2023. május 17. | 22:52

Lawrence Stroll vezérigazgató elmondása alapján az F1-ben szolgálatot teljesítő modellek utcai változata iránt jelentős kereslet mutatkozik.

2021-ben visszatért az Aston Martin a Forma-1-es rajtrácsra. Ezzel egyidőben a Száguldó Cirkuszban használt biztonsági autók egyike is a brit márka modellje lett, ezen a feladaton 2023-ban is osztoznak a Mercedesszel.

A Safety Car mellett az orvosi autót is az Aston Martin szolgáltatja, az F1-es futamokon egy 700 lóerős V8-as motorral felszerelt DBX707-tel közelíti meg a segítségnyújtó szakemberek csapata a balesetek helyszínét.

A brit gyártó a múlt héten bemutatta az orvosi autó által inspirált utcai modellt. Lawrence Stroll vezérigazgató szerint a Forma-1-es részvételnek köszönhetően jelentősen nőtt az eladások száma.

„Van egy mondás: vasárnap verseny, hétfőn értékesítés. Eddig nem hittem benne, most azonban saját bőrömön tapasztalom. 300-400 példánnyal többet adunk el az F1-es szerepvállalás hatására. Ez nem tűnik soknak, ám a mi esetünkben ez jelentősnek számít” – nyilatkozta az Aston Martin első embere.

A módosított aerodinamikai csomagnak köszönhetően az új DBX707 200 kilogrammal több leszorítóerővel rendelkezik, az alvázat is megerősítették, a motor pedig kapott egy 25 lóerős többletet a sztenderd változathoz képest.

A Forma-1-es kötődés mellett alighanem ezek a változtatások is imponáltak a vásárlóknak. Bármi is történt, egyre többen hajlandóak kifizetni a közel 200 ezer dolláros vételárat. Az eladások emelkedésével ez nagyságrendileg 80 millió dollár többletbevételt jelent az Aston Martin számára.

A remek értékesítési mutatók mellett szintén örömteli, hogy a Forma-1-es csapat jelenleg az éllovas Red Bull elsőszámú üldözője, főként Fernando Alonso sorozatban szállított dobogós helyezéseinek köszönhetően.

Aston Martin