A Netrisk kgfb-indexe szerint 60 000 forint fölé emelkedett 2020-ban  a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (KGFB) átlagdíja. 2019 januárjában még 50 ezer forint alatt volt az átlagdíj, ami azt jelenti, hogy egy év alatt 23,4 százalékos áremelkedés ment végbe.

Az elmúlt héten egy átlagos autós 61 559 forintos éves díjjal tudott biztosítást kötni, ami jelentős drágulást jelent, ha azt nézzük, hogy 2018 decemberében még nagyjából 38 ezer forintba került egy átlagos biztosítás.

Az áremelkedésnek több összetevője van. Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója azt mondta, hogy egyre több autó kerül be a kezdő, A0-s osztályba, aminek az egyik oka az, hogy a nagycsaládosok úgy viszik az új autókat, mint a cukrot.  A hétszemélyes járműveknek pedig eleve magasabb a biztosítási díjuk, mint a kisautóknak.

A nagyterű családi verdák mellett egyre több nagy teljesítményű prémiumautó kerül forgalomba Magyarországon, és bizony azoknak a kocsiknak is drágább a kötelezője. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a családok a jogosítványt szerző gyereknek is vehetnek autót, azt pedig jól tudjuk, hogy a fiatal autóvezetőknek drága a kötelező biztosítás.

Az átlagdíjat megdobja az is, hogy a munkaerőhiány elérte a magyar autószerelő műhelyeket is, az alkuszok pedig belekalkulálják a díjakba a szervizek magas tarifáit. A könyörtelen biztosítók ráadásul az autósok figyelmetlenségéből is hasznot húznak. Idehaza jelenleg kb. 4 millió személyautó van nyilvántartva, de már csak 1 millió autónak esik január 1-re a KGFB-s évfordulója. Sokan nem is veszik észre, hogy kicsúsznak a 30 napos felmondási határidőből, és leesik az álluk, amikor készhez kapják azt az értesítést, amely a korábbinál jóval magasabb díj befizetésére szólítja fel őket.

„Az elmúlt években átlagosan 15-20 százalékkal emelkedtek minden évben a kgfb-díjak. A mostani 60 ezer forintos átlagdíj három éven belül megközelítheti a 80-100 ezer forintot” – állítja Németh Péter.

Érdekesség, hogy Magyarország a 80 ezer forintos átlagdíjjal az európai középmezőnyhöz zárkózna fel, az már más  kérdés, hogy az egyes országok között mekkora az eltérés az átlagfizetések terén.

További autós hírekért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!