2017. október 30. | 14:25

Negyedszer ért a csúcsra Lewis Hamilton. Az elmúlt négy évben háromszor a brit lett a világbajnok, a Mercedes csapat pedig verhetetlennek bizonyult, ám ez a szezon nem volt eseménytelen.

Bár a világbajnoki küzdelem nem az utolsó futamig tartott a Forma-1-ben, mint a tavalyi évben, mégsem lehet mondani, hogy eseménytelen évet fog zárni a sorozat. Az egyéni vb cím ugyan eldőlt, de még van két futam a szezonból, kérdések még maradtak. Például a bajnoki ezüstért komoly harc folyik, Bottas ugyanis most közelebb került Vettelhez. A Red Bull Racing mintha magára talált volna az elmúlt versenyeken, szép eredményeket hoztak, kár, hogy Ricciardo alatt elfüstölt a motor. Sőt, a Renault erőforrások ezen a hétvégén kijelenthető, hogy csődöt mondtak, mindkét gyári autójuk megállt. Kérdés, hogy összeszedik-e magukat a véghajrára és beletudnak-e szólni a győzelemért folyó harcba az utolsó két futamon.

Versenyről versenyre: Így lett világbajnok Lewis Hamilton

Lewis Hamilton számára jól kezdődött az idény, az ausztrál versenyen pole pozíciót szerzett magabiztosnak mondható előnnyel. Aztán a versenyen kiderült, hogy a Ferrari versenytempója nagyon is meggyőző és komoly riválisa lehet az ezüst nyilaknak. Vettel megnyerte az évnyitót, Hamilton a második helyre szorult. A német istálló következő feladata az volt, hogy gyorsan reagáljanak valahogy az új helyzetre. Kínában ez meg is történt. Hamilton nagyon magabiztos versenyzéssel megnyerte a futamot, és a Mercedes tempója is meggyőzőnek tűnt. Vettel azon a versenyen második helyen ért célba, így pontegyenlőséggel várták a sivatagi Bahreini Nagydíjat. Ott aztán ismét jött Vettel és a Ferrari. A pole-t Bottas szerezte meg pályafutása során először, de a Ferrari megint jobban muzsikált a pályán és látszólag könnyen nyerte meg német pilótájuk a versenyt. Bottas végül belassult és Hamiltont is el kellett engednie, aki üldözőbe vette még Vettelt, de esélye nagyon kevés volt, hogy utolérje. Maradt a második hely és irány tovább Szocsiba. Az Orosz Nagydíj nagyon úgy nézett ki, hogy Ferrari kettős győzelmet hoz. Itt merült fel először, hogy az olaszok lehet, hogy jobb autót építettek 2017-re, mint a németek. Vettel és Kimi Räikkönen is magabiztosan zárta az időmérőt, az első sorból rajtolhattak. A rajt viszont meglepetéseket tartogatott, mindkét Mercedes jól jött el a második sorból, Bottas pedig meg is előzte őket. Hamiltonnak is majdnem sikerült, de maradt a negyedik az első kanyarokban. Utána egész egyszerűen lassú volt, nem tudott menni a két Ferrarival és csapattársával sem. Valtteri Bottas élete egyik legnagyobb teljesítményét nyújtva megnyerte a nagydíjat a két Ferrari előtt. Hamilton csak 4. lett, talán kezdhetett aggódni is. 13 pontos előnnyel érkezett Vettel Barcelonába, ahol feltámadtak a Mercedesek és a futamon óriási csata alakult ki a brit és a német versenyző között. Először a szezonban láthattunk egy kerék-kerék elleni küzdelmet kettejük között. Hamilton nagyon koncentráltan és nagyon magas tempót diktált folyamatosan és legyőzte Vettelt. Bottas kiesett motorgondok miatt. Ricciardo lett a harmadik, a Red Bull Racing itt még nagyon le volt maradva, egy percet kapott a két éllovastól. Jöhetett a mindig csodálatos és legendás Monacoi Nagydíj. Itt ismét szenvedtek a Mercedesek, de főleg Hamilton. Bottas még tudta tartani a lépést, de Monacoban jött ki először az, hogy a gumik kezelésével nagy gondban van a Merci. Kettős Ferrari siker született, óriási előnnyel verték a mezőnyt. Hamilton csak a hetedik helyen ért célba. Igaz, ez a lehető legjobb kármentés volt, a versenytempója pedig nem volt rossz. Vettel azonban jóval több pontot szerzett. Hamilton 25 pontos hátránnyal érkezett egyik kedvenc helyszínére, Kanadába. Hozta is a tőle megszokott jó teljesítményt, nem mellesleg megszerezte 65. pole pozícióját és utolérte példaképét, Ayrton Sennát. Az ajándéka egy eredeti sisak volt a Senna-családtól. Hamilton a futamot magabiztosan nyerte meg csapattársa előtt. Vettel negyedik lett, így újra szorosabb lett a vb. Ricciardo harmadik helyen futott be, míg csapattársa, Verstappen kiesett motorgondok miatt, a Red Bull még nem jött formába. Következett az Azeri Nagydíj, ahol az év talán legcsúfosabb jelenete zajlott le. Vettel a biztonsági autó mögött Hamiltonra húzta a kormányt, szerinte "féktesztelte" őt az angol. Vettel tíz másodperces büntetést kapott, és ha nem kért volna bocsánatot a futam után, valószínűleg egyéb retorzió is lett volna. Hamilton nem tudta megnyerni a versenyt egy fejtámasz hiba miatt. A Red Bull és Ricciardo megszerezte első győzelmét. Bottas második lett. Ausztriában ismét nem ment Hamiltonnak, az élmezőny csatájába nem tudott beleszólni. Bottas az év rajtjával megnyerte a versenyt Vettel előtt, igaz, a végén nagyon szorongatta: 6 tizeddel ért előbb célba a finn. Hamilton negyedik lett, Ricciardo ismét hozott egy dobogót a Red Bull Racing csapatnak. Jött Hamilton másik kedvenc futama, a brit versenyhétvége, ahol az elmúlt években nem nyert más rajta kívül. Most sem szakadt meg ez a sorozat, nagyon magabiztosan nyert Hamilton és bizony nagyon kellett neki ez a siker. A két Ferrari kaotikus végjátékot futott, Vettel és Räikkönen abroncsai is megadták magukat. Hamilton egy pontra jött Vettel mögé. A Magyar Nagydíjon megint a két Ferrari dominált egész hétvégén. A két Mercedes megint önmagát kereste. Vettel és Räikkönen simán vitte az első két helyett. Hamilton nagyon sportszerű gesztust tett, és elengedte Bottast, aki annak reményében engedte maga elé korábban, hogy legyűrje a Ferrarikat. Nem sikerült, ezért az utolsó kanyarban jött a fair play díjat érő mozdulat. Vettel 14 pontos előnnyel ment Belgiumba, ahol ismét összeakadt a két versenyző. Hamilton a keményebb keverékű gumikon tartotta maga mögött Vettelt és nyerte meg a versenyt nagy csatában. Aztán jött Monza, ahol a Mercedes erődemonstrációt tartott. Hamilton megelőzte Michael Scumachert a pole pozíciós örökranglista élén, egy kaotikus esős időmérőn. A futamon letarolták a mezőnyt letekert motorral. Először az évben Hamilton átvette a vezetést. Talán itt lendült át a mérleg nyelve, a Szingapúri Nagydíj a Ferrarik versenye lett volna, ha nem szól közbe az eső. Vettel a poleból rajtolt, a nedves aszfalton azonban nem tudtak az élmenők jól eljönni. Kimi Räikkönen és Max Verstappen egymásba csúszott, majd Vettel is kapott egy oldalütést, ami a versenye végét jelentette. Lewis Hamilton az élre állt és magabiztosan megnyerte a versenyt, 28 pontra nőtt az előnye. Malajziában ismét mindenki Ferrari dominanciát várt, ami nem teljesen valósult meg. Vettel egy hiba miatt az utolsó helyről indult a futamnak, Hamilton zseniális körrel első helyről indult. A futamon nem volt jó a Merci tempója, Max Verstappen megelőzte, igaz Hamilton nem mutatott ellenállást. Vettel szép teljesítménnyel a negyedik helyig jutott, hátránya azonban így is nőtt. Japánban pedig szinte minden eldőlt. Vettel technikai gondok miatt kiállt, és Hamilton az idény végére feljavuló Red Bull-t és Verstappent is maga mögött tartotta, simán nyert. Az Amerikai Nagydíj fő esélyese Hamilton volt, aki csak egyszer talált legyőzőre 2012 óta. Kíméletlen tempót ment, és bár Vettel sem volt rossz, esélye sem volt. Bottas kiszállt a vb címért folytatott harcból, formája visszaesett. S jött Mexikó, ahol bár a rajt után Hamilton és Vettel is csetepatéba keveredett, így mindkettejüknek ki kellett állni a boxba egy gyors szervizelésre az első kör után. A brit számára a  9. hely is elég volt, miután német riválisa csak a 4. lett, ezzel pedig minden eldőlt: 2017 világbajnoka Lewis Hamilton a Mercedes színeiben! Fotók:
  • Címkék:
  • F1