Ez lesz az utolsó alkalom, hogy a Daimler önállóan készít Smart modelleket.
Amikor a Daimler bejelentette, hogy a Smart modellek jövőjének biztosítása érdekében együttműködésbe lép a Geelyvel, a cég megerősítette, hogy ezzel a márka városi cirkálója egy újabb esélyt kaphat.
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
Immáron minden kőbe van vésve, mégpedig: a Daimler felel az autótervezésért, míg a Lotus és Volvo leányvállalatokat birtokló Geely lesz felelős a mérnöki munkálatokért, precizitásért. Ami még ennél is számottevőbb a megállapodásban az az, hogy a két vállalat közösen úgy döntött, felhagynak a belső égésű motorok használatával, így a jövőbeni Smart modellek teljes mértékben elektromossá avanzsálhatnak.
Ez a fajta elképzelés azonban csak 2022-től léphet érvénybe, ugyanis a Daimler egy végső ráncfelvarrást tervez véghezvinni az EQ ForTwo és ForFour modellek tekintetében, még mielőtt a Geely beszállna a projektbe. A 2019-es Frankfurti Autószalonon várhatóan megtekinthetők lesznek a Smart frissített modelljei.
A modernizált stílus, az átalakított motorháztető és a hátsó lökhárítók mellett vonzóbb megjelenéssel bír a kis városi cirkáló, mint valaha. Bár meg kell hagyni, a vázlatok az esetek többségében több modifikációt mutatnak, mint amennyit a modell ténylegesen megkap. A frissítés a Smartok belsejére is kiterjed, például továbbfejlesztik az infotainment rendszert, valamint a vezeték nélküli töltés lehetőségét is elérhetővé teszik.
A kifutó EQ Smart ForTwo és Smart ForFour modellek 22 kWh-s kapacitású akkumulátoraiból fakadó 113 km-es hatótávjánál az újak mindenféleképpen hosszabb hatótávval rendelkeznek majd. A gyártó elmondása szerint javában zajlik az akkumulátortechnológia fejlesztése. Azzal kapcsolatban nem közöltek adatot, hogy a Smart 82 lóerős villanymotorját érintené-e bármiféle teljesítményváltozás a frissítés során, avagy sem.