2019. július 19. | 16:43

Az európai szemmel felfoghatatlanul nyomi kis célszárszámot közel 6 év után újítja meg a Honda.

A Kei-carokról olvashattál korábban az Alapjáraton, ezek az apró kis négykerekű torzszülöttek a kényszerszerű ésszerűség megtestesülései az autó piacon. Bár ezeknek a járgányoknak a nemzetközi kereslete a nullához konvergál, a szigetország metropoliszaiban elég nagy az igény rájuk.

A fentiek ismeretében kifejezetten japán piacra tervezett Kei-car előrendelése augusztus 9-én veszi kezdetét, N-WGN és N-WGN Custom verzióban. Ára 1 millió 274 ezer és 1 millió 512 ezer Japán yen közöt lesz, ami megközelítőleg 3,5-4 millió forint. Tulajdonképpen ennyi pénz egy új autóért még hazai viszonylatban sem tűnik annyira vészesnek, igaz a magyar átlagvásárló számára egy erősen értelmetlen dolognak tűnhet, amíg mellé nem állít az ember egy Smartot. Érdekes lehet, hogy a kalkulációk alapján a japán vállalat várhatóan 7000 darabot értékesít az autóból havonta, ami komoly keresletről árulkodik.

A neked talán viccesnek tűnő autó belpiacos menőségfaktoráról sokat elárul az 2014-ben bemutatott első széria reklámja:

Az új N-WGN is az N-BOX platformjára épül, bár kívül belül megújulva kerül piacra. A kisautó kívülről mesterien letisztult gyufásdoboz formája a praktikus tárolási megoldások lavináját zúdítja tulajdonosára az utastérben.

Jellemzően ezek az autók vagy rettentően nyomorult, de valahogy mégis egyfajta karikatúraként cuki megjelenésük mellett a legvidámabb színvilággal párosulva róják az utakat. Az új Honda N-WGN is széles színvilágban lesz kapható, mindenféle menő fantázianevekkel ellátott sárga, kék, zöld és barna (pardon: Premium Agate Brown Pearl, melyik egy Rolls Roys-nak sem állna jól, nem hogy egy Kei-carnak… ) színben.

Nem kevésbé érdekes része szériának, hogy a Honda vezetés segítő és biztonsági rendszereinek jelentős része megtalálható az autóban. A Honda Sensing csomag része a sávtartó, adaptív tempomat, a Honda vészfék asszisztense és veszély elkerülő kormány asszisztense is, ami igencsak top biztonsági felszerelés, már csak az árkatategóriát tekintve is.

Az autót egy 660 köbcentis dupla vezérműtengelyes motor hozza lendületbe, ami egy CVT váltón keresztül szabadítja el a nyomatékot.

Tudom, hogy egy ilyen kategóriájú autó a többség számára elfogathatatlanul alul mutatná a társadalmi befolyásának szintjét, de azt hiszem egy hasonló autópark kellemesen csökkentené a város forgalom terheltségét. Neked hogy tetszik, bírnál egy ilyet, vagy árokba vele?