1986-ot írunk, amikor a BMW megalkotta a legendás E30 M3-at, hogy a homologizációs követelményeknek megfelelve indulhassanak a túraautó világbajnokságban. Az első generációs BMW M3 az eredeti 3-as kupé alapjaira épült, először 5000 darabot gyártottak belőle. 1991-ben az utcai E30 modellek gyártása befejeződött, a 17 970 darabból 786 kabrió az európai piacra készült, 5300 kupét kapott Amerika – utóbbi karosszériakivitelben képviseli a legnagyobb értéket.

BMW E30 M3 aukció

A 2,3 literes, soros négyhengeres motor 192 lóerőt és 230 Nm-es nyomatékot teljesített (katalizátor nélkül 197 lóerőt és 240 Nm-t tudott), ötsebességes Getrag manuális váltót kapott, hátul pedig egy részlegesen önzáró diffi oszlatta el az erőt. 1989-ben az európai piacra szánt, továbbfejlesztett M3 már 212 lóerőt teljesített, később az Evolution kivitel egy 2,5 literes motort kapott 235 lóerővel.

E30 M3 engine

A képeken látható E30 M3 hibátlan állapotban van, borzasztóan nehéz manapság találni ilyen kondícióban megőrzött példányt. A Bring A Trailer oldalán minden infót megtalálni a 8000 mérföldet futott 1988-as M3-ról, ami Kaliforniában talált első tulajdonosára, garázsban őrizték, hétvégi autó volt. A jelenlegi tulajdonos 2010-ben vásárolta, mindössze 640 mérföldet ment vele.

BMW E30 M3

Kivételes állapotban lévő cinóber (zinnoberrot) vörös fényezés, M3 specifikus oldalsó szoknyák, első és hátsó lökhárítók és sárvédő szélesítések találhatók rajta, a hátsó spoiler és az első splitter már az M3 Evolution-ről származik, a beltérben pedig remekül mutat a Natural Tan bőr borítás.

E30 M3 interior

Eléggé elszaladtak az árak, az árverés 2020. július 21-én, azaz ma jár le, simán elérheti a 200 000 dollárt a végső licit, hiszen nem egy mindennapi vételről van szó.