A DTM a világ egyik, ha nem a legerősebb túraautó-bajnoksága, s ez mellett az élmény, amit élőben nyújtani tud, az egészen fantasztikus. Szombaton és vasárnap is volt miért izgulni…
Társszerző: Háfra Zsolt
Szombaton beindult az igazi őrület, a pénteki edzésnapok után immár a nézők is elkezdtek szép számmal özönleni a Hungaroringre. Én magam egészen korán már itt voltam, és szép számmal vásároltak jegyeket a Hungaroring főbejárata előtt. A versenyhétvége önmagában is egy fantasztikus program, ugyanis a világ legjobb túraautói mellett a Formula-3-as Európa Bajnokság és az Audi R8 LMS kupa programja is szerepel. Az őrület és a hangorkán tehát mindenképp garantált, ami már alapból egy jó dolog, így aki nem elégedett a Forma-1 V6-os motorhangjával, ők megtalálják a számításaikat… A nézőknek külön megvásárolt paddock jeggyel be lehet járni a boxutca mögötti sétálós részt, ahol ha a DTM autóival közvetlenül nem is lehet találkozni, de az F3 és az Audi R8-asok a szemek előtt készülnek a versenyre, ami mégiscsak egy fantasztikus élmény. Van lehetőség látni Michael Scumacher fiát, Mick Schumachert és a magyar autósport egyik nagy reménységét, a még mindig nagyon fiatal Keszthelyi Vivient, ahogy beülnek a versenyautóba, na és persze a többi magyar versenyzőt és szupersztárt is.A boxutcára is közvetlen kilátás nyílik a szervezők, ugyanis néhány üresen maradt garázsban kialakítottak egy PIT VIEW zónát, ahol csupán egy átlátszó fal van a kíváncsi néző és Timo Glock között. Egészen fantasztikus élmény és látvány, s ilyet egyik nagy versenyszériában sem tapasztaltam korábban, egészen lehengerlő élmény. Szombaton és vasárnap is, naponta kettő alkalommal rendeztek boxutca-látogatást, ami szintén nem megszokott az egyéb szériákhoz képest, ahol erre, ilyen sok alkalommal nem igazán van lehetőség, ebéd előtt és késő délután került rá sor mindenki nagy örömére. Amikor épp egyik versenysorozat sincs pályán, időmérő vagy verseny miatt, akkor sem marad motorzaj nélkül senki. Műrepülő bemutató, race taxi, boxutca-látogatás és egyéb programok színesítik a napot, pedig önmagában csak a paddock területén sétálni is nagy élmény. A célegyenes végén a paddock területén a DTM-es csapatok, hatalmas mobil épületeket emeltek, itt újságírókat, prominens vendégeket, versenyzőket és sztárokat látnak vendégül a csapatok, nekem személy szerint Wéber Gáborral az M4 sport szakkommentátorával volt szerencsém találkozni. Itt sorsolják ki az úgynevezett race taxi élményt, ami arra szolgál, hogy három szerencsés, akinek a nevét egy kalapból húzzák ki, mehet pár kört utasként egy tavalyi DTM autóval.
Természetesen az is fokozza a hangulatot, hogy a paddockban sétálva könnyedén összelehet futni a sztárpilótákkal, és egyéb híres vendégekkel. Pascal Wehrlein Timo Glock, Gary Paffett könnyedén elérhető egy közös fotóra. Nem beszélve a magyar versenyzőkről, ők az Audi R8 LMS mezőnyének tagjai: Keszthelyi Vivien, Mór Csaba és Kovács József Márton. Szombaton mind a három kategóriában rendeztek egy versenyt. Elsőként a FIA Formula-3-as Európa Bajnokság mezőnye gördült fel a rajtrácsra. Az időmérő edzés végeredményének megfelelően, Daniel Ticktum indulhatott a pole-ból 1:35.275-ös idejének köszönhetően. Második helyről Alex Palou, a harmadikról pedig Guanyu Zhou indulhatott, őket követte a negyedik helyen a sorozat leghíresebb versenyzője, Mick Schumacher. Mivel reggel nagyobb esőzés volt, a futam félig száraz és félig nedves pályán rajtolt el.
És bár okozott némi meglepetést az elején a pilótáknak, főleg előzés közben nehéz volt a vizes aszfalton kifékezni, de baleset nem történt. Daniel Ticktum megtartotta első helyét és megnyerte a futamot. Második helyen a kínai Guanyu Zhou ért célba, 7 másodperces hátránnyal. A dobogó legalsó fokára pedig Robert Shvartzman állhatott fel, mögötte szorosan a 4. helyen Mick Schumacher végzett. A második helyről rajtoló Alex Palou rossz taktikájának köszönhetően, csak a 12. helyen ért célba. Majd jött a nap fénypontja a DTM, mely egy hatalmas rajtceremóniával vette kezdetét, több, mint 40 percen keresztül tartott a nyitány, ami egy felvonulással kezdődött, s még a trófeát is kihelyezték a rajtrácsra a fotósok legnagyobb örömére. A már teljesen felszáradt pályán az első helyet Paul Di Resta szerezte meg, 2. helyről Nico Müller, 3. rajtkockából pedig Lucas Auer startolhatott. A 34 körös verseny sok izgalmat tartogatott, bőven voltak helycserék a mezőny első és hátsó felében is. A Wehrlein, Glock, Farfus hármas vívott egymással nagy csatát folyamatosan, amíg elől René Rast küzdött sokat Nico Müller ellen. Nagyot ment a lausitzringi győztes Gary Paffett, aki a 9. helyről indult, és a 6.-on fejezte be a versenyt, de Robin Frijns sem panaszkodhatott, ő a 14. helyen kezdte a versenyt, és a 7.-en fejezte be.
Borzasztó magabiztos versenyzéssel végül Paul Di Resta nyerte a verseny, fél másodperc előnnyel Lucas Auer előtt. Nico Müller kivédekezte René Rast támadásait és felállhatott a dobogó legalsó fokára. A BMW-k teljesen leszerepeltek, Bruno Spengler lett a legjobb közülük, a 12. helyen fejezte be a futamot, az utolsó 4 helyen pedig márkatársai osztoztak. Az Audi R8 LMS sorozat maradt a nap utolsó versenye, ahol 3 magyar is megmérettette magát. Keszthelyi Vivien mellett, Mór Csaba, aki egyedüli magyarként versenyez a GT4-es szériában, ahol hosszútávú versenyeken szerepel. Tavaly egy McLaren versenyautót hajtott, idén viszont egy Audi R8-assal megy, ennek köszönhetően kapott most itt egy lehetőséget. Harmadik magyarként pedig Kovács József Márton ugrott be, aki még csak 20 éves, de már több sorozatban is kipróbálta magát, köztük gokartban és túraautó versenyeken.
A 12 fős mezőny repülőrajttal vágott neki a fél órás versenyidőnek, ami 16 kört jelentett. A mezőny gyorsan szétszéledt és eleinte mindenki magányosan autózott. Keszthelyi Vivien a 6. helyen ment, de nem adta fel és megelőzte a német Mike Hessét, majd a lengyel Robin Rogalskit is. Viszont ez a verseny most Mór Csabáról szólt, a GT4-es pilóta a 3. helyen autózott, hibát nem vétett, s bár messze volt tőle viszonylag végig a 2. hely, behozta dobogós helyre az R8-ast. Keszthelyi Vivien a 4. lett, Kovács József Márton pedig befért a 10-be és 8. lett. A futamot Kris Heidron nyerte, másodikként pedig Bartosz Paziewski végzett. Az előző naphoz hasonlóan a vasárnap is tartogatott meglepetéseket. Az FIA Formula-3-as Európa Bajnokságnak ma két versenye is zajlott a mogyoródi aszfaltcsíkon. A délelőtti futamon Daniel Ticktum indult a poleból. Az első métereken a 2. kockából induló Enaam Ahmed átvette a vezetést. Marcus Armstrong feljött a 2. helyre. Az 5. körben Daniel Ticktum fékhiba miatt kénytelen volt kiállni, így Alex Palou a 3. helyre hozta be a Hitech Grand Prix autóját. A délutáni versenyen Enaam Ahmed és Daniel Ticktum foglalták el az első sort és így is intette le őket a kockás zászló. Mögöttük viszont volt történés szép számmal. A harmadikként induló Marcus Armstrong mellett Robert Shvartzman, Alex Palou és Ben Hingeley sem tudták végigfutni a versenytávot. A dobogó legalsó fokára így Mick Scumacher ért fel.
A DTM reggeli időmérőjén a Mercedesek domináltak. A márka mind a hat autója befért az első hét közé. René Rast, az Audival Daniel Juncadellát megelőzve fért be a 6. helyre. Lucas Auer bizonyult a leggyorsabbnak 1:36.717-es idővel, őt követte Pascal Wehrlein 1:36.780-al és Paul Di Resta 1:36.977-el. A verseny drámai fordulatot vett a 4. körben, amikor meg kellett szakítani a hirtelen megérkezett csapadék miatt. Többen esőgumikért hajtottak a boxutcába, azonban Lucas Auer és Bruno Spengler nem tudott megállni a kijelölt helyen és több sportbírót elütöttek. Egyikőjük a lábán szenvedett súlyos sérülést, a további két személy állapota sem kritikus, de mindannyijukat kórházba szállították. Edoardo Mortara szintén elszámolta magát és a garázs falának hajtott, szerencsére személyi sérülés nem történt, de a berendezésben komoly kár esett. A kaotikus versenyt Marco Wittmann nyerte a BMW-vel Timo Glock és Philipp Engstler előtt. A bajnokság állása a szezon 6. futama után a következőképp alakult:
Timo Glock 90 ponttal vezet, 11 ponttal megelőzve Gary Paffettot, őt Paul Di Resta követi 67 ponttal.
Az Audi R8 LMS második időmérőjén Kris Heidorn szerezte meg az elsőséget, Keszthelyi Vivien és Mór Csaba előtt. Az eseménydús, esővel és piros zászlóval tarkított versenyen az első két pozícióban nem történt változás, a pódium harmadik fokára Robin Rogalski ért fel. Mór Csaba sajnos csak a tizenkettedik helyen végzett, míg a harmadik magyar, Kovács Márton József a kilencedikként. Fotók: