2020. szeptember 03. | 12:34

Az új erőforrást egy egyedi, ötfokozatú sebességváltóval párosították.

A Cyan Racing bemutatta a Volvo P1800 Cyant, amely nem más, mint a 60 évvel ezelőtt bemutatott ikonikus Volvo P1800 modernizált változata. A Volvo P1800 Cyan limitált darabszámban fog készülni, a különleges modellekre félmillió dolláros (ez mai árfolyamon számítva 150-151 millió forintnak megfelelő összeget takar) árcédulát akasztanak majd.

A Volvo 1959 elején jelent meg egy 2+2 üléses új sportkocsival, melynek karosszériája nem másból, mint üvegszálas műanyagból készült. Az olasz stílusú sportkupé (melynek gyártása 1961-ben kezdődött) P1800 néven vált híressé az autószeretők körében. Az autó egy 1,8 literes, négyhengeres motort kapott, amely eleinte 100 lóerős teljesítményt adott le 5500-as fordulatszámnál. A legelső P1800-nál hiánycikknek számítottak a vezetési segédeszközök (menetstabilizáló, blokkolásgátló stb.).

A Cyan Racing egy teljesen új vázat fejlesztett, amelyre nagy szilárdságú acélból és karbonból készített karosszéria kerül. A szakemberek a kettős keresztlengőkaros (szereléssel állítható) felfüggesztés használata mellett tették le a voksukat, emellett más újításokat is kieszeltek, az eredeti verzióhoz képest például hátrább szorul az utastér.

A motortérbe egy turbóval ellátott 2,0 literes négyhengeres erőforrás kerül, ami 420 lóerős teljesítményt és 455 Nm forgatónyomatékot képes leadni. A leszabályozási fordulatszám kapcsán 7700/percet emlegetnek a svédek, akik szívómotor-szerű teljesítményleadásról is pusmognak.

A Holinger által gyártott, manuális ötfokozatú váltó tartósan képes elviselni a turbómotor nagy nyomatékát, és különlegessége, hogy az egyes fokozat nem a szokványos helyen, hanem bal alul van. A részlegesen önzáró differenciálművet szintén a Holinger szállítja.

Ha érdekel egy jó kis Volvo-teszt, akkor játszd le az alábbi videót (ha az valamiért nem indulna el, akkor kattints erre a linkre):