2020-ban jön a japán Kei-car csoda, a Honda N-WGN új generációja

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-07-19, 14:43

Az európai szemmel felfoghatatlanul nyomi kis célszárszámot közel 6 év után újítja meg a Honda.

A Kei-carokról olvashattál korábban az Alapjáraton, ezek az apró kis négykerekű torzszülöttek a kényszerszerű ésszerűség megtestesülései az autó piacon. Bár ezeknek a járgányoknak a nemzetközi kereslete a nullához konvergál, a szigetország metropoliszaiban elég nagy az igény rájuk.

Honda N wagen

A fentiek ismeretében kifejezetten japán piacra tervezett Kei-car előrendelése augusztus 9-én veszi kezdetét, N-WGN és N-WGN Custom verzióban. Ára 1 millió 274 ezer és 1 millió 512 ezer Japán yen közöt lesz, ami megközelítőleg 3,5-4 millió forint. Tulajdonképpen ennyi pénz egy új autóért még hazai viszonylatban sem tűnik annyira vészesnek, igaz a magyar átlagvásárló számára egy erősen értelmetlen dolognak tűnhet, amíg mellé nem állít az ember egy Smartot. Érdekes lehet, hogy a kalkulációk alapján a japán vállalat várhatóan 7000 darabot értékesít az autóból havonta, ami komoly keresletről árulkodik.

A neked talán viccesnek tűnő autó belpiacos menőségfaktoráról sokat elárul az 2014-ben bemutatott első széria reklámja:

Az új N-WGN is az N-BOX platformjára épül, bár kívül belül megújulva kerül piacra. A kisautó kívülről mesterien letisztult gyufásdoboz formája a praktikus tárolási megoldások lavináját zúdítja tulajdonosára az utastérben.

Jellemzően ezek az autók vagy rettentően nyomorult, de valahogy mégis egyfajta karikatúraként cuki megjelenésük mellett a legvidámabb színvilággal párosulva róják az utakat. Az új Honda N-WGN is széles színvilágban lesz kapható, mindenféle menő fantázianevekkel ellátott sárga, kék, zöld és barna (pardon: Premium Agate Brown Pearl, melyik egy Rolls Roys-nak sem állna jól, nem hogy egy Kei-carnak… ) színben.

Nem kevésbé érdekes része szériának, hogy a Honda vezetés segítő és biztonsági rendszereinek jelentős része megtalálható az autóban. A Honda Sensing csomag része a sávtartó, adaptív tempomat, a Honda vészfék asszisztense és veszély elkerülő kormány asszisztense is, ami igencsak top biztonsági felszerelés, már csak az árkatategóriát tekintve is.

Honda N-WGN hátulról

Az autót egy 660 köbcentis dupla vezérműtengelyes motor hozza lendületbe, ami egy CVT váltón keresztül szabadítja el a nyomatékot.

Tudom, hogy egy ilyen kategóriájú autó a többség számára elfogathatatlanul alul mutatná a társadalmi befolyásának szintjét, de azt hiszem egy hasonló autópark kellemesen csökkentené a város forgalom terheltségét. Neked hogy tetszik, bírnál egy ilyet, vagy árokba vele?

Forrás:
Címkék:

Kapcsolódó írások

Honda is önvezető rendszert fejleszt
2017. június 08.
A Honda célkitűzése, hogy 2025-re vezetés közben alhasson a sofőr, ne kelljen folyamatosan az utat figyelnie, valamint hogy az utazással töltött idő szórakoztató legyen
Így válik az elhivatottság hivatássá
2018. május 05.
Ez a rövid cikk az elmúlt 6-7 évem kedvenc autó fotóit tartalmazza, nőként, fotósként, autófotósként, ez egy kicsit döcögős, de nem lehetetlen
Honda CR-V hibrid 2019
2018. november 16.
Kívül-belül teljesen újragondolták a Honda CR-V modellt, mely ezúttal a sportosabb, dinamikusabb megjelenés mellett továbbfejlesztett hibrid hajtáslánccal is kapható lesz.
Check Engine lámpa
2018. december 19.
Egy friss felmérésből kiderült, melyek a legkevésbé problémás autók