2018. október 31. | 16:24

Nagy kár, hogy Te sosem veheted majd meg, és én sem

És tulajdonképpen senki, de erről majd később. Immáron 10 éve, hogy a Nissan bemutatta a 370Z-t, amely a legendás Z-sorozat jelenlegi utolsó tagja. Nem fér a fejembe, hogy miért nem léptek tovább azóta, de a tény az tény és vitatkozni nem tudok vele. Itt lenne az ideje, hogy a Nissan eldöntse, mihez kezd a Z autókkal. 2018-ban már szó volt egy utód megjelentetéséről is, illetve a sorozat végleges befejezéséről is. Talán ez a SEMA Auto Show-n bemutatott tanulmány lesz a vízválasztó?

Tehát köszönj szépen a Nissan 370Z Project Clubsport 23-nak (ezt a hülye nevet…), ami egy 400 lóerős válasz a fenti kérdésre, mi szerint mi a következő lépés a Z-autók életében? A gyártó eldobta a 3,7 literes V6-os motort, ami alapból pihen a motorháztető alatt. Majd fogta magát, és egy 3,0 literes ikerturbós V6-tal helyettesítette azt, mely hajtóművet a legfrissebb Infinitikben találhatsz meg.

Ez önmagában még nem lenne akkora durranás, viszont a gyártó csavart egyet a felálláson, és a jól megszokott automata helyett a 370Z Nismo 6 gangos manuális váltójához csatlakoztatta a motort. Ezidáig ez a konstrukció ilyen formában még nem volt sem Infinitiben, sem pedig Nissanban. De nem ment ez annyira könnyen, mint ahogy elsőre gondolnád.

Ahhoz, hogy ez a váltó-motor páros működőképes legyen, a japán gyártónak egy csapat más céggel is együtt kellett dolgoznia. Az MA Motorsport biztosította az egyedi kuplungtárcsát, kuplung fedelet, és a lendkereket is annak érdekében, hogy a manuális váltó hibátlanul működjön együtt a motorral. Az AMS Performance gondoskodott a megfelelő légbeömlő kitről, és a Z1 Motorsport szerelte fel minőségi lefújószelepekkel a turbókat.

A Nissan saját Nismo részlege ügyelt a GT LSD Pro-Carbon részlegesen önzáró, kétutas differenciálmű beépítésére, valamint egy nemsokára piacra kerülő, utcára és pályára is egyaránt alkalmas fék szett beszerelésére, amely rozsdamentes fékcsövet és speciális fékbetéteket tartalmaz. Végezetül pedig a KW egy zseniális Variant 3 coil-over szettel járult hozzá a feszes mégis élhető futáshoz.

A 370Z 2008-as Los Angeles-i bemutatkozása óta az autó gyakorlatilag nem változott. Érkezett egy rakás ilyen olyan speciális kiadás, de maga az alap mindig ugyanaz maradt, most a Z-rajongók egyszerre morzsolhatnak el egy könnycseppet és mosolyoghatnak félarccal, hiszen végre változott a motor. Viszont, mint ahogy azt már említettem, a Nissan egyáltalán nem tervezi értékesíteni ezt a verziót.

Amennyiben elegendő érdeklődő lesz a SEMA-n bemutatott modell után a Nismo értékesít majd egy átalakító szettet, ami tartalmaz majd egy két elemet a show-n bemutatott koncepcióból, gyártósorra azonban sosem kerül. Sajnos mostanra a 370Z képtelen felvenni a versenyt kategóriáján belül, minden gyártó sokkal előrébb jár már a mostanra 10 éves konstrukciónál.

Nagyon égetően lenne itt az ideje, hogy a japán gyártó végre eldöntse, mihez kezd a Z-családdal, hiszen lassan megkopik a dicsfény, ami az 1969-es első S30-as kasztnival elkezdődött. A szívem szakad meg, hogy a Nissan ebbe az irányba sodródik, hogy az S-Chassis sorozat folytatásáról még pletyka is alig van, ami van pedig nem is igazán Silvia már, és hogy a Z-t is hagyják szépen lassan a mocsár aljára süppedni.

Remélem a mérnökök a homlokukra csapnak és felélesztik mind a két vonalat mert a Nissan nem tüntetheti el egyszerűen ezt a két legendás családot!