A McLaren Autosport BRDC díj 30 éves története

Közzétéve:
2019-02-10, 11:35

2019-től a McLaren kiszáll a díjkiosztásból

Társszerző: Hajdu Balázs

A McLaren Autosport BRDC (Brit Autóversenyzők Klubja) díjat immár 30 éve ítélik oda a jövő Forma-1-es sztárjainak. 2019-től a McLaren kiszáll a díjkiosztásból, így itt az ideje, hogy visszatekints az elmúlt három évtized győzteseire. 

A díjat az Autosport vezetője Peter Foubister és a McLaren akkori főnöke, Ron Dennis hozták létre 1989-ben. Az első nyertest David Coulthardnak hívták. A győztesek összesen több mint 600 Forma-1-es versenyen álltak rajthoz, egyikük világbajnok is lett, de van köztük hosszútávú bajnok, három DTM bajnok, és egy Indy 500-as triplázás, a teljesség igénye nélkül.

A díj idén új partnert kap, az Autosport és a Brit Autóversenyzők Klubja szeretné megköszönni a McLaren 30 éven át tartó, áldozatos munkáját. Lássuk az elmúlt 30 év díjazottjait.

1989 David Coulthard

„Ennek a díjnak köszönhetően találkoztam Ron Denisszel, és így kerültem be a McLarenhez. Itt találkoztam sok olyan sráccal, akivel később együtt dolgoztam. Egyértelmű, hogy sokat jelent ez számomra. Nincs túl sok díjam a monacói lakásomban, azonban ott van a McLaren Autosport BRDC díj. Kiemelt helye van az életemben” - mondta David Coulthard.

Mi történt ezután?

Bekerült a Forma-1-be, 13 futamgyőzelemmel és egy 2001-es világbajnoki második hellyel büszkélkedhet.

1990 Gareth Rees

„Az 1990-es díjátadó sokkal nagyobb szabású volt, mint az előző évi. Hat döntős volt, a pilótákat több szempontból is értékelték, az Autosport pedig hatalmasat lendített a promóción. 

A zsűritagok között ott volt James Hunt és Marcus Pye. Akkor még nem tudtam, de később Marcus elmondta, hogy a pilóták értékelés után kellett kiválasztaniuk a győztest. James Hunt inkább fogta magát, és hazament, számára nem volt kérdés: ’nyilvánvalóan Gareth Reesnek kell nyernie’!

Két héttel a díjátadó után elrepülhettem Estorilba, ahol Allan McNishsel és Ayrton Sennával szerepelhettem a Honda reklámfilmjében. Én egy Honda Accordot vezettem, Allan egy Porsche 911-et, Senna pedig a McLaren-Honda Forma-1-es autójával száguldott. Remek nap volt, soha nem fogom elfelejteni a Sennával való találkozást, és a McLaren-Honda hangját” - nyilatkozta Rees.

Mi történt ezután?

1996-ban a Forma 2-ben bajnok lett, majd elfogyott a pénz. Később kommentátorként tevékenykedett.

1991 Oliver Gavin

„Volt egy teszt a Donington Parkban, ahol az első körben majdnem összetörtem az F3-as autót. Úgy éreztem, mindennek vége, de végül sikerült összeszednem az autót. 

A Forma-1-es tesztre aztán 1993 végén került sor. Hideg volt és esett az eső. Steve Hallam átadott nekem egy hatalmas használati utasítást. Rengeteg oldalból állt, benne volt minden, amit a technológiáról tudni kellett. Már az első oldalnál elvesztettem a fonalat. 

Ez a díj nagyon sokat jelent nekem. Olyan kapukat és lehetőségeket nyitott meg előttem, amikért a mai napig rendkívül hálás vagyok” - mondta Gavin.

Mi történt ezután?

Megnyerte a Brit Forma 3-as bajnoki címet, majd a Corvette Racing színeiben GT karrierbe kezdett. Öt kategóriagyőzelmet aratott Le Mansban. 

1992 Dario Franchitti

Franchitti: „Már második alkalommal jelöltek a díjra, így egyszer már átéltem a csalódás pillanatait. Tudtam, hogy a legjobbamat kell nyújtanom – szinte minden határt túllépve vezettem. 

A dolog akkor kezdett izgalmassá válni, amikor Norbert Haug felhívta az Autosportot, és közölte, kikre kell figyelni. Oliver Gavint és engem ajánlottak. Ezzel megnyílt előttem az út a DTM mezőnye felé” - mondta Franchitti.

Mi történt ezután?

A DTM-es bemutatkozás után meghódította Amerikát: három Indy500-as és négy IndyCar címmel büszkélkedhet. 

1993 Ralph Firman

„Sokat segített, hogy másodszor is a jelöltek között lehettem, ám még így is elég nehéz dolgom volt, hiszen öt nagyon tehetséges srác neve volt a kalapban az enyém mellett. 

„Az F3-as autók tesztjén James Matthews és én voltunk a legjobbak. Az autó idegesen viselkedett ahhoz, képest, amihez hozzászoktunk, ám így is nagyon élveztem. Éreztem, hogy jól ment a vezetés. 

A Forma-1-es tesztre aztán Jerezben került sor. Ekkor jártam itt először, lenyűgöző volt. Egy álmom vált valóra. Úgy emlékszem, hogy Mika Häkkinen és David Coulthard is jelen voltak, és rengeteget segítettek” - nyilatkozta Firman.

Mi történt ezután?

Megnyerte a 2002-es Formula Nippon sorozatot, majd a Jordan színeiben bemutatkozhatott a Forma-1-ben is. 2007-ben övé lett a Super GT sorozat bajnoki címe. 

1994 Jamie Davies

„Nagyon jó tapasztalat a jelöltek között lenni – elég idegőrlő tud lenni, amikor pusztán beszélned kell magadról a bírák előtt. Megnyerni a díjat pedig óriási presztízs. 

A Forma-1-es teszt 1995 decemberében volt, Jerezben. Azelőtt nem vezettem F3-asnál erősebb autót, és nem is ismertem a jerezi versenypályát sem. David Coulthard is éppen ott tesztelt, ő vezetett körbe a pályán, segített megismerni annak vonalvezetését. 

A Forma-1-es teszt igazán jól sikerült, körről-körre gyorsabb tudtam lenni” - mondta Davies.

Mi történt ezután?

Eljutott az F3000-es sorozatig, majd a sportautók világában találta meg a helyét. 2004-ben Le Mans bajnoka lett. 

1995 Jonny Kane

Mi történt a díj elnyérését követően?

1997-ben megnyerte a Brit Forma 3-as bajnokságot, majd a sportautók mezőnyében folytatta pályafutását. 2010-ben ő lett az LMP2 kategória győztese a Le Mans-i 24 órás viadalon. 

1996 Darren Turner

„A Forma-1-es teszt hatalmas ugrást jelentett. Azelőtt a Formula Renault bajnokságban szerepeltem, és pár alkalommal részt vettem F3-as teszteken. A kivezető körömben rögtön hibáztam, de nagyon élveztem a lehetőséget. 

Az utolsó etapban mindössze három kört tettem meg, mivel nem gyorsultam, és eléggé le is fárasztott a dolog. Komoly fizikai erőfeszítést jelent egy Forma-1-es autó irányítása. 

Úgy érzem, hogy a díj nélkül sokkal rövidebb lett volna a versenyzői pályafutásom. Segített, hogy profivá váljak, rákerültem az autóversenyzés térképére” - mondta Turner.

Mi történt ezután?

2005-ben az Aston Martin gyári pilótája lett. Azóta is ennél az istállónál versenyez, háromszoros Le Mans GT győztesnek mondhatja magát. 

1997 Andrew Kirkaldy

Mi történt a díj elnyérését követően?

Eljutott az F3-ig, majd a GT sorozatban szerepelt, először versenyzőként, majd később csapatfőnökként. 

1998 Jenson Button

Mi történt a díj elnyérését követően?

A díj elnyerése után egy évvel már a Forma-1-ben versenyzett. 2009 világbajnoka, 15 futamgyőzelemmel büszkélkedhet. 

1999 Gary Paffett

Mi történt a díj elnyérését követően?

Volt a McLaren tesztpilótája, a Forma-1-ben azonban nem mutatkozhatott be. Átváltott a Német Túraautó Bajnokságra, ahol már kétszeres világbajnoknak mondhatja magát. 

2000 Anthony Davidson

„Különleges pillanat volt, amikor átvehettem a díjat. Komoly elismerés, azt jelenti, hogy az embernek van jövője az autóversenyzés terén.

Soha nem felejtem el azt a pillanatot, amikor idegesen a színpadra léptem. Én voltam a tizenkettedik, aki elnyerte a díjat, minden tekintet rám szegeződött. 
Nagy becsben tartom ezt az elismerést. A trófea büszkén foglal helyet a felső polcon, néhány kiváltságos társával együtt, melyek nem lennének ott nélküle” - mondta Davidson.

Mi történt ezután?

Bekerült a Forma-1-be, ám nem sikerült élcsapathoz szerződnie. 2014-ben hosszútávú versenyzésben szerzett világbajnoki címet. 

2001 Steven Kane

Mi történt a díj elnyérését követően?

Szerepelt a Formula Renault bajnokságban, majd a sportautók és túraautók mezőnyében is kipróbálta magát. Ma a Bentley GT gyári versenyzője. 

2002 Jamie Green

„A legnagyobb kihívás az volt, hogy olyanok ellen kellett F3-as autóval versenyeznem, mint Adam Carroll, akinek volt tapasztalata ebből a kategóriából. Új gumikon nem voltam annyira gyors, ám a teszt így is jól sikerült. Bíztam magamban, hogy enyém lehet az elismerés. 

Emlékszem, amikor kimondták a nevemet, azt éreztem: „Igen, igazam volt. Elég jó vagyok.”

A DTM teszt után felhívott a HWA csapat, és egy F3-as tesztlehetőséget ajánlottak Hockenheimben. Így került be a Német Túraautó Bajnokságba pár évvel később. 

Zsűritagként érzi át igazán az ember, hogy mennyit is jelent ez a díj a versenyzők karrierjének. Amikor én voltam abban a helyzetben, mindig a következő lépésre összpontosítottam, és nem éreztem a bukás lehetőségét. Most vagyok hálás igazán, hogy nem szúrtam el a lehetőséget” - nyilatkozta Green.

Mi történt ezután?

Lewis Hamilton, Nico Rosberg és Robert Kubica legyőzésével elhódította a 2004-es F3 Euro Series bajnoki címet. A DTM-ben 16 futamgyőzelmet aratott. 

2003 Alex Lloyd

„A teszt kiemelkedő pillanata volt, amikor a Mercedes DTM autóját vezethettem. Az autó nem csak erős volt, olyan dolgokra volt képes, amit csak nyitott tetejű versenyautók tudnak. 

Nagyon örültem, hogy száraz idő volt a Forma-1-es tesztemen Silverstoneban. Leírhatatlanul gyors volt az autó – akkor még V10-es motor dübörgött benne. Elképesztő élmény volt. 

A díj a világ minden szegletében sokat jelent, ezt éreztem akkor is, amikor 2006-ban Amerikába tettem át a székhelyem” - mondta Loyd.

Mi történt ezután?

Megnyerte a 2007-es Indy Lights bajnoki címet, valamint 2008 és 2011 között 27 IndyCar futamon állt rajthoz. 

2004 Paul di Resta

„A legnagyobb dolog a Forma-1-es teszt volt. Egy Forma-1-es teszt a McLarennel. Bekerültem a BRDC-be, a McLaren kötelékébe, és közel kerülhettem a brit autósport krémjéhez. 

Abban az évben is számtalan tehetséges pilóta ácsingózott a díjra, többek között George Russell is. Nagyon sokat jelent számomra ez az elismerés” - nyilatkozta di Resta.

Mi történt ezután?

Euro F3 és DTM bajnok lett, bekerült a Forma-1-be, majd visszatért a DTM mezőnyébe. Emlékezetes, hogy a 2017-es Magyar Nagydíjra televíziós szakértőként készült, majd Felipe Massa helyén az egyik Williams volánja mögött rajthoz állt a versenyen. 

2005 Oliver Jarvis

„A tesztekre Snettertonban került sor, nagyon hideg körülmények között. Emlékszem, hogy nem futottunk gumimelegítő köröket, így elég nehéz dolgunk volt, hiszen a hátsó kerekek állandóan kipörögtek negyedik sebességi fokozat alatt.

Amikor meghallottam a nevemet a díjátadón, elöntöttek az érzelmek. Ott volt a családom, fogalmam sincs, mit mondtam a színpadon, csak arra emlékszem, hogy a díjat Sir Stirling Moss adta át. Meghatározó pillanata volt az életemnek. 

A díj nélkül nem hiszem, hogy ma is aktív versenyző lennék. Nem csak az ajánlólevél jött jól, hanem a díjjal járó pénzbeli juttatás is, hiszen segített finanszírozni az F3-as karrieremet. 2007-ben aztán már szponzorált versenyzőként indultam, később pedig lehetőséget kaptam az Auditól a DTM-ben” - fogalmazott Jarvis.

Mi történt ezután?

Az Audival megnyerte az A1GP, Super GT, és WEC sorozatokat. Ma a Joest Mazda IMSA csapat tagja. 

2006 Oliver Turvey

„A díj megnyerése előtt nem igazán kaptam lehetőséget a bizonyításra, anyagi okokból. Aztán elérkezett az én időm. 

Akkoriban a Cambridgei Egyetem hallgatója volt, ám ezzel együtt is keményen készültem a tesztre. Tudtam, hogy ez egy rendkívüli lehetőség. Fantasztikus volt a teszt, három nagyszerű autót is vezethettem, illetve ellátogathattam a McLaren Technológiai Központjába. 

A McLaren Forma-1-es autóját vezetni fenomenális volt: a sebesség, a leszorítóerő, a fékek működése egyik korábbi autóhoz sem volt fogható. Ez az emlék örökké velem marad. 

Ezen a teszten győztem meg a McLaren csapatát, hogy szerződtessenek tesztpilótának, amit a mai napig csinálok” - mondta Turvey.

Mi történt ezután?

Eljutott a GP2 mezőnyéig, majd a sportautók világban tett sikeres kitérőt. Ma a NIO csapatával versenyez a Formula E sorozatban. 

2007 Stefan Wilson

„Az egész értékelési folyamat élénken él az emlékezetemben. Az időjárási körülmények állandóan változtak, a DTM-es teszt idején csontszáraz volt a pálya. Elképesztő volt megtapasztalni a csapat professzionális hozzáállását.

Elég nehéz volt betuszkolni engem egy Forma-1-es autóba, köszönhetően a 190 centiméteres magasságomnak. Két vagy három napot töltöttünk a McLaren Technológiai Központjában. Egyszer csak odajött hozzám egy mérnök, és azt mondta: „Ne aggódj, még soha nem fordult elő, hogy nem sikerült bepréselnünk valakit az autóba. Volt itt egy srác, azt hiszem Wilsonnak hívták, vele meggyűlt a bajunk”. Justin Wilson, a testvérem volt az, így nem voltam túlságosan bizakodó. Végül egy új kormányoszloppal megoldották a problémát” - mesélte Wilson.

Mi történt ezután?

Követte testvérét, Justint az Egyesült Államokba, és már kétszer is rajthoz állhatott az Indy 500-as versenyen. 

2008 Alexander Sims

„Élénken emlékszem, hogy az egyik DTM-es főmérnöknél érdeklődtem a sebességváltó működésével kapcsolatban. Ő azt felelte: „Arról majd te fogsz beszámolni a teszt után”. Rögtön éreztem a felelősséget a vállaimon.

Vezethettem egy Aston Martin GT4-es és egy Carlin F3-as autót. Mindkettőt nagyon élveztem. Az Aston Martin ABS rendszerét vizes körülmények között volt alkalmam próbára tenni. Lenyűgözően működött, nagyon hamar megtanultam kezelni. 

Az elmúlt két évben tagja voltam a zsűrinek, és két dolgot figyeltem meg, amit mások talán nem vesznek észre. Először is, egy nagyon nyitott és őszinte folyamatról van szó: a díjat a legjobb és leggyorsabb versenyző kapja. Másodszor pedig, a díj nem jöhetne létre az autósport különböző szervezeteinek összefogása nélkül. Ők nem a pénzért csinálják, egyszerűen annyi időt és energiát fektetnek bele, ami évről évre büszkeséggel tölt el mindenkit” - nyilatkozta Sims.

Mi történt ezután?

F3 és GP3 sorozatban futamokat nyert, majd a GT világában is sikeres tudott lenni. Megnyerte a Spa-i 24 órás viadalt, jelenleg pedig a BMW versenyzője a Formula E sorozatban.

2009 Dean Smith

Mi történt a díj elnyérését követően?

Eljutott a GP3-as kategóriáig, ahol a dobogóra is sikerült felállnia. Ma már nem versenyez egyik szakágban sem. 

2010 Lewis Williamson

„A díj elnyerése ajtókat nyitott meg előttem. Megerősítést kaptam azzal kapcsolatban, hogy a megfelelő úton járok a professzionális autóversenyzői karrier felé. Mindig magadat kell adnod, és küzdeni a végsőkig – ezt nagyon tisztelik az emberek. 

Aki bekerül a jelöltek közé, egytől-egyig kiváló pilóta. Azon múlik minden, hogyan tudjuk kezelni a nyomást. Minél feljebb lépsz az autóversenyzés ranglétráján, annál nagyobbak az elvárások. 

A Forma-1-es tesztre Silverstoneban került sor. Korábban már versenyeztem ezen a pályán, ismertem a féktávokat, Forma-1-es autóval viszont nagyobb a sebesség, így fékezni is másként kell” - mondta Williamson.

Mi történt ezután?

Megnyerte a GP3-as sorozatot, ám a Formula Renault 3.5-ben nem járt szerencsével. Most a GT3-as Strakka pilótája. 

2011 Oliver Rowland

"Óriási a nyomás, hiszen teljesíteni kell az elvárásokat, közben vigyázni az autóra, és lenyűgözni a zsűrit. Mindent ki kell adnod magadból. Kissé váratlanul ért a lehetőség, hiszen csak az első idényem volt ez együléses versenyautóban. Ezzel együtt nagyon élveztem.  Fiatal korom óta a Forma-1-ről álmodtam, fantasztikus volt a McLarenes tesztlehetőség. Szépen megkérnek, hogy vigyázz az autóra, ám ilyen lehetőség ritkán adódik, igyekeztem mindent kihozni belőle. 

A díj elnyerését követően sokat jelentett számomra a zsűrielnök, Derek Warwick támogatása. Rengeteget tanultam tőle, többek között azt, hogy fegyelmezettnek kell lennem. Megmutatta milyen a kemény munka és az elszántság. Jobb emberré is tett, örökké hálás leszek az erőfeszítéseiért” - mondta Rowland.

Mi történt ezután?

2015-ben a Formula Renault sorozat bajnoka lett, majd bekerült a Williams Forma-1-es tehetséggondozó programjába. Jelenleg a Formula E sorozatban versenyez a Nissan színeiben.

2012 Jake Dennis

Mi történt a díj elnyérését követően?

Az Euro F3 megnyerése után a hosszútávú versenyzésre tért át. Megnyerte a Blancpain Endurance viadalt 2018-ban, az R-Motorsport pilótájaként. 

2013 Matt Parry

„Természetesen számtalan lehetőség nyílt meg előttem a díj elnyerésével, ám számomra az odáig vezető folyamat jelentette a legtöbbet. Ekkor kaptam életemben először professzionális autóversenyzőhöz méltó bánásmódot. Nem azért voltam ott a teszten, mert pénzt, gumikat, vagy üzemanyagot hoztam a csapatnak. Az itt megszerzett tapasztalat végig kísért pályafutásom során” - mondta Parry.

Mi történt ezután?

Sikerült futamot nyernie a GP3-ban, majd áttért a GT sorozatra.

2014 George Russell

„A díj megváltoztatta az életemet. Még szinte fel sem fogtam mennyi mindent kaptam a McLarentől, az Autosporttól, a BRDC-től és Mercedestől. Hihetetlen lehetőség három csodálatos autót vezetni a világ legjobb versenypályáin. Semmihez sem hasonlítható az itt megszerzett tapasztalat.  A teszt egyik fénypontja a Mercedes DTM autója volt. Elképesztő volt az autó tapadása, nehezen találtam rá szavakat. Szinte egy másik bolygón éreztem magam, nem volt ilyen vezetési élményben részem korábban. 

Ezután következett a McLaren Forma-1-es autója. Egész életemben arról álmodtam, hogy F1-es világbajnok legyek. Kiváltságosnak éreztem magam, hogy 17 évesen megtettem az első lépéseket. Emlékszem, amikor kihajtottam a boxutcából, kikapcsoltam a sebességkorlátozót, az autó pedig szinte repült - nyilatkozta Russel.”

Mi történt ezután?

Besöpörte a GP3 és F2-es bajnoki címeket újoncként, jelenleg pedig a Forma-1-es bemutatkozására készül a Williams istálló színeiben. 

2015 Will Palmer

„A teszt és bejelentés között hat hét telt el. Egyfolytában csak a díj elnyerésére tudtam gondolni. Éreztem, hogy van esélyem, hiszen elég jól ment az F2-es teszt, különösen az utolsó szakaszban, amikor „időmérős” köröket futottunk. 

Soha nem fogom elfelejteni azt a pillanatot, amikor megtörtén a bejelentés. Versenyzői karrierem egyik fénypontja. Szintén emlékezetes pillanat volt, amikor elsőként Derek Warwick gratulált a Monacóban aratott Formula Renault győzelmemhez. Történt mindez másfél évvel azután, hogy átvehettem tőle az elismerést - így hangzottak Palmer szavai.”

Mi történt ezután?

Második helyen végzett a 2017-es Formula Renault Eurocup sorozatban, majd a GP3 kategóriába került. 

2016 Lando Norris

„A díj elnyerése hozta el számomra pályafutásom egyik legbüszkébb momentumát. Emlékszem, mennyire ideges voltam előtte, a bejelentés pillanata viszont lenyűgöző volt. 

Egy Forma-1-es autó vezetésénél nincs nagyobb élmény. Az első lehetőséget ennek a díjnak köszönhetem. Itt kezdődött a szoros együttműködésünk a McLarennel. Először képzést kaptam tőlük, majd segíthettem az autó szimulátoros fejlesztésében, végül pedig csatlakoztam a tehetséggondozó programhoz. Egyértelműen kijelenthetem, hogy a díj nélkül nem lennék ma itt.”

Mi történt ezután?

Újoncként megnyerte az Euro F3 bajnoki címet, majd második lett a Forma 2-ben, 2019-ben pedig ő lesz a McLaren egyik Forma-1-es pilótája. 

2017 Dan Ticktum

Mi történt a díj elnyérését követően?

A Red Bull junior pilótája 2018-ban másodszor nyerte meg a Macau GP-t, idén pedig a Super Formula sorozatban fog versenyezni. 

2018 Tom Gamble

„Fiatal korom óta erre a lehetőségre vártam. 2018-ban konkrétan szerettem volna bekerülni a legjobb négy jelölt közé. Hogy nyerni tudtam, az minden képzeletem felülmúlta. 

A silverstone-i teszt két napja életem egyik legnagyobb élménye. Három szenzációs autót tesztelhettem, ráadásul egy legendás pályán. Óriási megtiszteltetés volt”  - hálálkodott Gamble.

Forrás:

További autós hírek

Napjainkban a leggyakrabban felmerülő téma az autózásban az elektromos autózás. Előnyei és hátrányai egyarán vannak, mert tény, hogy egyelőre még…

Gyalogátkelőhelyen gázolt el egy idős asszonyt egy negyvenöt éves Nógrád megyei nő. Mivel a baleset körülményei miatt elrendelt pályaalkalmassági vizsgán…

A HVG egyik olvasóját nem kicsi meglepetés érte ma. Egy kapuvári parkolóban, fizető övezetben hagyta autóját, miután parkolójegyet vett és…

Már a rendszámnál akadtak gondok a fejben: Alfagirl!??? Nyilván akár lehetett valami “izomagy reklám” megrendezett videó, amit sejtet a rendszám,…

Az Electrec szúrta ki, hogy nemrég nyilvánosságra hozták a Tesla egyik idén benyújtott szabadalmát, ami “A járművek és a napelemek…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját