Sokak örömére elkezdődött a 2018-as F1-es szezon az Ausztrál Nagydíjjal. Az erősorrend az időmérő alapján az elmúlt évekre emlékeztetett. Lewis Hamilton és a Mercedes megszerezte az első rajthelyet, mögötte a két Ferrari és a két Red Bull. Valtteri Bottas nem tudott mért kört menni, ugyanis a falhoz verte az autót a szabadedzésen.

A futam elején mindenki szépen elrajtolt, az időjárás is tökéletes volt. Az első körökben Hamilton megpróbált ellépni Kimi Räikkönentől, akit Sebastian Vettel követett szorosan, minden adott volt ahhoz, hogy kialakuljon a vonatozás. Az élboly mögött közvetlenül nagy meglepetésre haladt a két Haas Ferrari, közéjük pedig a két Red Bull szorult, Max Verstappen nem tudta megelőzni Kevin Magnussent.


Lewis Hamilton vezetett az első kiállásokig

Igaz, hogy az ausztrál pályán nagyon nehéz előzni, a statisztikák is erről adnak tanúbizonyságot, de Verstappen közel kerülni is csak alig tudott. Az első izgalmak az első boxkiállások után történtek. Kevin Magnussen minden előjel nélkül leparkolt a pálya közepén és arra panaszkodott, hogy a felfüggesztéssel vannak problémái, érthetően nagyon mérges volt.

A csattanó ezután jött, ugyanis csapattársa Romain Grosjean is kiállt friss gumikért, majd visszatért a pályára és rögtön félre is kellett állnia. A csapaton belül óriási feszültség keletkezett: az istálló szerelői közül mindenki másképp vezette le a feszültséget, de sokan csak eltűntek a kamerák elől. Valószínűleg az egyik pisztollyal volt baj, ami segít a kereket rögzíteni, nem túl gyakori probléma F1-es versenyen.

Az első helyet befolyásoló tényező ezzel életbe is lépett. Gorsjean ugyanis nem tudta biztonságos helyen leparkolni az autót, ezért virtuális biztonsági autós fázis kezdődött, majd a rendes safety car is bejött a pályára. Sebastian Vettel haladt az élen, mögötte Lewis Hamilton, ő azonban már volt kint kereket cserélni. Jött Vettel is, majd nagyon váratlanul visszatért Hamilton elé és átvette a vezetést a biztonsági autó mögött.


Bottas szenvedett, a McLaren jól muzsikált

A Mercedes csapat teljesen ledöbbent, és nem tudta mi történhetett. Utólag kiderült, hogy a számítást végző szoftverek rosszul számoltak a virtuális safety car alatt, és emiatt sok-sok másodpercet veszítettek. Jött tehát a feladat, meg kell előzni Vettelt, aki frissebb gumikon haladt nem mellesleg. Kiállt a biztonsági autó és Hamilton mindent rákapcsolt, elkezdte üldözni német riválisát.

A nagy turbulencia és a gumik kopása miatt nem tudott jelentős támadást indítani, de végig nyomás alatt tartotta Vettelt, folyamatosan 1 másodperc körüli volt a hátránya. Nem sokkal a vége előtt azonban hibázott az angol és ezzel elvesztek a reményei, motorkímélő üzemmódba kapcsolt és elengedte az első helyet. A győztes Sebastian Vettel lett, második helyen Lewis Hamiltont intették le, míg a dobogó alsó fokára Kimi Räikkönen állhatott fel, a Ferrari kettős dobogót ünnepelhetett. Mindkét McLaren-Renault pontszerző helyen ért célba, Alonso ötödik helye kifejezetten szépnek mondható. Mondta is a rádióban verseny után, hogy harcolni kell a csapatnak.


Sebastian Vettel győzött

Valtteri Bottas versenye a másik Mercedessel egyáltalán nem volt könnyű, a 15. helyről végül a 8. helyre jött előre, de talán attól az autótól többre lehetett volna számítani, ebből is látszik, hogy tényleg nehéz ott előzni. A kiesők között volt a két Haas Ferrari, rajtuk kívül Pierre Gasly, Marcus Ericsson és Szergej Szirotkin adta fel a küzdelmet. A Forma-1 Bahreinben folytatódik két hét múlva.