Elindult a 2017-2018-as Formula-E szezon december első hétvégéjén, az autóról és annak vezethetőségéről Lucas Di Grassi fejtette ki a véleményét.
Hongkongban rajtolt az újabb Formula-E szezon, ahol Lucas Di Grassi, korábbi Forma-1-es pilóta, a tavalyi év Formula-E sorozat világbajnoka mondott néhány szót az elektromos versenyautókról.
Lucas Di Grassi az Audit vezetve
A vezethetőség egyik nehézsége a fékezésből ered.
Lucas Di Grassi és Nico Rosberg tavalyi F1 világbajnok Hongkongban
Ellenben a Formula-E-ben szereplő kínai Techeetah nem gyári, hanem ügyfélcsapat, mégis majdnem megnyerték a bajnokságot. Erre felé egészen más erőviszonyok uralkodnak. További érdekesség, hogy a versenyzőknek folyamatosan néznie kell a kormányon az elektromos áram csökkenését, így arra is figyelniük kell, hogy a tempót hogyan osszák el a pálya különböző részein, a védekezésnek tehát nagy szerepe van. A világbajnoki sorozat 2018. január 13-án folytatódik a festői Marrákes városában. Forrás: TopGear
„Nem ez a leggyorsabb autó, amit valaha vezettem, sőt, még a közelében sincs, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az egyik legnehezebben vezethető.”A versenyző kiemelte, hogy a bajnokság formája nagyban megnehezíti a dolgukat, ugyanis csak utcai pályákon zajlik a versenyzés, így falak között kell száguldaniuk. Ez pedig azt jelenti, hogy egyetlen nagyobb hiba az egész hétvégének véget vethet. Olyan kicsit, mint az F1-es Monaco Nagydíj, csak egész szezonban.
A vezethetőség egyik nehézsége a fékezésből ered.
„A Formula-E autókban a motor hátul van, és ha rálépsz a fékre, az energiát generál. A versenyek elején a hátsó fékek nagyon forrók, és amint elkezdődik a regeneráció, úgy elkezdenek visszahűlni, normalizálódni. Ennek az a következménye, hogy változik a fékezési és a súrlódási pont, így nagyon kell figyelni.”Lucas Di Grassi csapattársa a német Daniel Abt is egyetért abban, hogy trükkösek és szeszélyesek a dolgok. Szinte nincsen leszorítóerő, nincsenek sima felületű gumiabroncsok, a pályák többsége pedig rögös és piszkos, ami szintén egy rizikófaktor a versenyeken. Elég, ha a Forma-1-re gondolunk, ahol egy-egy koszos pálya mennyire tudja zavarni az autók irányíthatóságát. Di Grassi utalt arra is, hogy a küzdelem sokkal egyenlőbb mint a Forma-1-ben, ugyanis nincsen érdemi különbség az autók között. Példának hozta fel Fernando Alonso példáját, a mezőny egyik legjobb pilótája és kétszeres világbajnok, de ezzel a McLaren Hondával képtelen volt jó eredményeket elérni.
Ellenben a Formula-E-ben szereplő kínai Techeetah nem gyári, hanem ügyfélcsapat, mégis majdnem megnyerték a bajnokságot. Erre felé egészen más erőviszonyok uralkodnak. További érdekesség, hogy a versenyzőknek folyamatosan néznie kell a kormányon az elektromos áram csökkenését, így arra is figyelniük kell, hogy a tempót hogyan osszák el a pálya különböző részein, a védekezésnek tehát nagy szerepe van. A világbajnoki sorozat 2018. január 13-án folytatódik a festői Marrákes városában. Forrás: TopGear