Radikális változások a McLaren F1-es csapatának háza táján

Közzétéve:
2019-01-24, 10:37

Andreas Seidl lett a McLaren F1-es csapatának ügyvezető igazgatója, akinek célja, hogy visszavezérelje wokingiakat a csúcsra.

Társszerző: Hajdu Balázs

A McLaren szerződtette a német Andreas Seidlt a problémákkal küzdő Forma-1-es csapat élére. Seidl kinevezése a McLaren vezetőségi átszervezésének legfrissebb lépése. A csapat célja, hogy újra versenyképessé váljon.

A 46 esztendős csapatfőnök a Porsche World Endurance Championship csapatától érkezik, felettese a vezérigazgató, Zak Brown lesz. Brown így vélekedett róla:

„Ő egy sokra hivatott vezető, aki már bizonyított is az autósport világában. A kinevezése egy újabb fontos lépés a Forma-1-es újjászületésünk érdekében.”

Andreas Seidl és Zak Brown
Andreas Seidl és Zak Brown

Seidl korábban már dolgozott a Forma-1-ben, egészen pontosan 2000 és 2009 között a BMW csapatát erősítette. Még kérdés, mikor állhat munkába a McLaren F1-es csapatánál, hiszen előbb meg kell állapodniuk a Porschéval a lelépést illetően.

„Hatalmas megtiszteltetés és kihívás ez számomra”, mondta Seidl. „Lehetőségem van hozzátenni a McLaren történetéhez, ez pedig hihetetlen motivációt ad. A csapatnak van jövőképe, tapasztalata, és – ami a legfontosabb – az emberei, akik segíthetnek visszatérni a csúcsra. Ez az elsődleges cél, mindent ennek érdekében teszünk.

McLaren F1

Miért éppen Seidl?

A McLarennek szüksége volt valakire, aki vállalja a közvetlen működési felelősséget, és biztosítja a kapcsolatot Brownnal, és az igazgatótanáccsal. Így került képbe Seidl, aki kiváló munkát végzett a Porsche csapatánál.

Zak Brown, vezérigazgató feladata nem a Forma-1-es csapat működtetése – az ő pozíciója a McLaren teljes körű autóversenyzési tevékenységének felügyelete, beleértve az IndyCar sorozatot, és az esetleges WEC részvételt.

„A Forma 1-es programunk felelős vezetése szerves részét képezi a McLaren Racing hosszútávú stratégiájának, mely a globális autóversenyzés más formáit is érinti”, mondta Brown. 

A McLaren forradalmi átszervezése

Seidl kinevezése már a negyedik vezetőségi változás 2018 júliusa óta. Három magas szintű vezető távozott a csapattól a McLaren gyenge teljesítménye miatt. Tim Goss, műszaki igazgatót áprilisban küldték el, őt Matt Morris, vezető mérnök követte júliusban. A McLaren tervezői részlegének élén állók közül már csak Peter Prodromou, aerodinamikai vezető maradt a csapat kötelékében.

Visszatért azonban Pat Fry – ő korábban a Ferrari kedvéért hagyta el a csapatot, illetve kinevezték technikai igazgatónak James Keyt. Ő tavasszal, vagy a nyár elején áll munkába. Eric Boullier versenyigazgatót a korábbi IndyCar versenyző, Gil De Ferran váltotta júliusban. 

De Ferran (középen)
De Ferran (középen) júliusban csatlakozott a McLarenhez

Minek köszönhető ez a sok változás?

A McLaren 2018-ban Renault motorra váltott, búcsút mondva a Honda erőforrásnak. Úgy vélték, hogy a japán motorszállító visszahúzta őket, és a Renault motortól várták a felemelkedést. Ezzel szemben a McLaren lett a második leglassabb autó a mezőnyben, mely átlagban két másodperccel volt lassabb, mint a Red Bull.

A teljesítmény végül a hatodik helyre volt elég a konstruktőri viadalban, köszönhetően a kétszeres világbajnok Fernando Alonsónak, aki a pontok 80%-át szerezte. Ő 2019-ben már az új Indy500-as McLaren csapat színeiben versenyez, az extraklasszis által hozott pontokra tehát nem számíthat a csapat. Alonso helyére a korábbi Toro Rosso és Renault pilóta, Carlos Sainz érkezett, csapattársa pedig a brit újonc, Lando Norris lesz. 

De Ferran szerepköre érinti az IndyCar programot, és egy jövőben lehetséges hosszútávú bajnoksághoz való csatlakozást is. Ő lesz gyakorlatilag Brown jobb keze – belső vezetőésgi tanácsadóként is működik majd, aki sokat segíthet széles körű tapasztalatával. A brazil vezető tehát főleg a Forma 1-re fókuszál, ám kiveheti részét Alonso Indy500-as szerepléséből is. A spanyol pilóta arra készül, hogy ő legyen a történelem második versenyzője, aki elnyeri az autóversenyzés – nem hivatalos – „tripla koronáját”. Ehhez meg kell nyerni az Indy500-at, a Le Mans 24 órás viadalt, illetve a Forma-1-es Monacói Nagydíjat.

De Ferran 2001-ben megnyerte az Indy500-at, illetve kétszeres IndyCar bajnoknak mondhatja magát. Ő volt Alonso tanácsadója a 2017-es Indy500-on, ahol a spanyol 24 körön keresztül vezetett, majd motorhiba miatt feladni kényszerült a versenyt.

Kapcsolódó írások

2019. február 10.
2019-től a McLaren kiszáll a díjkiosztásból
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját
Hegedűs Andor a Red Bull Racing épülete előtt, szemből fotózva
2018. november 21.
Andor egy olyan karriert futott be eddig, amire sok benzinvérű társammal együtt ámulattal tekintünk . Az alábbi interjúból kiderül, hogyan került a Formula 1 egyik legelitebb csapatába tervezőmérnökként!