstrum most közúton…

A nógrádszakáli fiatalember falubelijétől akart autót lopni, de megzavarták. Nem adta fel, nem sokkal később egy kisáruszállítót sikerült elkötnie, de…

Akár 1,6 millió forintra is megbüntethetik azt, aki megfelelő téli abroncs nélkül indul síelni, de a hóláncra is nagyon figyelnek…

Ugyanis a Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, 2,4 kilométer hosszú, 2×1 sávos új út elkészült. A csomópont új gyűjtő- és…

Kb 1 órája súlyos, kamiont érintő baleset történt az M0-áson, az M7 felől, az M5 irányába, Diósd előtt. Aki teheti…

Kapcsolódó írások

WTCR és Nagy Futam – programajánló a hosszúhétvégére
2018. április 26.
Nagy dömping lesz április végén és május elsején, a Hungaroringre látogat a bombaerős WTCR, május elsején pedig Max Verstappen F1-es autójától lesz hangos Budapest belvárosa.
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.
Biztonsági gyerekülések
2018. december 14.
Gréti és Atti körbenéztek, milyenek a modern gyerekülések és ki is próbáltak párat
2019. március 06.
A legrosszabb kategóriába azok a YouTube hősök tartoznak, akik az út szélén fekve filmezik az autókat