2019. június 26. | 10:38

Tavaly mintegy 15 százalékkal bővült a belföldi fuvarozás volumene.

A vasúti, vízi és közúti fuvarozás hatékonyabb együttműködésével évi mintegy 50 ezer kamionnal lehetne kevesebb a magyarországi közutakon.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legfrissebb éves elemzése szerint a kombinált árufuvarozás fejlesztésével jelentősen csökkenne a közutak és a környezet terhelése. Új megrendelésekhez jutna a vasúti és vízi ágazat, és enyhíthető lenne a logisztikai szektor egyik legnagyobb kihívását jelentő sofőrhiány is.

Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke kifejtette, amennyiben az 1 000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10 százaléka a vasútra és a vízre terelődne, évente mintegy 50 ezer kamionnal kevesebb közlekedne a magyar közutakon.

A szövetség felhívja a figyelmet arra, hogy tavaly tovább nőtt a közutak leterheltsége, minthogy az építőipari beruházások miatt jelentősen, mintegy 15 százalékkal bővült a belföldi fuvarozás volumene. Magyarországon tavaly 169 millió tonna áru fuvarozása ment végbe a közutakon.

A szövetség szerint olyan ösztönző rendszert kellene kidolgozni, amely új forgalmakat generál a vasúti és vízi fuvarozási rendszerekre. Egyszerűbbé kell tenni és fel kell gyorsítani a vasúti határforgalmat, illetve szükség lenne egy olyan budapesti terminál megépítésére is, ahol a nem daruzható közúti pótkocsikat át lehetne rakni a vasútra - olvasható a közleményben.

A kamionozás egyébként igen veszélyes üzem, de egy profi kamionsofőr bravúrokra is képes.

Ha az autóipar híreire vagy kíváncsi, ajánlom hírműsorunkat!

 

MTI