2019. július 27. | 17:00

Elég kevesen jutottak el a rajtvonalig.

125 évvel ezelőtt, egészen pontosan 1894. július 22-én került sor a világ első regisztrált autóversenyére, amelyet Albert Lemaitre nyert meg egy 3 lóerős benzines Peugeot-val. A viadalt a Le Petit Journal című francia újság írta ki, a lap a „Verseny ló nélküli szekereknek” névvel reklámozta az eseményt, ami mai szemmel nézve komikusnak hangzik, de akkoriban még tényleg gyerekcipőben járt az autóversenyzés.

Az indulóknak a Párizs és Rouen közötti 127 kilométeres távot kellett teljesíteniük, de sokan el sem tudtak rajtolni. A viadalra összesen 102-en neveztek, de a fő verseny előtt volt egy 50 kilométeres kvalifikációs futam is, már azon is csak 69-en vettek részt, végül 25 járgány bizonyult alkalmasnak arra, hogy elinduljon a valódi versenyen.

A célba végül Jules-Albert de Dion márki futott be először, saját építésű gőzhajtású járművével, 6 óra és 48 perc után. Azonban mégsem kapta meg az elsőnek járó díjat, ugyanis a gőzhajtású gépnek külön személyzete volt, amely nem volt megengedett. A győzelem így Albert Lemaitre ölébe hullott, aki egy 3 lóerős benzines Peugeot-t vezetett. A győztes a két részletből álló viadalon 12 perc híján hét óra alatt tette meg a 127 km-es távot, míg az utolsó célba érőnek kereken 13 órába telt megtenni a Párizs és Rouen közötti útvonalat. A győztes 17 km/h-s átlagsebességgel teljesítette a versenyt.

Így festett az autóversenyzés hőskora:

24.hu

Motorsport

Wikipédia