2020. június 11. | 15:03

Milyen szép is volt a szívómotoros korszak a kilencvenes években.

Jó hír az autóversenyzés rajongói számára: visszatért a DTM! Nos, ez majdnem teljesen igaz. A helyzet az, hogy megkezdődtek a tesztelések, a bajnokság majd augusztus 1-jén indul, a legendás Spa-Francorchamps versenypályán.

Az idei lesz az Audi utolsó éve a német túraautó-bajnokságban. A német gyáróriás kiszállásával a BMW lesz az egyetlen konstruktőr a mezőnyben. Egy pillanatra azonban próbáld elfelejteni a búcsú okozta keserű érzést, és révedjünk együtt a múltba!

 A bajnokság 1984-ben indult, melyhez az Audi 1990-ben csatlakozott. Az ingolstadtiak úgy döntöttek, hogy a BMW M3 és a Mercedes 190 E ellen csak a legjobb autójukkal vehetik fel a versenyt. 3,6 literes, V8-as szívómotor, 463 lóerő, négykerék-meghajtás, hatsebességes kéziváltó – a számok és az adatok magukért beszélnek.

A bemutatkozást követő 18 hónapon belül a V8 quattro két bajnoki címet szállított a csapatnak, Hans-Joachim Stuckkal és Frank Bielával a volán mögött. 1992-ben az Audi egy módosított főtengellyel jelentkezett, melyet első körben engedélyeztek, majd később betiltottak, így a csapat az idény hetedik versenye előtt visszalépett a küzdelmektől.

„A V8 quattro egy kiváló autó volt. Lenyűgözött, amikor először vezethettem. A szervokormány annyira hatékonyan működött, hogy akár egy kézzel is körözhettem volna. Nagyon könnyen vezethető autó volt, kiemelkedett a többi közül” - mondta Frank Biela.

Szerinted mire lenne képes egy hasonló paraméterekkel rendelkező Audi a mai mezőnyben?