2020. október 02. | 17:50

Az új 5-ös BMW árairól is szó esett a hazai sajtóbemutatón.

Az új, ráncfelvarrott 5-ös sorozat hazai sajtóbemutatóján Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója kezdte az előadások sorát. Beszámolt a cég 2020-as évének eddigi eredményeiről, ami a nehéz gazdasági körülmények ellenére egészen pozitívan alakult, hiszen 2536 autót értékesítettek szeptember végéig. Ezek 50%-a az X-sorozatból került ki, a maradék a hagyományos modellekből tevődik össze, a facelift előtti 5-ös széria az értékesítési rangsor 4. helyén helyezkedik el.

A BMW egyik legfontosabb modelljéről van szó tehát itthon is, érdekesség, hogy ha az 5-ös első kilenc hónapban értékesített változatait nézzük motorváltozat szerint, akkor az látható, hogy az 530e volt a legnépszerűbbé: 198 darabból 54 plug-in hibrid került értékesítésre, a második az 520d 45-tel, majd a 30d 43-mal. Az igényekhez igazodva a frissített 5-ösből hamarosan érkezik az 545e limuzin, novembertől a kombi, sőt a 30e mindkét karosszériaváltozatban és xDrive összkerékhajtással is elérhető lesz. Az erősebb konnektoros hajtáslánc az X5 xDrive45e-ből már ismerős lehet, örömteli információ, hogy ez már soros hathengeres benzinmotorral operál, így összesen 394 lóerőt és 600 Nm-es nyomatékot teljesít, a tisztán elektromos hatótáv pedig 54-57 kilométer is lehet.

Nem csak Európában, de Amerikában, Ásziában is hasonlóan népszerű az 5-ös széria, a 2016 novemberében debütált G30-ból 506 000, míg a G31-es kombiból 164 000 fogyott világszerte, utóbbit 50%-ban Németországban értékesítették. A sajtótájékoztatón két kombi kivitel állt a rendelkezésünkre, így meg is közelítettem az egyiket, de nem a karosszériakivitel miatt választottam ezt, sokkal inkább azért, mert ezeken az 530d jelzés mutatkozott, egészen pontosan egy 530d MHEV xDrive Steptronic modellről volt szó. Sorhatos turbódízel 286 lóerővel, 650 Nm-es nyomatékkal, immáron egy egészen apró, 0,528 kWh-s akkuval megtámogatva, melyből a villanymotor 11 lóerőnyi teljesítmény-többletet képes kihozni, a 48 V-os indítógenerátor pedig a visszatáplált energiával látja el a fedélzeti elektromos rendszert, amíg a Start / Stop működésbe lép. Apropó Start / Stop! Mivel az összes négy- és hathengeres motorral szerelt 5-ös BMW ezt a lágy hibrid hajtásláncot kapja, nincs lehetőség a Start / Stop funkció kikapcsolására, teljes mértékben az elektronikára van bízva ennek használata, nincs többé beleszólása a sofőrnek - spórolni immáron kötelező!

Az új 5-ös veséi mindkét irányba szélesebbre rajzolták, az első fényszórók teljesen megváltoztak, dupla L-alakú dizájnt kaptak, és ide integrálták az eddig a lökhárítóban található ködlámpákat. A lökhárítók vonala is megváltozott, a hátsó lámpatestek „L” fénymotívumot és fekete betéteket kaptak és immáron trapéz alakú kipufogóvégek mutatkoznak az autókon felszereltségi szinttől és a motorváltozattól függetlenül. Egy sor új felni érkezett a kínálatba és jónéhány új szín, az általam próbált Bernina szürke fényezéssel ellátott kombi kifejezetten ütős összhangot képez.

A beltérben a 10,25 colos alapkijelző helyett a legtöbb tesztautóban a nagyobb, 12,3-as érintőkijelző foglalt helyet, mely áttekinthetőbb lett, a felhő alapú, navigációs rendszer adatbeviteli gyorsasága is javult. Az alapfelszereltségként kínált bőrözött sportkormány multifunkciós gombjait újratervezték, a vezetéstámogató funkciók is kibővültek, immáron magától is kit tud húzódni az autó az út szélére, ha valamilyen megkülönböztetést használó jármű közeleg, valamint az Active Cruise Control már nem akceptálja a jobbról előzést, helyette megvárja, amíg a bal oldali sáv szabaddá válik és utána kezdi meg előzni az előttünk lévőt.

A krémes vezethetőség fölényes dinamikával párosul az 530d-ben, van miből választani, hiszen M Sport futómű, adaptív M futómű vagy BMW Professional adaptív M futómű is elérhető az 5-öshöz. Sőt az Intagral Active Steering, vagyis az összkerékkormányzás is segíti az autó fordulékonyságát, az M Sport fékrendszer alapesetben kékre festett féknyergei mellett vörös féknyergek is kérhetők, bár én ezt meghagynám a Civices és Swiftes versenyzőknek, a BMW eleganciájához nem éppel passzol ez a szín. Persze csak akkor, ha nem az M5-ről van szó, ami a 4.4 literes V8-as motorból 600, a Competition kivitel esetében 625 lóerőt hoz ki 750 Nm-es nyomaték mellett.

Az új 5-ös sorozat Limousine árai (bruttó):

A Touring karosszériakivitel felára 879 000 Ft. 

Alapjárat helyszíni tudósítás