A ZIL gyártmányú gépcsoda egészen pontosan 1970. december 29-én állt munkába, hogy aztán mind a mai napig fáradhatatlanul dolgozzon azon, hogy a fagyos telek folyamán ne legyenek hótorlaszok. A munkagép érdekessége, hogy igazából nem sokszor kell használni, mégis nagyon fontos a megléte, hiszen ha a mostani megszokott szürke decemberek helyett mégis behavazódunk, akkor nagyon nagy szükség lesz rá.

Ha esetleg nem indul el a videó, megnézheted YouTube videomegosztó oldalon.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. körülbelül 50 ilyen géppel rendelkezik, amelyből három darab Fejér megyében készül a télre. Most pedig a háromból egyet be is mutattak a nagyközönségnek, hiszen nem kis frissítésen ment keresztül annak érdekében, hogy ennyi év után is készen álljon a megpróbáltatásokra. A Rába D10-es motor átesett egy teljes olajcserén, továbbá a munkagép hálózati adapterét is erősítették, mely során a 12 helyett egy 24 voltos egységet tettek bele.

Míg kívülről teljesen újrafestették és új fényszórókat kapott, belülről korszerűsítették a fülke fűtőberendezését és újra kárpitozták. Az új abroncsok mellett a fékeket és a futóműveket is ellenőrizték, amit kellett kicseréltek benne. Természetesen a hómaró szerkezetet is megerősítették, valamint kicserélték a hidraulika tömlőket.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. ZIL gépe friss műszaki vizsgával készült fel a munkára, a kérdés már csak az, hogy lesz-e dolga ezen a télen, hiszen minden évben mindenki egy szép fehér karácsonyban reménykedik. Talán most meg is lesz.