10 F1-es rekord, melyeket – valószínűleg – nem lehet megdönteni

Közzétéve:
2019-04-23, 12:12

Sebastian Vettel nevéhez egy negatív rekord fűződik, Jenson Button viszont 6 boxkiállással is képes volt futamot nyerni

Társszerző: Hajdu Balázs

Talán a statisztikusokat és a Száguldó Cirkusz rajongóit gyakran jobban érdeklik a rekordok, mint magukat a versenyzőket. A következő összeállításban olyan csúcsokat olvashatsz, melyek akár az idők végezetéig megdönthetetlennek bizonyulhatnak.

Leggyorsabb büntetés – Sebastian Vettel, 2006

Sebastian Vettel több Forma-1-es rekordot is tart. Van köztük azonban egy olyan is, mellyel biztosan nem büszkélkedhet. A 2006-os Török Nagydíj első szabadedzésén hajtott ki a pályára, miközben átlépte a boxutcában megengedett sebességet. Így hát 6 másodperccel a garázs elhagyása után máris büntetésben részesült. 

Legtöbb egymást követő feladott verseny – Andrea de Cesaris, 1985-86

Összesen 147 versenyt volt kénytelen feladni pályafutása során, nem meglepő, hogy ő tartja a legtöbb egymást követő kiesés rekordját. De Cesaris látványos baleseteiről vált híressé. Mivel a modern korszak autói elég megbízhatóak, nagy a valószínűsége annak, hogy ez a rekord kiállja az idő próbáját. 

Legtöbb boxkiállás egy futamgyőztes részéről – Jenson Button, 2011

Az egyszeres világbajnok brit pilóta nem kevesebb mint 6 alkalommal látogatott a boxutcába a 2011-es Kanadai Nagydíjon. Button előbb defektet, majd egy áthajtásos büntetést kapott, ezeken kívül még négyszer találkozott szerelőivel. A McLaren versenyzője azonban nem adta fel, keresztülszáguldott a mezőnyön, majd az utolsó körben megelőzte Sebastian Vettelt is, ezzel pedig a sportág történetének egyik legvalószínűtlenebb győzelmét aratta.

Jenson Button a McLarennel

Dobogós helyezések százaléka egy idényen belül – Michael Schumacher, 2002

A 2000-ben és 2001-ben megszerzett világbajnoki címek után a Ferrari és Michael Schumacher új szintre lépett. A 2002-es idényben a német legenda mind a 17 futamot követően felállhatott dobogóra. Ez Lewis Hamiltonnak azóta már háromszor sikerült, ám a versenynaptár bővítésének köszönhetően ma már nem 17 futamot rendeznek egy évben, így a brit pilóta mutatója nem 100%-os. 

A legnagyobb különbségű futamgyőzelem – Stirling Moss, 1958

Jackie Stewart és Damon Hill ugyan nyertek futamot két teljes kör különbséggel, a legnagyobb előny mégis Sir Stirling Moss nevéhez fűződik. 1958-ban, az 50 körös Portugál Nagydíjon, a brit pilóta 5 perc 12,75 másodperccel előzte meg a második helyen célba érő Mike Hawthornt, a Ferrari versenyzőjét. 

Legkevesebb autó a pályán a verseny leintésekor – 3, 1996 Monaco

Számos balesetnek, és meghibásodásnak köszönhetően sorra hullottak ki a versenyzők az 1996-os Monacói Nagydíjon. Michael Schumacher, Damon Hill, Mika Häkkinen, illetve Jacques Villeneuve sem tudta teljesíteni a versenyt. A kaotikus futamon végül Olivier Panis karrierje egyetlen győzelmének örülhetett. Mögötte mindössze ketten – David Coulthard és Johnny Herbert – látták meg a kockás zászlót. A hivatalos eredménylistán negyedikként szerepel az a Heinz-Harald Frentzen, aki a versenyt a boxutcában fejezte be. 

A legszorosabb befutó – 0,01 másodperc, 1971 Olaszország

A legszorosabb befutót az 1971-es Olasz Nagydíj közönsége láthatta. A BRM pilótája, Peter Gethin mindössze egy századmásodperccel előbb haladt át a vonalon, mint a March versenyzője, Ronnie Peterson. Ezt a rekordot szinte lehetetlen megdönteni.

A legszorosabb befutó

A legkevesebb rajtelsőség egy világbajnoki címmel végződő szezonban – Denny Hulme 1967 & Niki Lauda 1984

Mindkét pilóta pole pozíció megszerzése nélkül tudott világbajnok lenni az adott szezonban. Mivel az időmérős lebonyolítás lényege, hogy a legjobbak csatázzanak az első rajtkockáért, ez a rekord is örökre fennmaradhat. 

Legkisebb különbség egy időmérőn – 0,000 másodperc, 1997 Európa Nagydíj

Az 1997-es Európa Nagydíj időmérője példátlan és egyben megismételhetetlen helyzetet produkált. Jacques Villeneuve, Michael Schumacher és Heinz-Harald Frentzen egyaránt ezredmásodpercre azonos, 1,21,072-es legjobb köridővel rendelkezett. Hármuk közül végül Villeneuve indulhatott az élről, hiszen ő futotta meg először a körét. Ilyen, amikor szó szerint semmi nem választja el egymástól a versenyzőket. 

A legidősebb F1-es világbajnok – Juan Manuel Fangio, 1957

A legendás argentin 46 évesen szerezte meg ötödik világbajnoki címét. A Forma-1-es pilóták ma már a legfiatalabb pontszerző, a legfiatalabb dobogós, vagy a legfiatalabb futamgyőztes rekordjára törnek, így Fangio csúcsa egy ideig biztosan nem lesz veszélyben.

Juan Manuel Fangio

Forrás:

További autós hírek

Az oroszországi Szegezsánál vette videóra minden autós rémálmát egy autós – szúrta ki aSzabályosan, nyugodtan haladt, egészen addig, míg észre…

A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztálya és a Kommunikációs Osztálya 2019. november 11-én egy egész napos programot szervezett Budapesten, a Than Károly…

Tényleg elképesztő anyagokat küldtök mostanság és egyre durvábbak ezek… Ez a felvétel az Árpád hídon készült. Valahogyan a villamos sínekre…

Ketten meghaltak hétfőn a 42-es főúton Biharkeresztes és Mezőpeterd között, amikor két kamion frontálisan összeütközött – közölte a Hajdú-Bihar Megyei…

A zebrán gázolták el Veress László színészt, aki később belehalt a sérüléseibe. Veress Lászlót, a sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház nyugalmazott színművészét…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
James Hunt
2019. június 15.
Az F1 legendás alakja egy olyan korban versenyzett, amikor még a vezetői képességek domináltak
Kallakis az üzletember és a Brown GP ünneplése
2019. október 06.
A pókeres berkekben is jól ismert üzletember, Achilleas Kallakis is bejelentkezett anno a Brawn GP megvásárlásért.
James Hunt cigarettázik
2016. június 15.
Nem volt még egy olyan résztvevője a Forma-1-nek, aki versenyzőként és kommentátorként is maradandót alkotott. 1976 világbajnoka örökké fennmarad a sportág rajongóinak emlékezetében