A pajtaleletek királya lehet az a '70-es évekbeli Lamborghini Espada, amire nemrégiben bukkantak rá lelkes autóimádók. A járművet több mint 30 évvel ezelőtt vitték be a pajtába, de a tulajdonos soha nem tért vissza érte. Amikor az istállóval rendelkező telek tulajdonosa tavaly elhunyt, az új gazdák megtalálták a benne elrejtett kincset.

Lamborghini Espada

Az autó valószínűleg tovább aludta volna a téli álmát, ha nincs Dominic, akit azzal bíztak meg, hogy szabaduljon meg egy nagy halom fémtől, amely a birtok pajtájában felhalmozódott. Legnagyobb meglepetésére a pajtában egy jobbkormányos Espada volt, amiből mindössze 130 példányt gyártott a Lamborghini. Dominic szerint az Espadát az egykori tulajdonosa hozta a birtokra, merthogy valahol tárolni akarta a kocsit. Miután néhány hónapig fizetett, a tulajdonos eltűnt, és soha többé nem hallottak róla. Mivel senki sem követelte vissza, az Espada az istállóban maradt.

Amikor a Lamborghini Marcelo Gandinit kérte fel egy új autó kifejlesztésére, azt akarták, hogy az elüssön a többi szuperautótól. Az Espada egy megbízható luxusautónak készült, 1968-ban az Isleróval és a Miurával együtt csatlakozott a Lamborghini termékpalettájához. A modell összesen egy évtizedig volt gyártásban, három különböző fejlesztésen ment keresztül, mielőtt 1978-ban végleg nyugdíjba vonult.

Lamborghini Espada

A pajtában porosodó példány, a kék bőrbelsőtől kezdve a motorháztető alatt található 3,9 literes, V12-es motor alkatrészein át meglepően jó állapotban volt ahhoz képest, hogy harmincvalahány éven keresztül meg sem moccant. A rágcsálók okozta károk minimálisnak tűntek az első állapotfelmérés során. Hogy ez miért lehetett így, arra a kifakult fehér fényezés és a bagolyürülékkel borított üvegek adnak támpontot.

Az előbányászott Espadát most szépen kipofozzák egy professzionális műhelyben, utána pedig kalapács alá kerül. Hogy utána mi lesz a sorsa, azt még nyilván nem lehet tudni, de nem elképzelhetetlen, hogy egy nap újra a természetese közegében, az utakon lehet vele majd találkozni.