A T-Systems Magyarország Zrt. tervezheti és építheti meg a zalaegerszegi próbapálya gyengeáramú rendszerét, mégpedig nettó 1 milliárd 249 millió forintért. A nyílt tender eredményét az uniós közbeszerzési közlönyben közölte az ajánlatkérő Autóipari Próbapálya Zala Kft.

A tender győztesének a zalaegerszegi járműipari tesztpálya speciális irányítási- és IT alépítményi rendszerének tervezése és kivitelezése jut feladatul. A munkához tartozik a próbapálya területén kiépítendő gyengeáramú alépítmény, a hírközlő vezeték hálózat, a kerítésvédelmi rendszer, az építményfelügyeleti rendszer, valamint két darab, egyenként 40 méter magas rácsos torony építése. 30 sorompó és 2 trafóállomás telepítéséről is gondoskodnia kell a kivitelezőnek, az egyedüli ajánlattővel március 10-én kötött szerződést az ajánlatkérő.

A zalaegerszegi tesztpálya felülnézetből

A 45 milliárd forintba kerülő, 260 hektáron elterülő zalaegerszegi járműipari tesztpályát a tervek szerint 2021 végén adják át. A próbapálya néhány elemén már tavaly elindulhattak a szolgáltatások. A létesítmény szolgáltatásait hasznosító AVL-ZalaZone Kft. kereskedelmi vezetője, Robert Siddi arról számolt be, hogy már működik

  • a Smart City,
  • a nyolcféle felületen kipróbálható fékteszt,
  • a 300 méter átmérőjű dinamikus felület és
  • a kisebb versenypályának számító kezelhetőségpálya.

A jövőben elkészül a Balatonszentgyörgyöt és Zalaegerszeget összekötő, 50 kilométeres M76-os út, amelynek egy 12 kilométeres egyenes szakaszát az AVL-ZalaZone hetente kétszer egy irányban tesztelésre lezárhat majd, a magyar állam ugyanis belement ebbe. Ezen a szakaszon több mint 250 kilométeres óránkénti sebességgel is haladhatnak majd az autók, köztük az önvezető járművek is.

2021-ben épül meg az 5, 12, 18, 25 és 30 fokos emelkedőket tartalmazó modul a ZalaZone tesztpályán, a kezelhetőségi pálya pedig kiegészül egy egy kilométer hosszú, hat méter széles kisebb kezelhetőségi pályával, amely teljes hosszában vizezhető lesz.