2020. március 02. | 14:25

Az ék alakú Aston Martin Bulldog tanulmányautóban egy középre szerelt V8-as dolgozik.

Erre a 40 éves Aston Martin koncepcióautóra egy 18 hónapon át tartó restaurációs folyamat vár, amely után megkísérlik elérni vele a 320 km/órás sebességet. Az 1980-as Aston Martin Bulldog egy egyedülálló szuperautó prototípusa, amelyet a brit márka a Lamborghini Countach potenciális ellenfelének szánt.

Akkoriban sem csengtek rosszul a Bulldog mutatói, a motortérben egy 650 lóerős, 5,3 literes V8-as erőforrás rejtőzött két Garrett turbóval és Bosch üzemanyag-befecskendezéssel. Mindehhez egy ötfokozatú manuális sebességváltót álmodtak meg a tervezők. A projekt csúcsán, 1980-ban az Egyesült Királyság Autóipari Kutató Szövetségének tesztpályán 307 km/órával repesztett, ez nem volt messze az eredeti célhoz, a 320 km/órához, viszont ebben a tartományban egy apró fejlesztés is rengeteg pénzt képes felemészteni. Végül anyagi gondok miatt nem került gyártásba, a programot pedig jegelték.

A Bulldog legújabb tulajdonosa azonban valóra is váltaná az akkoriban elképzelt célt. Természetesen a 4,8 méter hosszú autót olyan sebességre repíteni nem lesz egyszerű. A folyamat során a Classic Motor Cars az eredeti karakter visszaállítását tartják a legfontosabbnak, viszont a biztonság jegyében néhány modern alkatrészt is beépítenek majd.

"Jelenleg azt feltételezzük, hogy az autóban semmi sem működik. Biztos vagyok benne, hogy ha szétszereljük, rengeteg kihívással nézünk majd szembe" – mondta Nigel Woodward, a Classic Motor Cars ügyvezető igazgatója.

Az egyedi formatervvel rendelkező tanulmány a számítások szerint képes elérni a kitűzött célt. Én remélem, hogy sikerül majd, emellett pedig stabilabb futású is lesz a kortársainál. A cég azt ígérte, hogy ha sikerrel járnak, akkor világjáró útra indítják a Bulldogot. Ha mázlim van, még akár élőben is láthatom, ebbe bele is borzongtam.