A McLaren Autosport BRDC díj 30 éves története

Közzétéve:
2019-02-10, 11:35

2019-től a McLaren kiszáll a díjkiosztásból

Társszerző: Hajdu Balázs

A McLaren Autosport BRDC (Brit Autóversenyzők Klubja) díjat immár 30 éve ítélik oda a jövő Forma-1-es sztárjainak. 2019-től a McLaren kiszáll a díjkiosztásból, így itt az ideje, hogy visszatekints az elmúlt három évtized győzteseire. 

A díjat az Autosport vezetője Peter Foubister és a McLaren akkori főnöke, Ron Dennis hozták létre 1989-ben. Az első nyertest David Coulthardnak hívták. A győztesek összesen több mint 600 Forma-1-es versenyen álltak rajthoz, egyikük világbajnok is lett, de van köztük hosszútávú bajnok, három DTM bajnok, és egy Indy 500-as triplázás, a teljesség igénye nélkül.

A díj idén új partnert kap, az Autosport és a Brit Autóversenyzők Klubja szeretné megköszönni a McLaren 30 éven át tartó, áldozatos munkáját. Lássuk az elmúlt 30 év díjazottjait.

1989 David Coulthard

„Ennek a díjnak köszönhetően találkoztam Ron Denisszel, és így kerültem be a McLarenhez. Itt találkoztam sok olyan sráccal, akivel később együtt dolgoztam. Egyértelmű, hogy sokat jelent ez számomra. Nincs túl sok díjam a monacói lakásomban, azonban ott van a McLaren Autosport BRDC díj. Kiemelt helye van az életemben” - mondta David Coulthard.

Mi történt ezután?

Bekerült a Forma-1-be, 13 futamgyőzelemmel és egy 2001-es világbajnoki második hellyel büszkélkedhet.

1990 Gareth Rees

„Az 1990-es díjátadó sokkal nagyobb szabású volt, mint az előző évi. Hat döntős volt, a pilótákat több szempontból is értékelték, az Autosport pedig hatalmasat lendített a promóción. 

A zsűritagok között ott volt James Hunt és Marcus Pye. Akkor még nem tudtam, de később Marcus elmondta, hogy a pilóták értékelés után kellett kiválasztaniuk a győztest. James Hunt inkább fogta magát, és hazament, számára nem volt kérdés: ’nyilvánvalóan Gareth Reesnek kell nyernie’!

Két héttel a díjátadó után elrepülhettem Estorilba, ahol Allan McNishsel és Ayrton Sennával szerepelhettem a Honda reklámfilmjében. Én egy Honda Accordot vezettem, Allan egy Porsche 911-et, Senna pedig a McLaren-Honda Forma-1-es autójával száguldott. Remek nap volt, soha nem fogom elfelejteni a Sennával való találkozást, és a McLaren-Honda hangját” - nyilatkozta Rees.

Mi történt ezután?

1996-ban a Forma 2-ben bajnok lett, majd elfogyott a pénz. Később kommentátorként tevékenykedett.

1991 Oliver Gavin

„Volt egy teszt a Donington Parkban, ahol az első körben majdnem összetörtem az F3-as autót. Úgy éreztem, mindennek vége, de végül sikerült összeszednem az autót. 

A Forma-1-es tesztre aztán 1993 végén került sor. Hideg volt és esett az eső. Steve Hallam átadott nekem egy hatalmas használati utasítást. Rengeteg oldalból állt, benne volt minden, amit a technológiáról tudni kellett. Már az első oldalnál elvesztettem a fonalat. 

Ez a díj nagyon sokat jelent nekem. Olyan kapukat és lehetőségeket nyitott meg előttem, amikért a mai napig rendkívül hálás vagyok” - mondta Gavin.

Mi történt ezután?

Megnyerte a Brit Forma 3-as bajnoki címet, majd a Corvette Racing színeiben GT karrierbe kezdett. Öt kategóriagyőzelmet aratott Le Mansban. 

1992 Dario Franchitti

Franchitti: „Már második alkalommal jelöltek a díjra, így egyszer már átéltem a csalódás pillanatait. Tudtam, hogy a legjobbamat kell nyújtanom – szinte minden határt túllépve vezettem. 

A dolog akkor kezdett izgalmassá válni, amikor Norbert Haug felhívta az Autosportot, és közölte, kikre kell figyelni. Oliver Gavint és engem ajánlottak. Ezzel megnyílt előttem az út a DTM mezőnye felé” - mondta Franchitti.

Mi történt ezután?

A DTM-es bemutatkozás után meghódította Amerikát: három Indy500-as és négy IndyCar címmel büszkélkedhet. 

1993 Ralph Firman

„Sokat segített, hogy másodszor is a jelöltek között lehettem, ám még így is elég nehéz dolgom volt, hiszen öt nagyon tehetséges srác neve volt a kalapban az enyém mellett. 

„Az F3-as autók tesztjén James Matthews és én voltunk a legjobbak. Az autó idegesen viselkedett ahhoz, képest, amihez hozzászoktunk, ám így is nagyon élveztem. Éreztem, hogy jól ment a vezetés. 

A Forma-1-es tesztre aztán Jerezben került sor. Ekkor jártam itt először, lenyűgöző volt. Egy álmom vált valóra. Úgy emlékszem, hogy Mika Häkkinen és David Coulthard is jelen voltak, és rengeteget segítettek” - nyilatkozta Firman.

Mi történt ezután?

Megnyerte a 2002-es Formula Nippon sorozatot, majd a Jordan színeiben bemutatkozhatott a Forma-1-ben is. 2007-ben övé lett a Super GT sorozat bajnoki címe. 

1994 Jamie Davies

„Nagyon jó tapasztalat a jelöltek között lenni – elég idegőrlő tud lenni, amikor pusztán beszélned kell magadról a bírák előtt. Megnyerni a díjat pedig óriási presztízs. 

A Forma-1-es teszt 1995 decemberében volt, Jerezben. Azelőtt nem vezettem F3-asnál erősebb autót, és nem is ismertem a jerezi versenypályát sem. David Coulthard is éppen ott tesztelt, ő vezetett körbe a pályán, segített megismerni annak vonalvezetését. 

A Forma-1-es teszt igazán jól sikerült, körről-körre gyorsabb tudtam lenni” - mondta Davies.

Mi történt ezután?

Eljutott az F3000-es sorozatig, majd a sportautók világában találta meg a helyét. 2004-ben Le Mans bajnoka lett. 

1995 Jonny Kane

Mi történt a díj elnyérését követően?

1997-ben megnyerte a Brit Forma 3-as bajnokságot, majd a sportautók mezőnyében folytatta pályafutását. 2010-ben ő lett az LMP2 kategória győztese a Le Mans-i 24 órás viadalon. 

1996 Darren Turner

„A Forma-1-es teszt hatalmas ugrást jelentett. Azelőtt a Formula Renault bajnokságban szerepeltem, és pár alkalommal részt vettem F3-as teszteken. A kivezető körömben rögtön hibáztam, de nagyon élveztem a lehetőséget. 

Az utolsó etapban mindössze három kört tettem meg, mivel nem gyorsultam, és eléggé le is fárasztott a dolog. Komoly fizikai erőfeszítést jelent egy Forma-1-es autó irányítása. 

Úgy érzem, hogy a díj nélkül sokkal rövidebb lett volna a versenyzői pályafutásom. Segített, hogy profivá váljak, rákerültem az autóversenyzés térképére” - mondta Turner.

Mi történt ezután?

2005-ben az Aston Martin gyári pilótája lett. Azóta is ennél az istállónál versenyez, háromszoros Le Mans GT győztesnek mondhatja magát. 

1997 Andrew Kirkaldy

Mi történt a díj elnyérését követően?

Eljutott az F3-ig, majd a GT sorozatban szerepelt, először versenyzőként, majd később csapatfőnökként. 

1998 Jenson Button

Mi történt a díj elnyérését követően?

A díj elnyerése után egy évvel már a Forma-1-ben versenyzett. 2009 világbajnoka, 15 futamgyőzelemmel büszkélkedhet. 

1999 Gary Paffett

Mi történt a díj elnyérését követően?

Volt a McLaren tesztpilótája, a Forma-1-ben azonban nem mutatkozhatott be. Átváltott a Német Túraautó Bajnokságra, ahol már kétszeres világbajnoknak mondhatja magát. 

2000 Anthony Davidson

„Különleges pillanat volt, amikor átvehettem a díjat. Komoly elismerés, azt jelenti, hogy az embernek van jövője az autóversenyzés terén.

Soha nem felejtem el azt a pillanatot, amikor idegesen a színpadra léptem. Én voltam a tizenkettedik, aki elnyerte a díjat, minden tekintet rám szegeződött. 
Nagy becsben tartom ezt az elismerést. A trófea büszkén foglal helyet a felső polcon, néhány kiváltságos társával együtt, melyek nem lennének ott nélküle” - mondta Davidson.

Mi történt ezután?

Bekerült a Forma-1-be, ám nem sikerült élcsapathoz szerződnie. 2014-ben hosszútávú versenyzésben szerzett világbajnoki címet. 

2001 Steven Kane

Mi történt a díj elnyérését követően?

Szerepelt a Formula Renault bajnokságban, majd a sportautók és túraautók mezőnyében is kipróbálta magát. Ma a Bentley GT gyári versenyzője. 

2002 Jamie Green

„A legnagyobb kihívás az volt, hogy olyanok ellen kellett F3-as autóval versenyeznem, mint Adam Carroll, akinek volt tapasztalata ebből a kategóriából. Új gumikon nem voltam annyira gyors, ám a teszt így is jól sikerült. Bíztam magamban, hogy enyém lehet az elismerés. 

Emlékszem, amikor kimondták a nevemet, azt éreztem: „Igen, igazam volt. Elég jó vagyok.”

A DTM teszt után felhívott a HWA csapat, és egy F3-as tesztlehetőséget ajánlottak Hockenheimben. Így került be a Német Túraautó Bajnokságba pár évvel később. 

Zsűritagként érzi át igazán az ember, hogy mennyit is jelent ez a díj a versenyzők karrierjének. Amikor én voltam abban a helyzetben, mindig a következő lépésre összpontosítottam, és nem éreztem a bukás lehetőségét. Most vagyok hálás igazán, hogy nem szúrtam el a lehetőséget” - nyilatkozta Green.

Mi történt ezután?

Lewis Hamilton, Nico Rosberg és Robert Kubica legyőzésével elhódította a 2004-es F3 Euro Series bajnoki címet. A DTM-ben 16 futamgyőzelmet aratott. 

2003 Alex Lloyd

„A teszt kiemelkedő pillanata volt, amikor a Mercedes DTM autóját vezethettem. Az autó nem csak erős volt, olyan dolgokra volt képes, amit csak nyitott tetejű versenyautók tudnak. 

Nagyon örültem, hogy száraz idő volt a Forma-1-es tesztemen Silverstoneban. Leírhatatlanul gyors volt az autó – akkor még V10-es motor dübörgött benne. Elképesztő élmény volt. 

A díj a világ minden szegletében sokat jelent, ezt éreztem akkor is, amikor 2006-ban Amerikába tettem át a székhelyem” - mondta Loyd.

Mi történt ezután?

Megnyerte a 2007-es Indy Lights bajnoki címet, valamint 2008 és 2011 között 27 IndyCar futamon állt rajthoz. 

2004 Paul di Resta

„A legnagyobb dolog a Forma-1-es teszt volt. Egy Forma-1-es teszt a McLarennel. Bekerültem a BRDC-be, a McLaren kötelékébe, és közel kerülhettem a brit autósport krémjéhez. 

Abban az évben is számtalan tehetséges pilóta ácsingózott a díjra, többek között George Russell is. Nagyon sokat jelent számomra ez az elismerés” - nyilatkozta di Resta.

Mi történt ezután?

Euro F3 és DTM bajnok lett, bekerült a Forma-1-be, majd visszatért a DTM mezőnyébe. Emlékezetes, hogy a 2017-es Magyar Nagydíjra televíziós szakértőként készült, majd Felipe Massa helyén az egyik Williams volánja mögött rajthoz állt a versenyen. 

2005 Oliver Jarvis

„A tesztekre Snettertonban került sor, nagyon hideg körülmények között. Emlékszem, hogy nem futottunk gumimelegítő köröket, így elég nehéz dolgunk volt, hiszen a hátsó kerekek állandóan kipörögtek negyedik sebességi fokozat alatt.

Amikor meghallottam a nevemet a díjátadón, elöntöttek az érzelmek. Ott volt a családom, fogalmam sincs, mit mondtam a színpadon, csak arra emlékszem, hogy a díjat Sir Stirling Moss adta át. Meghatározó pillanata volt az életemnek. 

A díj nélkül nem hiszem, hogy ma is aktív versenyző lennék. Nem csak az ajánlólevél jött jól, hanem a díjjal járó pénzbeli juttatás is, hiszen segített finanszírozni az F3-as karrieremet. 2007-ben aztán már szponzorált versenyzőként indultam, később pedig lehetőséget kaptam az Auditól a DTM-ben” - fogalmazott Jarvis.

Mi történt ezután?

Az Audival megnyerte az A1GP, Super GT, és WEC sorozatokat. Ma a Joest Mazda IMSA csapat tagja. 

2006 Oliver Turvey

„A díj megnyerése előtt nem igazán kaptam lehetőséget a bizonyításra, anyagi okokból. Aztán elérkezett az én időm. 

Akkoriban a Cambridgei Egyetem hallgatója volt, ám ezzel együtt is keményen készültem a tesztre. Tudtam, hogy ez egy rendkívüli lehetőség. Fantasztikus volt a teszt, három nagyszerű autót is vezethettem, illetve ellátogathattam a McLaren Technológiai Központjába. 

A McLaren Forma-1-es autóját vezetni fenomenális volt: a sebesség, a leszorítóerő, a fékek működése egyik korábbi autóhoz sem volt fogható. Ez az emlék örökké velem marad. 

Ezen a teszten győztem meg a McLaren csapatát, hogy szerződtessenek tesztpilótának, amit a mai napig csinálok” - mondta Turvey.

Mi történt ezután?

Eljutott a GP2 mezőnyéig, majd a sportautók világban tett sikeres kitérőt. Ma a NIO csapatával versenyez a Formula E sorozatban. 

2007 Stefan Wilson

„Az egész értékelési folyamat élénken él az emlékezetemben. Az időjárási körülmények állandóan változtak, a DTM-es teszt idején csontszáraz volt a pálya. Elképesztő volt megtapasztalni a csapat professzionális hozzáállását.

Elég nehéz volt betuszkolni engem egy Forma-1-es autóba, köszönhetően a 190 centiméteres magasságomnak. Két vagy három napot töltöttünk a McLaren Technológiai Központjában. Egyszer csak odajött hozzám egy mérnök, és azt mondta: „Ne aggódj, még soha nem fordult elő, hogy nem sikerült bepréselnünk valakit az autóba. Volt itt egy srác, azt hiszem Wilsonnak hívták, vele meggyűlt a bajunk”. Justin Wilson, a testvérem volt az, így nem voltam túlságosan bizakodó. Végül egy új kormányoszloppal megoldották a problémát” - mesélte Wilson.

Mi történt ezután?

Követte testvérét, Justint az Egyesült Államokba, és már kétszer is rajthoz állhatott az Indy 500-as versenyen. 

2008 Alexander Sims

„Élénken emlékszem, hogy az egyik DTM-es főmérnöknél érdeklődtem a sebességváltó működésével kapcsolatban. Ő azt felelte: „Arról majd te fogsz beszámolni a teszt után”. Rögtön éreztem a felelősséget a vállaimon.

Vezethettem egy Aston Martin GT4-es és egy Carlin F3-as autót. Mindkettőt nagyon élveztem. Az Aston Martin ABS rendszerét vizes körülmények között volt alkalmam próbára tenni. Lenyűgözően működött, nagyon hamar megtanultam kezelni. 

Az elmúlt két évben tagja voltam a zsűrinek, és két dolgot figyeltem meg, amit mások talán nem vesznek észre. Először is, egy nagyon nyitott és őszinte folyamatról van szó: a díjat a legjobb és leggyorsabb versenyző kapja. Másodszor pedig, a díj nem jöhetne létre az autósport különböző szervezeteinek összefogása nélkül. Ők nem a pénzért csinálják, egyszerűen annyi időt és energiát fektetnek bele, ami évről évre büszkeséggel tölt el mindenkit” - nyilatkozta Sims.

Mi történt ezután?

F3 és GP3 sorozatban futamokat nyert, majd a GT világában is sikeres tudott lenni. Megnyerte a Spa-i 24 órás viadalt, jelenleg pedig a BMW versenyzője a Formula E sorozatban.

2009 Dean Smith

Mi történt a díj elnyérését követően?

Eljutott a GP3-as kategóriáig, ahol a dobogóra is sikerült felállnia. Ma már nem versenyez egyik szakágban sem. 

2010 Lewis Williamson

„A díj elnyerése ajtókat nyitott meg előttem. Megerősítést kaptam azzal kapcsolatban, hogy a megfelelő úton járok a professzionális autóversenyzői karrier felé. Mindig magadat kell adnod, és küzdeni a végsőkig – ezt nagyon tisztelik az emberek. 

Aki bekerül a jelöltek közé, egytől-egyig kiváló pilóta. Azon múlik minden, hogyan tudjuk kezelni a nyomást. Minél feljebb lépsz az autóversenyzés ranglétráján, annál nagyobbak az elvárások. 

A Forma-1-es tesztre Silverstoneban került sor. Korábban már versenyeztem ezen a pályán, ismertem a féktávokat, Forma-1-es autóval viszont nagyobb a sebesség, így fékezni is másként kell” - mondta Williamson.

Mi történt ezután?

Megnyerte a GP3-as sorozatot, ám a Formula Renault 3.5-ben nem járt szerencsével. Most a GT3-as Strakka pilótája. 

2011 Oliver Rowland

"Óriási a nyomás, hiszen teljesíteni kell az elvárásokat, közben vigyázni az autóra, és lenyűgözni a zsűrit. Mindent ki kell adnod magadból. Kissé váratlanul ért a lehetőség, hiszen csak az első idényem volt ez együléses versenyautóban. Ezzel együtt nagyon élveztem.  Fiatal korom óta a Forma-1-ről álmodtam, fantasztikus volt a McLarenes tesztlehetőség. Szépen megkérnek, hogy vigyázz az autóra, ám ilyen lehetőség ritkán adódik, igyekeztem mindent kihozni belőle. 

A díj elnyerését követően sokat jelentett számomra a zsűrielnök, Derek Warwick támogatása. Rengeteget tanultam tőle, többek között azt, hogy fegyelmezettnek kell lennem. Megmutatta milyen a kemény munka és az elszántság. Jobb emberré is tett, örökké hálás leszek az erőfeszítéseiért” - mondta Rowland.

Mi történt ezután?

2015-ben a Formula Renault sorozat bajnoka lett, majd bekerült a Williams Forma-1-es tehetséggondozó programjába. Jelenleg a Formula E sorozatban versenyez a Nissan színeiben.

2012 Jake Dennis

Mi történt a díj elnyérését követően?

Az Euro F3 megnyerése után a hosszútávú versenyzésre tért át. Megnyerte a Blancpain Endurance viadalt 2018-ban, az R-Motorsport pilótájaként. 

2013 Matt Parry

„Természetesen számtalan lehetőség nyílt meg előttem a díj elnyerésével, ám számomra az odáig vezető folyamat jelentette a legtöbbet. Ekkor kaptam életemben először professzionális autóversenyzőhöz méltó bánásmódot. Nem azért voltam ott a teszten, mert pénzt, gumikat, vagy üzemanyagot hoztam a csapatnak. Az itt megszerzett tapasztalat végig kísért pályafutásom során” - mondta Parry.

Mi történt ezután?

Sikerült futamot nyernie a GP3-ban, majd áttért a GT sorozatra.

2014 George Russell

„A díj megváltoztatta az életemet. Még szinte fel sem fogtam mennyi mindent kaptam a McLarentől, az Autosporttól, a BRDC-től és Mercedestől. Hihetetlen lehetőség három csodálatos autót vezetni a világ legjobb versenypályáin. Semmihez sem hasonlítható az itt megszerzett tapasztalat.  A teszt egyik fénypontja a Mercedes DTM autója volt. Elképesztő volt az autó tapadása, nehezen találtam rá szavakat. Szinte egy másik bolygón éreztem magam, nem volt ilyen vezetési élményben részem korábban. 

Ezután következett a McLaren Forma-1-es autója. Egész életemben arról álmodtam, hogy F1-es világbajnok legyek. Kiváltságosnak éreztem magam, hogy 17 évesen megtettem az első lépéseket. Emlékszem, amikor kihajtottam a boxutcából, kikapcsoltam a sebességkorlátozót, az autó pedig szinte repült - nyilatkozta Russel.”

Mi történt ezután?

Besöpörte a GP3 és F2-es bajnoki címeket újoncként, jelenleg pedig a Forma-1-es bemutatkozására készül a Williams istálló színeiben. 

2015 Will Palmer

„A teszt és bejelentés között hat hét telt el. Egyfolytában csak a díj elnyerésére tudtam gondolni. Éreztem, hogy van esélyem, hiszen elég jól ment az F2-es teszt, különösen az utolsó szakaszban, amikor „időmérős” köröket futottunk. 

Soha nem fogom elfelejteni azt a pillanatot, amikor megtörtén a bejelentés. Versenyzői karrierem egyik fénypontja. Szintén emlékezetes pillanat volt, amikor elsőként Derek Warwick gratulált a Monacóban aratott Formula Renault győzelmemhez. Történt mindez másfél évvel azután, hogy átvehettem tőle az elismerést - így hangzottak Palmer szavai.”

Mi történt ezután?

Második helyen végzett a 2017-es Formula Renault Eurocup sorozatban, majd a GP3 kategóriába került. 

2016 Lando Norris

„A díj elnyerése hozta el számomra pályafutásom egyik legbüszkébb momentumát. Emlékszem, mennyire ideges voltam előtte, a bejelentés pillanata viszont lenyűgöző volt. 

Egy Forma-1-es autó vezetésénél nincs nagyobb élmény. Az első lehetőséget ennek a díjnak köszönhetem. Itt kezdődött a szoros együttműködésünk a McLarennel. Először képzést kaptam tőlük, majd segíthettem az autó szimulátoros fejlesztésében, végül pedig csatlakoztam a tehetséggondozó programhoz. Egyértelműen kijelenthetem, hogy a díj nélkül nem lennék ma itt.”

Mi történt ezután?

Újoncként megnyerte az Euro F3 bajnoki címet, majd második lett a Forma 2-ben, 2019-ben pedig ő lesz a McLaren egyik Forma-1-es pilótája. 

2017 Dan Ticktum

Mi történt a díj elnyérését követően?

A Red Bull junior pilótája 2018-ban másodszor nyerte meg a Macau GP-t, idén pedig a Super Formula sorozatban fog versenyezni. 

2018 Tom Gamble

„Fiatal korom óta erre a lehetőségre vártam. 2018-ban konkrétan szerettem volna bekerülni a legjobb négy jelölt közé. Hogy nyerni tudtam, az minden képzeletem felülmúlta. 

A silverstone-i teszt két napja életem egyik legnagyobb élménye. Három szenzációs autót tesztelhettem, ráadásul egy legendás pályán. Óriási megtiszteltetés volt”  - hálálkodott Gamble.

Forrás:

További autós hírek

Olvasónk, Nándi az ötödik autóig bírta, aztán dudálni és káromkodni kezdett autóstársainak, hogy ugyan engedjék már el az átkelni szándékozó gyalogost a gyalogátkelőn....

Kemény képsorokat kaptunk olvasónktól. A baleset ma, 2019.10.18-án, fél 6 előtt történt, a 13. kerületben, a Róbert Károly körúton Tanulságosnak gondoljuk az esetet...

Egy vonatsínen ragadt autóból az utolsó pillanatban rángatta ki a sofőrt egy rendőr Utahban szerdán írja a hvg.hu Ruben Correa rendőrjárőr kapott arról...

38 autót ellenőriztek a rendőrök Düsseldorf környékén. Az ellenőrzés során találtak egy arany színű fóliával burkolt BMW X5-öst is. Hát…ízlések és pofonok, de…...

A paksi rendőrök a 6-os főút 87-es kilométerszelvényénél ellenőrizték a pótkocsis gépkocsikat és néhány óra alatt több túlsúlyos járműszerelvény vezetőjével szemben is intézkedtek....

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?