2018. december 13. | 14:54

Egyre közelebb az Aston Martin legújabb autójának, a Valkyrie-nek a gyártása és egyre több információt is csepegtetnek az autóimádóknak, miért is lesz különleges

Az Aston Martin Valkyrie egyre közelebb kerül a sorozatgyártáshoz, így egyre többet is lehet tudni róla. Ami igazán különlegessé teszi a Valkyrie-t, hogy a legtöbb szupersport autóval ellentétben egy orbitális, 6.5 literes V12-es SZÍVÓMOTOR dolgozik majd benne, ami 1000 lóerős teljesítményre képes.

A Valkyrie eredeti kódjelzése AM-RB 001 volt, de mennyivel jobban hangzik a viking mitológiából vett valkűr-név. A motort a Cosworth-szel közösen fejlesztették és elképesztő karakterrel bír: a 12 hengeres motorban 65 fokot zárnak be a hengerek, ráadásul 11.100 fordulatig képes elforogni, a maximális 1000 lóerős teljesítményét 10.500-as fordulaton adja le.

És most dőlj hátra egy kicsit és próbáld magad elé képzelni azt a hangorkánt, amit egy 6.5 literes V12-es motor képes megidézni 10 ezer fölötti fordulatnál.

Ha valamibe bele lehet kötni, az a nyomaték, hisz az „csak” 740 Nm és azt is magas, 7000-es fordulatszám mellett adja le a motor. Kicsit kevésnek tűnik a mai turbómotorokkal összehasonlítva, de ne feledd, ebben a hatalmas szívómotor egészen másképp viselkedik, mint akármelyik quad-turbós csoda, egyenletesen adja le ezt a hatalmas erőt.

Hogy a modern technológia nem hiányozhat a Valkyrie-ből, bizonyítja az is, hogy hibridnek tervezik. Hogy 1, esetleg 2 elektromos motor fog besegíteni a V12-esnek, még nem tudni, az Aston Martin ezt csak később fogja tisztázni.

De ha nem is vagy oda a hibrid autókért és csak a motort nézed, már az is egy technológiai kuriózum. Literenként 153.8 lóerő, ami egy szívómotortól elképesztőnek mondható! Ez olyan, mintha egy hétköznapi 1.6-os autó átlagos 100-110 lóereje helyett 245 lóerőre lenne képes.

Méretéhez és teljesítményéhez képest karcsú súllyal bír a motor, 206 kg-ot nyom „csupán”. Elsőre soknak tűnhet, de mégiscsak egy 6.5 literes V12-esről van szó. A súlycsökkentést alumínium és titán alkatrészekkel sikerült elérni, értve ez alatt a főtengelyt, az összekötő rudakat és a F1-technológiával készülő dugattyúkat. Összevetve, az Aston Martin Valkyrie főtengelye 50%-kal könnyebb, mint a gyártó másik szupersportautójáé, a One-77-é volt.

A motoron kívül, amit tudni lehet a Valkyrie-ről, hogy a súlya valahol 1000-1090 kg körül lesz, a súly/lóerő arány (főleg a hibrid rendszerrel együtt) el fogja érni az 1:1-et. A 7 sebességes automata váltót a szupersportautók váltóspecialistája, a Ricardo fogja adni hozzá. A hibrid rendszerhez szükséges akkumulátorokat a Rimac fogja szállítani. Az a horvát elektromos szuperautót gyártó Rimac, akiknek a prototípusát összetörték a Top Gearesek.

Nem mondhatni, hogy 150 darabos példánnyal tömegcikk lesz majd a Valkyrie, de még ennek is lesz egy kifejezetten versenypályákra specializált AMR Pro-változata, amiből még kevesebb, alig 25 darab fog készülni!