A hétfőn tett bejelentésében az Audi beszélt arról is, hogy az így felszabaduló tőkéjét a Formula E-re, a Customer Racing programjára, valamint a globális koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak enyhítésére fordítaná.

A DTM-ből való kilépést a COVID-19 válság előtt is fontolgatta a gyártó, és amiatt sem meglepő, mivel a Volkswagen tavaly megszüntette a nem elektromos motorsport programját.

Az Audi DTM autói egy kanyarban

„Az Audi alakította a DTM-et, a DTM pedig az Audit. Ez azt mutatja, hogy milyen hatalom rejlik a motorsportban, mind technológiai, mind érzelmi szempontból. Az itt megszerzett tudást tovább visszük a fenntartható versenyzésbe. Ezért koncentráljuk energiáinkat a Formula E-re, amely nagyon vonzó platform. Emellett természetesen más progresszív motorsport szériákat is keresünk” – kommentálta a döntést Markus Duesmann, az Audi igazgatóságának elnöke.

Az Audi jelenleg 9 autót indít a 2020-as DTM szezonban, míg a BMW 7-et, mivel csak így tudják abszolválni, hogy 16 fős legyen a mezőny. Az R-Motorsport által üzemeltetett Aston Martin csapat a szezon előtt visszavonult, azaz az Audi kilépes néhány hónapon belül már a második lesz.

Az Audi versenyautója egy kanyarban fotózva esőben

Gerhard Berger, a DTM promótere „nehéznek” nevezte az Audi bejelentését a sorozat számára. 

„Nehéz nap ez a németországi és európai motorsport számára is. Nagyon sajnálom, hogy az Audi úgy döntött, kilép a DTM-ből a 2020-as szezon végén. Természetesen tiszteletben tartjuk, azonban ez a BMW-nek és a csapatoknak is számos kihívást jelent. Ugyanakkor tekintettel a közös múltunkra és a sajátos nehézségekre, amelyekkel mindannyian szembesülünk a jelenlegi helyzetben, valamivel megértőbb és lojálisabb hozzáállást vártunk volna. Ez a döntés tovább rontja a helyzetet, a DTM jövője nagyban függ attól, hogy partnereink és szponzoraink hogyan reagálnak erre” – mondta Berger.

Gerhard Berger szemből fotózva

 

„Ennek ellenére teljes mértékben elvárom  az Auditól, hogy felelősségteljesen és teljes körűen együttműködjön az ITR-rel a kilépés megszervezésében. Valamint szeretnénk jövőre is egy versenyképes szezonnal a rajongók százezreit szórakoztatni. Ehhez azonban a lehető leghamarabb komoly döntéseket kell hoznunk, hogy a csapatok és a szponzorok tudjanak tervezni” – tette hozzá.