2019. július 08. | 16:14

Az világos, hogy egy csúcsfelszereltségű autó jobban néz ki, mint a fapados verziója. De, hogy a Peugeot 208-as esetében ekkora legyen a különbség, az elég vad.

2019 elején bemutatott vadiúj Peugeot 208-ast egy szemrevaló vagány városi kisautónak ismerhette meg a világ. Nem csoda, hiszen a gyári fotókon és a Genfi Autószalonon is a csúcsfelszereltségű verziókat mutogatták a franciák. Jellemző, hogy az autógyárak mindig a csilivili fullos modelleket teszik közszemlére és megfeledkeznek az olcsóbb modellekről. A képek tanúsága szerint főleg a gall kisautó esetében érthető, hogy a fapados verziók miért szorulnak a háttérbe. Kicsit olyan, mintha a gyártók az autók dizájnját eleve a jobban felszereltekre lőnék be és később muszájból készítenének spórolós modelleket is.

Sajnos az alapfelszereltségű kis Peugeot 208-as már közel sem néz ki olyan jól, mint a jobban felszerelt társai. Alapból nem járnak az autóhoz menő színek, a szemnek kellemes méretű könnyűfém felniket is el kell felejteni, helyükre dísztárcsás 15-ös acélkerekek kerülnek és a fényezett kilincseket is műanyagokra cserélik. Természetesen az első, menő kinézetű LED-es fényszórók helyett is hagyományos halogén izzók szolgáltatják a fényt. Összességében olyan, mintha két különböző autóról készültek volna az alábbi képek. Az egyik egy menő kisautó, a másik pedig mintha egy olcsó indiai modell lenne.

Sajnos a beltérben is rengeteg spórolással találkozni a fullos modellhez képest. Még a képeken is visszaköszön, hogy mennyivel igénytelenebb anyagokból építették az olcsóbb kisautót. Ezüstbetét nélküli kapcsolók találhatók a középkonzolon, világos színű a tetőkárpit és olyan extrák mind hiányoznak, mint a hátsó elektromos ablakemelők, az elektromos rögzítőfék, az elektromos tükörállítás vagy a kulcsnélküli motorindítás. Nyilván nem mindenki vágyik automatikus váltóra vagy bőr ülésekre, de az alapmodell puritánsága meglepő a mai világban.

Az új Peugeot 208 forgalmazása várhatóan 2019 nyár végén veszi majd kezdetét, a kisautó 75, 100 és 130 lóerős benzinesekkel és egy 100 lovas dízel erőforrással lesz elérhető. Emellett érkezik a teljesen elektromos változat is 8,1 másodperces 0-100-as gyorsulással és 340 km-es hatótávval. Az alapmotort 5 sebességes manuálissal szerelik, a többi 6 sebességes kézivel vagy 8 sebességes automatával választható majd. Az árak egyelőre még nem ismertek, kiindulási alapot a kifutó modell 3,5 millió forintos ára adhat. A képek alapján érdemes lesz ugyanakkor a jobban felszerelt verziók mellett dönteniük a leendő vásárlóknak.