2019. február 15. | 15:50

Minden Forma-1-es szezon előtt rengeteg új kérdés merül fel. A 2019-es idény egy kicsivel több változást tartogat, mind a szabályok, mind a pilóták terén

Társszerző: Hajdu Balázs

Az elmúlt időszakban unalmasnak tartottad a Forma-1-et? Nem vagy vele egyedül, de most talán történik valami változás. Következzen 10 indok, ami miatt nem érdemes kihagynod a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat!

1. Leclerc vs Vettel a Ferrarinál

Talán mondanom sem kell, hogy Charles Leclerc újonc szezonja elég jól sikerült a Sauber csapatánál. Idén megmutathatja tehetségét a nagyok között, hiszen a Ferrari színeiben bizonyíthat. Ennél nagyobb feladat ritkán adódik ebben a sportágban, megküzdhet az ötszörös világbajnok Lewis Hamiltonnal, csapattársával, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettellel, illetve a szintén rendkívül erős Max Verstapennel. Nagyon érdekes párharcokra van kilátás.

2. A nagy Red Bull-Honda szerencsejáték

Ha 2015-ben valaki azt mondja, hogy a Red Bull Honda motort fog használni 2019-től, akkor valószínűleg alaposan kinevették volna az illetőt. Abban az évben ugyanis a McLaren Honda csapata mindössze 27 pontot kalapált össze. A Renault motor megbízhatatlansága és lóerőhátránya miatt a Red Bull úgy döntött, hogy a japán motorszállítóval köt szerződést. A Toro Rosso csapata már 2018-ra megkapta a Honda erőforrást, ennek köszönhetően olyan kiugró eredményeket tudtak elérni, mint például Pierre Gasly negyedik helyen Bahreinben. Hogy meddig juthat a Red Bull-Honda idén, az majd kiderül. Nekünk egy dolgunk van, hogy izgatottan figyeljük.

3. Élesedik a küzdelem a középmezőnyben

A Haas, a Renault, a Force India, a McLaren, és a Toro Rosso, sőt, még a Sauber is beleszólhat a küzdelembe, mely már tavaly is éles volt, idén pedig még több izgalomra van kilátás. Megtréfálhatja-e az egyre erősödő Renault és Haas csapatát az újjá alakult Racing Point, immár Lawrence Stroll anyagi támogatását élvezve? Kérdés, hogy ezek a csapatok képesek lehetnek-e megtörni a három nagy csapat dominanciáját, és 2013 után ismét futamot nyer valaki a Mercedes, Ferrari, Red Bull trión kívül.

4. Egy elfeledett bajnok visszatérése

Az autósport rajongói azért is várják kiemelet figyelemmel az Ausztrál Nagydíjat, mert újra a rajtrácson láthatják Robert Kubicát. Kubica a Williams színeiben tér vissza, egészen pontosan 3045 nappal az utolsó futama után. Hiányzásának okai jól ismertek, semmiképpen nem arról van szó, hogy a lengyel pilóta veszített volna a tehetségéből. Reméljük, hogy Kubica jelenléte, valamint a friss Forma 2-es bajnok, George Russell szereplése jó hatással lesz a Williams istállóra, így elmozdulhatnak a tabella legalsó helyéről 2019-ben.

5. Ismerős arcok, új színekben

Csak a Mercedes és a Haas tartotta meg a 2018-as pilótapárosát, ami azt jelenti, hogy számos versenyző új színekben küzd majd. Mire megy Daniel Ricciardo a Renaultnál? Hogy áll a narancssárga McLaren szerelés Carlos Sainznak? Sikeres lehet-e Kimi Räikkönen a Sauber csapatával? Meg tudja-e szorongatni Pierre Gasly Max Verstappent? Hogy alakul Daniil Kvjat harmadik próbálkozása a Toro Rossónál? Okoz-e büszkeséget Lance Stroll édesapjának a Racing Pointnál? Hogy muzsikál majd a Leclerc-Vettel páros a Ferrarinál? Egy biztos, nagyon más lesz majd a 2019-es rajtrács Ausztráliában.

6. Érkeznek a fiatal tehetségek

Nem csak a csapatot váltó pilóták szolgáltathatnak izgalmakat, hiszen nagyon tehetséges újoncgeneráció érkezik a Forma 1-be. George Russell a Williams, Lando Norris a McLaren, Alexander Albon pedig a Toro Rosso színeiben mutatkozik be. Ők hárman, ebben a sorrendben végeztek a dobogón a Forma 2-es sorozatban. A 2016-os GP2 második, Antonio Giovinazzi pedig az első teljes szezonjára készül a Sauberrel.

7. Az 1000. világbajnoki futam

A 2019-es Kínai Nagydíj komoly mérföldkő lesz a sportág történetében. Ez lesz ugyanis az ezredik világbajnoki futam. Az elsőt – az 1950-es Brit Nagydíjat – egy bizonyos Giuseppe Farina nyerte, a mindössze 200 lóerős Alfa Romeo 158-assal. Az ezredik versenyen egy hibrid-meghajtású, glóriával felszerelt, közel 1000 lóerős versenygép fog diadalmaskodni. Ennyit fejlődött a sportág 70 év alatt. 

8. Visszatér a legnagyobb név a sportágba

Láthatunk-e ismét Schumacher nevű versenyzőt a Forma-1-ben? Egyre valószínűbb, hiszen bejelentették, hogy a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, a 19 éves Mick idén rajthoz állhat a Forma 2-ben szereplő Prema csapat pilótájaként. A 2018-as idényben az ifjú Schumacher elhódította az Európai Forma 3-mas bajnoki címet – zsinórban öt futamot megnyerve – ezzel felülmúlta legnagyobb riválisát, a Red Bull által támogatott Dan Ticktumot. Érdemes lesz figyelni a fiatal német versenyző fejlődését.

9. Új szabályok a könnyebb előzések érdekében

2019-ben lépnek életbe az első olyan szabályok, melyek a 2021-re tervezett, jelentősebb reformokat vezetik be. Fontos változást tapasztalhatunk majd az első szárnyak terén, melyek szélesebb lettek, ezáltal a pilóták jobban tudnak tapadni az előtte haladókra. A hátsó szárnyakat is módosították, hogy a DRS nagyobb teret kapjon. Ezzel is az előzéseket kívánják elősegíteni, ezáltal a futamok is jóval élvezetesebbé válhatnak.

10. Egy újabb, késhegyre menő csata a Ferrari és a Mercedes között

2018-ban elég közel kerültünk a Mercedes trónfosztásához. A szezon első felében Sebastian Vettel elbizonytalanította az Ezüst Nyilakat, akiknek először kellett igazán kapaszkodniuk a hibrid érában. A nyári szünet után aztán minden megváltozott: a Ferrari az utolsó nyolc versenyen mindössze egy futamgyőzelemnek örülhetett – azt is Kimi Räikkönen szerezte meg – így Hamilton és a Mercedes viszonylag könnyen bezsebelt az újabb világbajnoki címeket.

A Ferrari ismét megnyomta a „reset” gombot, és felveszi a kesztyűt. Motivációban nincs hiány, hiszen a siker receptje ismert, a fiatal Charles Leclerc pedig érdekes új színt hozhat a csatába.

  • Címkék:
  • F1