2020. augusztus 30. | 15:43

Nico Rosberg új szuperautója gyorsabb, mint az a Forma-1-es Mercedes, mellyel 2016-ban VB-címet nyert.

Több mint két év telt el azóta, hogy a Rimac C_Two prototípusát bemutatták a Genfi Autószalonon, a sorozatgyártásba kerülő változatra egyelőre még várni kell. Ennek leleplezését a horvát autógyártó a 2020-as Genfi Autószalonra tervezte, ez a rendezvény azonban a koronavírus-járvány miatt elmaradt. Egyelőre a jövő évi seregszemle megrendezése is kérdéses, jelenleg senki nem tudja, hogyan tervezze a közeljövő programjait.

A Rimac mindenesetre folytatta a C_Two modell finomhangolását. A szuperautóból a tervek szerint 150 példány gördül le a gyártósorról, az egyik pedig egy korábbi Forma-1-es világbajnok tulajdona lesz.

A Mercedes csapatával 2016-ban F1-es VB-címet elhódító Nico Rosberg még 2019-ben adott le előrendelést a Rimac C_Two modellre. A német autóversenyző a horvátországi Sveta Nedeljában találkozott Mate Rimac-kal, a vállalat vezérigazgatójával. Rosberg 2021 elején kaphatja meg személyre szabott szuperautóját.

Nico Rosberg a 2016-ban megszerzett világbajnoki címét követően visszavonult a Forma-1-től. Azóta megalapította a zöld technológiát népszerűsítő Greentech Fesztivált, valamint befektetett több mint 20 közlekedési vállalkozásba és a Formula-E bajnokságba. Az elektromos járművek iránt érzett szenvedélyét figyelembe véve, a Rimac C_Two a tökéletes autó Rosberg számára.

„Megtiszteltetés számunkra, hogy Nico Rosberget a Rimac Automobili család tagjának mondhatjuk. Nico egy remek srác, minden tekintetben. Nagyszerű versenyző, a fenntarthatóság támogatója, rajong a technológiáért, és nagyon tudatos jövőképpel rendelkezik. Pontosan érti, mit szeretnénk elérni a C_Two modellünkkel. A teljes mértékben házon belül fejlesztett elektromos technológiánkkal új alapokra kívánjuk helyezni a nagyteljesítményű autók fogalmát. Az, hogy a világ egyik legjobb autóversenyzője is minket választott, a létező legjobb visszaigazolás számunkra” - mondta Mate Rimac, a vállalat alapítója és vezérigazgatója.

A világjárvány által okozott válság nem okozott fennakadást a Rimac C_Two modell fejlesztésében. A Rimac a közelmúltban mutatta be azt a gyártósort Horvátországban, ahol mind a 150 modell készül majd. A vállalat szerződtette az Aston Martin egykori vezető mérnökét Chris Porrittót, aki a technológiai igazgató posztját tölti be a horvát cégnél.

A sorozatgyártásba kerülő C_Two végsebessége 415 km/h lesz. A Genfi Autószalonon bemutatott prototípus 0-100 gyorsulása mindössze 1,85 másodperc, az 1914 lóerős teljesítménynek és 2300 Nm nyomatékának köszönhetően a Rimac szuperautója gyorsabb, mint Rosberg 2016-os világbajnok Mercedese. A Rimac azt állítja, hogy a sorozatgyártásba kerülő változat még erősebb teljesítménymutatókkal fog rendelkezni.