2018. március 14. | 17:14

Az F1 tesztek után elkezdődtek a találgatások és mindenki hangot ad megérzésének, véleményének. Sebastian Vettel elemezte a közvetlen riválisokat.

A Barcelonai hivatalos szezon előtti teszten a Ferrari igencsak kitett magáért, a német négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a legtöbb kört teljesítette a pilóták közül és a leggyorsabb kör is az ő neve mellé fűződik. Csapattársa szintén világbajnok Kimi Räikkönen a második legjobb időt futotta, így a Ferrari az egykörös teljesítményre is kíváncsi volt. Ez a többi csapatról csak részben mondható el. Vettel nyilatkozata a teszt után a Ferrari hivatalos oldalán jelent meg és elmondta, hogy érzései szerint jó autót sikerült építeni, alig várja, hogy elkezdődjön a szezon és bízik abban, hogy mindenki azonos feltételek mellett fog harcba szállni a végső sikerért. Sebastian Vettel gondolatai:
„Riválisaink a Mercedes és a Red Bull csak egyfajta gumit használtak a versenytávok szimulálására, ezt viszont a versenyeken nem lehet eszközölni. Ez befolyásolja a versenystratégiákat és végül is az eredményt is. Úgy hiszem jó alappal indulunk az SF71H-val, most a fejlesztéseken kell dolgoznunk, hogy javítsuk a benne rejlő lehetőségeket, de bízom a csapatmunkában. Tudom, hogy képzettek és elhivatottak a maranellói srácok.”
A német pilóta elmondta azt is, hogy volt olyan nap, amikor csak egymaga 188 kört tett meg és egyáltalán nem érezte azt, hogy gond lenne az autóval, sőt nagyon is élvezte a körözést. A Ferrari versenytempója tavaly nagyon kielégítő volt, sőt sokszor a riválisaik fölé nőttek, idén a tesztek során a Mercedes viszont dominált és egyes elemzések szerint, akár fél másodperccel is gyorsabbak lehetnek a mezőnynél. Közben egy furcsa jelenségre is fény derült, a Ferrari motorokkal szerelt F1-es autók induláskor főleg, hatalmas füstfelhőt hagytak maguk mögött. Komoly meghibásodásra utaló jelek azonban nem voltak, ahogy az a köridőkből és az időeredményekből is látszik. A Sky Sports tudósítója, Ted Kravitz tudomására jutott, hogy a tünetek nincsenek összefüggésben az olajfogyasztás 0,6 liter/100 kilométeres limitjével. Úgy tűnik, hogy a Ferrari motorja sokkal több olajjal működik a riválisokénál. Ez azonban különbözik az olajfogyasztástól, ami most 1,8 literre korlátozódott versenyenként, mert azt elhasználják az égéstérben. Ez csupán motorolaj, a rajtnál lehet majd érdekes figyelni a Ferraris autókat, hogy mekkora füstfelhő távozik belőlük. Forrás:
  • Címkék:
  • F1