A forradalom teóriája - közeledik a teljesen zöld versenyzés kora

Közzétéve:
2019-11-07, 12:54

DTM promótere bemutatta egy forradalmian új elektromos versenyszéria jövőképét.

A jövőben elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás rendszer válthatja fel a jelenlegi meghajtást. Az embereket pedig robotok a boxutcában, ahol nem csak kerekeket, hanem akksit is cserélnek majd.

Az elmúlt 35 évben a rajongók milliói voltak kíváncsiak a DTM-re szerte a világon. Népszerűsége nem véletlen, hiszen Európa egyik vezető túraautó bajnokságában hatalmas csaták és hihetetlen technikai megoldások voltak mindig is. A széria indulói már távol állnak az utcai társaiktól, a karosszéria nagy része szénszálból készült, korszerű aerodinamikával rendelkezik és 600 lóerő körüli turbós erőforrásokkal látták el őket.

Egy elektromos BMW koncepció szemből

Az ITR most egy új elektromos meghajtású sorozatot vízionált, amely a DTM mellett működhet és példátlan lehetőséget kínál a gyártóknak a jövő nagy teljesítményű elektromos autóinak tervezésére és fejlesztésére.

A koncepció két különféle energiaforrást vízionál, a rendes akkumulátorok mellett üzemanyagcellás technológiáról is szó esett, amely a hidrogént elektromos energiává alakítja.

A jövő túraautóinak elektromos meghajtása

A boxkiállások szintén forradalmian újak lennének, az emberek helyett nagy ipari robotok cserélnék le a kerekeket, valamint az autó alvázában található akkumulátort vagy hidrogéntartályt is cserélnék. Egy 40 perces verseny során minden autónak kötelező lenne az akkupakkcsere, hogy a futam második felében is tudjanak harcolni és ne a takarékoskodásé legyen a főszerep.

hidrogénes meghajtás

A jövő elektromos versenyautói 1 000 lóerő körüli teljesítményt és 321 km/órás végsebességet érhetnek el.

"Ez egy bátor és innovatív koncepció. A távoli jövőbe kell tekintenünk, ha meg akarjuk tervezni a motorsport jövőjét, ehhez pedig alternatív hajtásrendszerekre van szükség. Mivel nyilvánvaló, hogy azok a gyártók, akik szerepet vállalnak a motorsportban, egyre inkább az alternatív hajtáskoncepciókra összpontosítanak" - mondta Gerhard Berger, az ITR elnöke.

2019-ben a DTM bevezette a hatékony, nagy teljesítményű négyhengeres turbómotorokat, amelyek teljesítménye 600 lóerő. A sorozat megkezdte a környezetbarát, nagy teljesítményű robbanómotorok bevezetését és megvizsgálja a fenntartható, környezetbarát technológiákat. Ennek következő lépcsője a hibrid éra 2022-es bevezetése.

Egy elektromos BMW koncepció szemből

Az ITR elképzelése szerint a teljesen elektromos sorozat a DTM betétfutamaként fog debütálni. A közeljövőben számos kulcsfontosságú szállítóval közösen dolgozik a részletesebb megvalósíthatósági tanulmány kidolgozásán. Egyetlen beszállítótól vennék például az akkupakkot, ez biztosítaná a technikai paritást és a hatékony költségkontrollt, valamint a költségek megosztását és a fejlesztés minimalizálását.

Egy ilyen hatalmas projekt megvalósítása elsősorban három tényezőtől függ:

  1. Műszaki megvalósíthatóság: Az elérhető különböző technológiákat egyensúlyba kell hozni egy versenysorozat követelményeivel.
  2. Pénzügyi életképesség: Meg kell állapodni az összes új szabályozás maximális összegéről, amely nem lehet túl sok, mivel az hosszabb idő alatt térülne meg és elriaszthatja a leendő indulókat.
  3. A rajongók, gyártók és szponzorok érdeke: Minden változtatásnak a sport és az érdekelt felek érdekeit figyelembe véve kell végre hajtani. Ha megvan a közös jövőkép, akkor meg lehet tenni a következő lépést.

Az Aston Martin elektromos koncepciója szemből

Kiemelkedő lehetőség a DTM-mel való partneri kapcsolat, mivel a bajnokság elég népszerű Európában, így marketing szempontból értékesebb és a műsorszórási lehetőségek is szélesebb körben elérhetővé válnak.

Az ITR víziója kvantumugrást jelent a motorsport számára, amely jelentős technikai és szervezeti kihívásokkal, valamint lehetőségekkel jár. A ma vázolt versenyszéria a gyártók számára tökéletes platform lehet a jövő szériaautóinak fejlesztésére és a technológiák megvalósítására.

„Habár a hibrid és az elektromos járművek már megvetették lábukat a piacon, úgy gondolom, hogy eddig nem volt valóban új és inspiráló koncepció. A világszerte működő motorsport-rajongók milliói mellett most már számos olyan autóipari társasággal és beszállítóval beszélgetünk, akik szeretnének jobban bekapcsolódni a motorsportba. Ezzel a projekttel meg akarjuk mutatni, hogy nyitottak vagyunk a jövőbeni dolgokra, és hogy valami újat kínálunk a világ gyártói számára" - mondta Gerhard Berger.

Én úgy gondolom, hogy éppen itt az ideje egy komolyabb elektromos szériának, mert ugyebár törekvések vannak, de korántsem olyan komoly, még a Formula-e sem mint a Berger által felvázolt jövőkép. A DTM mellett lehet létjogosultsága, de ahhoz, hogy teljesen kiváltsa, még kell pár év. Kíváncsian várom a további híreket a szériával kapcsolatban.

Forrás:

DTM

További autós hírek

1. versenyzőnk a hó eleji székesfehérvári buszsofőr. “László egy akkora buszos gyökeret vett fel, amekkorát a legismertebb prémiummárkák vezetői közt…

Soproni Tamás polgármester javaslatára összesen 33 parkolóhelyet adott vissza a terézvárosi képviselő-testület a VI. kerületieknek – adta hírül a terézvárosi…

Közúti közlekedési baleset történt a 42-es számú főút 25-ös kilométerszelvényében 2019. november 22-én 14 óra körül. A rendelkezésre álló adatok…

November 24-én (vasárnap) az M0-s szigetszentmiklósi csomópontja térségében, az M1-es autópálya felé vezető oldalon, két sávon egy közel két kilométeres…

A felvételen látható teherautó sofőrje feltehetően nem az útra koncentrált ugyanis eléggé későn sikerült észrevennie, hogy megállt előtte a sor.…

Kapcsolódó írások

DTM hétvége, jövőre itt a helyed!
2018. június 04.
A DTM a világ egyik, ha nem a legerősebb túraautó-bajnoksága, s ez mellett az élmény, amit élőben nyújtani tud, az egészen fantasztikus. Szombaton és vasárnap is volt miért izgulni…
Trackwood és MX-5 Találkozó vár a hétvégén
2018. augusztus 22.
Lassan vége az augusztusnak, de még mindig nem maradsz autós programok nélkül. Máriapócson egy elég komoly drift bajnokság, míg Kunmadarason MX-5 találkozó vár rád.
ima a Volkswagenhez
2018. szeptember 19.
Szeptember negyedik hétvégéjén sem maradsz autós programok nélkül. A Hungaroringen Volkswagenek gyülekeznek, míg Veszprémben Toyota és Lexus csődület várja a márka kedvelőit. A Népligetet pedig tuning, veterán és amerikai autók lepik majd el
Valentino Rossi, MotoGP, DTM, Yamaha, BMW, Audi, villámhír
2019. június 11.
A MotoGP legendája kedvet kapott ahhoz, hogy kipróbálja magát egy számára ismeretlen sorozatban.