2019. június 14. | 19:50

Újból megérkeztek, ám limitált szériában fogják készíteni az Audi RS5 Coupé és Sportback modelleket

Az Audi RS5 kétajtós verziója az elmúlt évben nem volt elérhető, ugyanis tesztelések sorozata alá vetették a modellt, hogy eleget tudjon tenni a legújabb WLTP-szabványoknak. A Sportback kivitel a 2018 márciusi debütálását követően viszont nem sokkal később a márkakereskedésekben is megjelent.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A legújabb RS5 Coupé, illetve Sportback típusokból külön-külön 250 darabot tervez értékesítésre bocsátani a négykarikás gyártó. Ezek mindegyike jellegzetes Audi Sport díszítésben részesül, az indulóárat 68 985 fontra, kb. 25 millió forintra lőtték be.

Az autómárka egyik szóvivőjétől tudni, hogy ez az 500 legyártott RS5-ös lesz az utolsó sorozat, mielőtt teljes átalakítást végeznek a szérián 2020-ban. Az autókba szerelt 2,9 literes ikerturbós V6-os benzinmotor 444 lóerős teljesítményre képes, melyhez 600 Nm forgatónyomaték társul. Az erő mindkét tengelyre egy nyolcfokozatú automataváltó segítségével továbbítódik.

Gyári adatok szerint az S5 alapjaira épülő Coupé és Sportback típusok egyaránt 3,9 alatt lesznek képesek megtenni a nullszáz sprintet. A végsebességről egyelőre nem közölt információt az Audi, viszont várhatóan 280 km/h köré lőhető be, a többit az elektronika úgyis megoldja. A Coupé WLTP ciklus szerint mért kombinált széndioxid-kibocsátása 213 g/km, a Sportbacké 215 g/km.

Az új Audi RS5-ökre 20 colos antracit árnyalatú könnyűfém felniket raktak, melyek a szériafelszereltség részét képezik és kiegészülnek továbbá a lesötétített hátsó ablakokkal, a fényes feketére fújt beltéri elemekkel, valamint a sport kipufogórendszerrel, amik igencsak erőteljes hangzást tulajdonítanak a gépezetnek.

Az utastérben jelen van természetesen az Apple CarPlay funkció, ezzel együtt az Android Auto is. Az ülések minőségi Alcantara bőrrel borítottak, az utasok feje fölött panoráma napfénytető ível. Sötétben LED-es egységek biztosítják a láthatóságot.

Az RS5 ismételt bevezetésének köszönhetően lassacskán elmondható, hogy a márka teljes kínálata ismét jelen lesz a nemzetközi piacokon, ami a 2018-as WLTP normák bevezetése és az ezzel együtt bekövetkezett 3,5%-os nyereségcsökkenés után bizony nem jönne rosszul az Audinak.