2019. január 07. | 11:28

Újév, új autó? Összeszedtem neked melyik az a 15+1 modell, amit 4,5 millió forint alatt megvásárolhatsz 2019 elején

Mostanra az új autóvásárlás ismét kezd fellendülni, bár még mindig sokan vesznek részletre gépjárművet, vagy döntenek továbbra is a használtautók mellett. Abban az esetben viszont, ha az új évet új autó vásárlással indítanád, itt egy kis segítség, hogy melyek a különböző gyártók legolcsóbb modelljei. A maximális összegbéli álomhatárt 4,5 millió forintnál húztam meg.

LADA Granta Sedan – 1 999 000 forinttól

Az 1,6 literes, 8 szelepes, sornégyes alapkivitel 86 lónak merész tulajdonosa, amely egy 5 fokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik. A városi fogyasztás 9 liter környékén áll meg, ami valljuk be a mai 3 hengeres turbós csoda motorok mellett már elég pocsék teljesítmény/fogyasztás arány. De ettől függetlenül, még nem mondhatod, hogy leeszi rólad a gatyádat. Nem az az igazi „szoci ezerkettes” ez már, amivel a friss hóban veretted, de azért Ladának eléggé Lada.

Dacia Logan – 1 999 000 forinttól

Elegáns családi autó, verhetetlen áron. Ezzel a jeligével köti össze a Logant a gyártó. Nos végülis nem is tévednek nagyot. A Dacia színválasztéka az utóbbi években például kifejezetten jó, tényleg csodaszép árnyalatokat választottak és tettek elérhetővé különböző modelljeiken. A Logan alapkivitele egy háromhengeres 1,0 literes benzinmotorral gazdálkodik, amelyből 75 lóerő szabadul fel. Az erőátvitelről egy 5 fokozatú manuális sebességváltó gondoskodik, a városi fogyasztás 5,9 és 6,2 liter között alakul.

Suzuki Celerio – 2 649 000 forinttól

Olyan hogy nagy Suzuki aztán igazán nem sok van, talán csak a Vitara, a Celerio pedig még egy kicsit kisebb. Ennek ellenére a gyártó bizton állítja, hogy ami kívülről kicsi az bizony elég tágas belül. Az 1,0 literes benzines kis motor 67 lóerővel repít a végtelenbe és tovább is, hiszen a 3,7 literes városi fogyasztás mellett, még zsebpénzből is elautózgatsz jó sok km-t. Ha unod a swiftet, Celerio!

2018 Toyota Aygo – 2 690 000 forinttól

Az új Toyota Aygo egyszerűen annyira cuki hogy kell. Tökéletes városi kisautó, a Toyotától jól megszokott megbízhatósággal és vadi új X design nyelvvel, amely nagyon vadóccá formálja a kis urbán szekér fizimiskáját. A kínálat alján egy 1,0 literes benzines VVT-i áll, amely 72 lóerős teljesítményt produkál egy 5 sebességes kéziváltó segítségével. A városi fogyasztás 4,8 litert kóstál.

Toyota Yaris – 2 995 000 forinttól

A Toyota Yaris dicsőségéhez nincs mit hozzáfűznöm, az első megjelenéstől kezdve egy közkedvelt és sikeres városi kisautó modell. Ahogy az Aygo esetében is, itt is remekül sikerült az új outfitet megrajzolni a japán gyártónak, egy újabb dinamikus kis autót kapott a jónép. A választék legalján a 3 ajtós hatchback helyezkedik el, egy 69 lóerős, szintén 1,0 literes VVT-i motorral és 5 sebességes kéziváltóval.

FIAT Panda – 3 055 000 forinttól

Egy kis autó, ami első ránézésre valami dobozosnak tűnhet, de mégsem az! A gyártó nagyon kiemelten foglalkozik azzal, hogy a Panda a kezdetek kezdete óta hű marad eredeti formájához, mégis megújul minden alkalommal. A kínálat elején egy 1,2 literes benzines található, 5 fokozatú manuális váltóval, a fogyasztás pedig 5,7 liter körül alakul. Hát nem egy 124 Spider.

2018 Renault Clio – 3 149 000 forinttól

Az ország kedvenc kisautója név büszke tulajdonosa 2017-ben és 2018-ban a Renault Clio. Elegáns visszafogott külső design, élénk színválaszték és minimalista beltér. A Clio választék listájának alja a Life felszereltségű csomagnál kezdődik, melyhez egy 75 lóerős 900 köbcentis benzinmotor társul. Nem ezzel fogsz kimenni a világból, ráadásul egy picit sokat is eszik ez a csepp motor, 6,3 liter a városi fogyasztása.

Nissan Micra – 3 260 000 forinttól

Eddig is tudtam, hogy a Micra közkedvelt, és aki egyszer megvette utána csak imádta, viszont az új design frissítés tette csak igazán csábítóvá a Nissan kisautóját. 1,0 literes benzin motorja 71 lóerős, amely egy 5 fokozatú sebességváltó segítségével mozgatja a pöttöm „Nízánt”. A fogyasztás itt sem alakul azonban a legjobban, 6,1 literes, ami nem sok, de a rivális Toyoták madárétvágyát még mindig nem tudja megdönteni.

Citroen C3 – 3 360 000 forinttól

Optimista és letisztult design, egy új korszak a kompakt kisautók világában. Szépen megrajzolt ívek, és több színben játszó Airbump, így adja el a francia gyártó a véleményem szerint kicsit túl cicomázott új C3-at. A kínálat elején egy 1,2 literes benzines helyezkedik el 5 sebességes automata váltóval. Az 5,9 literes fogyasztás már egy fokkal jobb, még mindig nem a legjobb.

Mitsubishi Space Star – 3 790 000 forinttól

A Space Star nem áll az eladási listák legtetején Magyarországon, de létjogosultsága azért akad bőven. Nekem nagyon tetszik a jól kivehető ékalakú vonalvezetése és a hirtelen vonásokkal megrajzolt karosszéria. Jópofa a hátsószélvédő szárny is, valamint fiatalos a színpaletta. A belépő modell egy 1,0 literes 3 hengeres turbós hajtóművel gurul, amely 71 lóerőt ad le 5 fokozatú manuális sebváltón keresztül. A városi fogyasztása 4,6 liter, amivel a kis Mitsubishi megdönti a rivális Aygo által kínált fogyasztási átlagot.

Opel Adam – 3 855 000 forinttól

Az új Opelek egyre jobban néznek ki, és ezzel nem tudok vitatkozni. A német gyártó nagy hangsúlyt fektet a kis városi variálhatóságára, temérdek opció és extra érhető el, a lemezeken kívül gyakorlatilag minden személyre szabható. A belépő kivitel az 1,2 literes, 70 lóerős, Jam, 5 sebességes kéziváltóval. A 7,2 literes fogyasztás azonban elég gyenge, a két lépcsővel feljebb lévő turbós 1,0 literes viszont 5,4 litert csámcsog csak el, így megéri valamivel többet költeni és hosszútávon spórolni.

Peugeot 208 5 ajtós – 3 900 000 forinttól

A francia gyártó kifejezetten büszke az új kéttónusú fényszórókra, a harsány és fiatalos választható színekre, és a 3D diódás, karmos vonalú hátsófényszórókra. A 206-os hatalmas kedvenc volt, igazi népautó, a 208-as is beváltja majd a franciák várakozásait? A belépő szinten egy 1,2 literes 68 lóerős motor dolgozik egy 5 sebességes manuális váltóval. A városi fogyasztás 5,7 liter, erős középmezőny.

Ford Fiesta – 4 135 000 forinttól

Az új Fiestával sok technológiai újdonság érkezett valamint kapott egy lendületes, könnyed megjelenést, akad néhány meredek színopció is a palettán. A kínálat alján a Trend Technology felszereltség található, amely egy 1,1 literes 85 lóerős motort rejteget. Az erőátvitelt egy 5 sebességes manuális váltó biztosítja, a fogyasztás pedig 5,9 liter. Egy újabb erős középvonalas étvágy.

Mazda 2 – 4 229 000 forinttól

Egy újabb Mazda, amibe olyan szívesen helyezném minden reggel a hátsóm, mint akármelyik másikba. Egyszerűen számomra az utcai autók csúcsa, hiába nem luxus-prémium kategória. A japán gyártó legkisebb modellje is büszkén viseli az új KODO design vonalat. Hihetetlen hogy mindennek jól áll. A belépő szinten egy 1,5 literes 75 lóerős Skyactiv motor csücsül 5 sebességes kéziváltóval. A városi fogyasztás 6,1 liter, ami picikét magas, de a Zoom-Zoom élményért cserébe nagyon jó kompromisszum.

Honda Jazz – 4 454 000 forinttól

Civic akart lenni, de Jazz lett. Így tudnám jellemezni a Honda modellkínálatának legbelépőbb tagját. Egy pofás, sportos városi kisautó. Most már az új Civicen is megszokottnak mondható kicsit „ufós” formatervvel. Az árlista első helyén egy 1,3 literes iVTEC benzines szív található, 6 sebességes manuális váltóval társítva. A trendi kisautóban elszabaduló ménes 102 lovat számlál.

Sanggyong Tivoli – 4 290 000 forinttól

Végül, de nem utolsó sorban, a Sanggyong Tivoli, avagy a Rexton kistestvér. Egyre nagyobb népszerűségnek örvend a koreai gyártó már Magyarországon is. Korábban már járt nálunk tesztelés céljából a kompakt SUV, ott a Vitara alternatívájának neveztük. A belépő szinten egy 1,6 literes 128 lóerős benzines motor áll, a további részleteket pedig tesztünkben megtalálod.

Nos, ez lett volna a 15+1 legolcsóbb autó 2019 elején, Neked melyik volt a kedvenced?